Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Folkeskolereform Frederikssund

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Folkeskolereform Frederikssund"— Præsentationens transcript:

1 Folkeskolereform Frederikssund
Om tankerne bag

2 Forskning og tanker bag udvikling
David Hargreaves: Evidens baseret. Nu evidens informeret Vide hvad der virker. Derefter spørge, virker det også for denne elev lige her og nu (faglig/professionel vurdering). PISA desværre politisk opmærksomhed på fejl. Bør have fokus på ”What works?” Chairman of the British Educational Communications and Technology Agency (BECTA), Chief Inspector of the Inner London Education Authority and Chief Executive of the Qualifications and Curriculum Authority (QCA

3 Største forskningsprojekt
John Hattie: 80 mio. elever, 800 metaanalyser, mindre analyser, fordi der var tendens til ”everything goes og everyone has the answer” (forældre, politikere) – ”Teaching is hard work” Lærere og pædagoger se sig selv gennem børns øjne – Know your impact Tal om læring, undervisningens virkning Læringsstrategier, læringsmål, feedback Professor of Education and Director of the Melbourne Education Research Institute at thUniversity of Melbourne, Australia, since March He was previously Professor of Education at the University of Auckland.

4 I Danmark Niels Egelund:
Planlægge cooperativt med analyser af elevers læring og faglige debatter, høje faglige mål Pier-tutering Feedback-kultur Forældreansvar og respekt for skolen Professor og direktør center for strategisk uddannelsesforskning, Århus Universitet

5 Praksis og viden James Nottingham:
Tal om hvordan man lærer: Vedholdenhed, koncentration, lyst, indstilling, vilje, samarbejde, ideer m.m. Lav læringsmål frem for resultatmål Alle skal udfordres Brug pre-test og brug feedback hele tiden Ingen ”labels”, diagnoser, betegnelser Direktør Challenging learning, foredragsholder – se youtube

6 To tankesæt med konsekvenser
Fikseret tankesæt fastlåser barnet Dynamisk tankesæt Motiverer udvikling Dygtig, talentfuld, klog, begavet, hurtig osv. Ros til resultat, til barnet Arbejder hårdt, energisk, kæmper, knokler Anerkendelse til handling, der skaber læring og udvikling Godt arbejdet, godt kæmpet

7 Læringsmål Skaber elevbevidsthed omkring det, der skal læres, omkring næste mål. Skaber højere motivation og bedre læring Kræver for nogle lærere ændring af praksis

8 Grundindstilling og stolthed
Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til de faglige resultater Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis


Download ppt "Folkeskolereform Frederikssund"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google