KMS organisation. Markedsområdets overordnede mål Markedsområdet arbejder for: at fremme brugeres udnyttelse af kort og geodata til gavn for deres opgaveløsning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Etabler en professionel bestyrelse – og brug den!
Advertisements

Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Naturfagsstrategi – i din kommune
NOST Rigspolitiet, National Operations- og Beredskabscenter /LT.
KMS produkter med relevans for Kortforsyningen ® Partnerseminar den 13. maj 2003 Jens Hollænder.
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Rettigheder og vilkår - Kortforsyningen® Peter Knudsen Markedsområdet Kundekonsulent partnere.
Kortforsyningsseminar 24. marts 2009 Anne Buch-Larsen Kort & Matrikelstyrelsen Mail:
Partnerprogram og hjemmeside for udviklere Anna Brinch Thorsen Markedsområdet Kort & Matrikelstyrelsen Maj 2007.
Anbefalinger til et fremtidigt samarbejde
1 COPENHAGEN FINANCE IT REGION - Mere vækst og innovation i krydsfeltet mellem finans og IT.
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Kortforsyningen siden sidst •Kraftigt stigende anvendelse –Fordobling indenfor det sidste år !! •Store omlægninger af datamodeller og tjenester –FOT og.
Kommunikation alvor og sjov
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Indsæt billede her Kortfosynigsseminar Marts 2011 Jørgen Larsen de Martino
Kortforsyningen - strategi Thorben Hansen Markedschef.
INSPIRE. INSPIRE principper: Data skal kun indsamles én gang, og bør vedligeholdes.., hvor det gøres mest effektivt. Geodata fra forskellige kilder i.
Virksomheder - definition
Indledning, præsentation, baggrund
Geodata - Visioner Barrierer Løsninger Geoforum Danmark1 Geodata i spil - Distribution, aftaler m.v. Vagn W. Laursen Visioner Barrierer Løsninger.
Forretningsmodel.
Sundhedspolitik for Favrskov Kommune Sundhedsambassadører i landsbyerne i Favrskov Sundhedskonsulent Christina Rasmussen-Rubæk.
Offentlige data i spil Konference i DGI Byen Torsdag den 4. februar 2010 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning Kort & Matrikelstyrelsen.
Statsaftalen Kortforsyningsseminar 2009 Jens Hollænder.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Kodeks for offentlig topledelse
Det Sociale Kapitel
”Vis Stedet”, fælleskomponenter og Open Source Thorben Hansen Kort & Matrikelstyrelsen.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
Markedsområdet Thorben B. Hansen chef for Markedsområdet Bente Bøllingtoft Lindstrøm, leder af Salgsafdelingen Peter Knudsen, Kundekonsulent - hovedansvarlig.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Stedet som indgang til digital forvaltning
Indsæt billede her Samordningsstrukturen på geodataområdet Arne Simonsen Geografisk Infrastruktur, Kort & Matrikelstyrelsen.
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Logo Overordnede betragtninger om OPP -Og konkrete projekter i København v/Karen Mosbech ”OPP i virkeligheden” DFM Konference KØBENHAVNS KOMMUNE.
Kortforsyningsseminar 2011 Samarbejdsmodel for infrastruktur for (geografisk) information Et idéoplæg vedrørende fremtidig forretningsarkitektur og samarbejdsmodel.
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
Partnersamarbejde - om gensidige forventninger til partnersamarbejdet Thorben Hansen Markedschef - infrastruktur for kort og geodata.
Velkommen til Partnerseminar Kortforsyningen ® 13. Maj 2003 Thorben Hansen Markedschef - infrastruktur for kort og geodata.
Udviklinger i Kortforsyningens udviklerprogram Thorben Hansen.
Nyt fra KMS Direktør Jesper Jarmbæk. Miljøministeriet.
Nye tjenester og nye aftaler Forretningsnyheder fra Kortforsyningen v. Thorben Hansen –Nye distributionsydelser –Nye standardaftaler for distributionsydelser.
KMS’ digitale ydelser til brugerne Jens Hollænder Partnerseminar 2. maj 2007.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Velkommen! Kortforsyningsseminar 24. marts 2009 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning.
Udviklingspartnere. Kortforsyningsbrugere Kunder Over 100 kommuner Samtlige amter Ca. 50 landinspektørfirmaer Miljøministeriet Vejdirektoratet (
Support – og overvågning af Kortforsyningen Anna Brinch Thorsen Markedsområdet Kort & Matrikelstyrelsen Maj 2007.
Kortforsyningen ® Partnerseminar 2006 Kursuscentret Rolighed marts 2006.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Seminar for udviklere på Kortforsyningen Hvad gør INSPIRE ved/for os: Olav Eggers, KMS INSPIRE samarbejdsmodel: Niels Henrik Broge, KMS INSPIRE netværksservices.
GeoBox Fleming Colstrup, Anvendelse & Rådgivning.
LOKAL OG REGIONAL ERHVERVSUDVIKLING Perspektiver på mål, midler og forandring 1. Dansk lokal og regional erhvervspolitik Typisk europæisk? 2. Nye tider,
Vicedirektør Søren Reeberg Nielsen
Velkommen til seminar for udviklingspartnere på Kortforsyningen ® marts infrastruktur for kort og geodata.
Geopolitiske emner i tiden Kommunalreformen Fælles kommunal teknisk – topografisk kortlægning Fremtidens ejendomsdannelse.
Indsæt billede her Kortforsyningsseminar Torsdag d. 31. marts 2011 Søkvæsthuset Overgaden oven Vandet 62B.
- infrastruktur for kort og geodata Kort- forsyningen Login Password Alt om login på Kortforsyningen.
SAMMEN ER VI STÆRKE.... Silkeborg under pres SITUATIONEN Et stærkt erhvervsliv er forudsætningen for en stærk by!
Open source-software - Et marked i hastig vækst DKUUG, 31. maj 2007 Chefkonsulent Peter Timm.
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Skabelon til forretningsmodel
Lidt om Compliance House…
Vækstkaution og Kom-i-gang-lån
Statens HR – Implementeringskoncept
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

