Constructive Alignment

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VIND I ØRESUND - Øresund - Kattegat - Skagerrak Et samarbejdsprojekt om vindkraft mellem DTU og LTH Kick-off meeting in Lund d 18 December 2008.
Advertisements

Pædagogisk udviklingspakke
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Case didaktik? Hvordan udvikles kompetence til at handle…. Agenda:
FlexVid Følgeforskning
Velkommen til Campus Roskilde
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Reflektion og e-portfolio Lise Agerbæk, Multimediedesigner
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Blended Learning - en introduktion
Hensigtsmæssigt (e)læringsdesign
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tine Nielsen, CBS Learning Lab
Virksomhedsspil 1. Oplægget… ”…skabe såvel fysiske som virtuelle læringsrum, der kan øge vort repertoire …. …tilbyde flere læringsstile til de studerende….
Corporate Governance Chapter 18. AMD: CEO Pay in Public and Private Firms Explain why executives might be paid more to run private companies than these.
Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer.
Constructive Alignment
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Dansk på mellemtrinnet Blåvandshuk Skole 2014
Change Triangle – “Learning by Playing” as a tool for change - example from the Altiplano in Bolivia.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
Kursusintroduktion M1K2 og M1K En udfordring… Målet for kurserne er relativt komplekst og sammensat Stofmængden er enorm – og det meste passer.
Undervisningscent eret Log out Om produktet Undervisningsmateriale Hjemmeside (valgt medie) Plakat til hjemmeside Amalie R. Pedersen Andreas L. Vishart.
Litterært makerspace.
Fra novice .. imod ekspert!
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2011.
STRATEGY Vision Det man vil Core Values
Aalborg University – Department of Production Introduction to Industry Foundation Classes (IFC) Kaj A. Jørgensen Aalborg Universitet, Institut for Produktion.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Personal Leadership Bachelor of Leisure Management.
Constructive Alignment BLM Research Methods 1. Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProduktForudsætninger.
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
 Learning happens away from your desk!  Succeed and fail!  Start small!  ”Opportunities is missed by most people because it is dressed in overalls.
Constructive Alignment BA International Sales
M-læring -. Innovationsdilemmaet We can do amazing things with technology, and we’re filling the world with amazing systems devices, but we find it hard.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
Masterpages/Otto Knudsen 1 Temaer (Themes) Stylesheets til ASP.NET web-applikationer.
Unified Modeling Language
Supervisor’s toolbox Enhedens navn Sted og dato Dias 1 Approaches / styles Meta-communication Perspectives Caps Themes and progression Feedback and Assessment.
Project Management Managing The Progress of Projects.
Om begrebet kvalitet Institut for Matematiske Fags undervisningsdage, Sandbjerg, maj 2006 Torben K. Jensen,
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
Mål M å let med kurset er at den studerende l æ rer grundlaget for systematisk konstruktion af simple programmer og herigennem opn å r kendskab til hvorledes.
SOLO: Liste over verber
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
Skift Typografi Marker tekst og klik TAB for at hoppe til næste typografi Klik SHIFT + TAB for at hoppe tilbage i typografierne 1. OVERSKRIFT 2. UNDEROVERSKRIFT.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Erfaringsrum og Forventningshorisonter Erfaringer med projektet: Entreprenørskab og formidling November 2013: Hans Elbeshausen.
Jens Paaske Niels Bohr Institutet, Københavns Universitet Udfærdigelse af målbeskrivelser ”konstruktiv samordning” Introduktion I henhold til bekendtgørelse.
Aalborg modellen Problemorienteret og projektorganiseret
Problem- and play- based Learning
Fastholde de studerendes læringskadence og nsygerrighed for ny læring
Folkeskolereform Frederikssund
Software Testing Software testing.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Informationsundervisning og læring i en global virksomhed
Hvor er værdien af intern kommunikation?
Læringsmålstyret undervisning - målpilen som værktøj
For Serviceøkonomuddannelsen
Faldnørden møder de studerende Involvering af studerende i forskning gennem træning af faldudredning Lotte Evron, Ph.d. adjunkt Professionshøjskolen Metropol.
Gathering of experience From the P0-project
Er det muligt at foretage et sikkert valg?
Informationsundervisning i en global virksomhed
Præsentationens transcript:

Constructive Alignment En tankegang om afstemt konstruktiv kommunikation - At konstruere fælles billeder af læringsudbytte

Alignment - afstemthed Undervisningsforløb, der tilgodeser ’krav’ til læringsmæssigt udbytte og tager hensyn til studerendes forskelligheder Hvad skal der i planlægningen tages højde for og hvordan skal undervisningen foregå ?

Based on John Biggs' Theories "Teaching for Quality Learning at University", John Biggs 2nd edition (3rd edition expected this fall)

 UNALIGNED COURSE Teacher’s intention Student’s activity Exam’s e.g. explain relate prove apply "Dealing with the test" Exam’s assessment e.g. memorize describe e.g. memorize describe

 ALIGNED COURSE Teacher’s intention Student’s activity Exam’s e.g. explain relate prove apply e.g. explain relate prove apply e.g. explain relate prove apply Exam’s assessment e.g. explain relate prove apply e.g. explain relate prove apply

Implementation Process Process (course specific): 1) Think carefully about: overall goal of course (what are the stud. to learn?) 2) Operationalize these goals: and express them as intended learning outcomes alignment 3) Choose carefully the form(s) of examination (~ intended learning outcomes) 4) Choose carefully the form(s) of teaching (~ intended learning outcomes)

Constructive Alignment Forudsætninger Proces Produkt Studerende: Viden, motivation, forventninger mm Læringsudbytte: Kvantitativt Kvalitativt Personligt Læringsaktiviteter Konteksten: Studieordning, studiemiljø mm John Biggs (2003). Teaching for Quality Learning at University

Constructive Alignment Forudsætninger Proces Produkt Studerende: Viden, motivation, forventninger mm Læringsudbytte: Kvantitativt Kvalitativt Personligt Læringsaktiviteter Konteksten: Studieordning, studiemiljø mm John Biggs (2003). Teaching for Quality Learning at University

Constructive Alignment Forudsætninger Proces Produkt Studerende: Viden, motivation, forventninger mm Læringsudbytte: Kvantitativt Kvalitativt Personligt Læringsaktiviteter Konteksten: Studieordning, studiemiljø mm Værdier Læringsprofil Læringsrum John Biggs (2003). Teaching for Quality Learning at University

3 Constructive Alignments 1. Den Røde: Værdier Læringselementer 2. Den Gule Læringsmedier 3. Den Grønne: Læringsprofiler Læringsrummet Værdier Læringsprofiler Lærings-elementer Læringsrummet Med læringsmedier (fx blended learning, sociale medier, klasseuv osv, osv.)