KMS organisation

Markedsområdets overordnede mål Markedsområdet arbejder for: at fremme brugeres udnyttelse af kort og geodata til gavn for deres opgaveløsning at skabe synergi mellem brugeres og partneres opgaveløsning og KMS’ ydelser at være bindeled mellem omverdenens behov og KMS’ faglighed at sikre finansiering at KMS’ aktiviteter

Ny organisation i Markedsområdet Område- ledelse Partnere og Virksomheder Staten og Forsvaret Kommuner og Regioner Funktions- koordinatorer Staben

Tværgående sektoranvendelser Særlig fokus på geodatas tematiske anvendelse indenfor en række tværgående sektorer Digital Forvaltning – Jens Hollænder Ejendomsdannelse – Peter Knudsen Landbrug – Ulla Skelbo Miljø – Zine Lange Sundhed – Ulla Skelbo Transport – Olav Eggers

Kortforsyningen Videreudvikling af koncept, forretningsmodel, partnerskaber, serviceudbud, support m.v. omkring Kortforsyningen Strategi og intern (KMS) koordination – Thorben Hansen Forretningsudvikling – Jens Hollænder Partnerskaber – Peter Knudsen Platform og support – Anna Brink Thorsen Hertil kommer udviklings- og driftsorganisation Forankret i Den Nationale Geodatabank og IT-området

Den daglige kontaktflade Den overordnede kontakt til udviklingspartnere sker via teamet omkring Kortforsyningen Den daglige kontakt omkring partnerskaber og support varetages af Team Partnere og Virksomheder Konkrete løsningssamarbejder sker i direkte samarbejde med relevant kundeteam og/eller relevant ansvarlig for tværgående sektoranvendelse

Bærende idé i organisationen Mål: Kundetilfredshed Geodata i spil Midler Fokus på eksisterende kunder og kundegrupper Forstå kundernes behov - domæneviden Vidensdeling - rådgivning Etablering af prototypeløsninger Projektsamarbejder med kunder og partnere Seminarer

Marked Strategisk marked Aftalekunder Strategiske kunder H a n d e l s p a r t n e r e U d v i k l i n g s p a r t n e r e Marked, kunder og partnere

Strategiske kunder og samarbejder Strategisk betydning for KMS Fora vedr. samarbejde af strategisk betydning for KMS Offentlige nøglekunder Kunder med strategisk samarbejdsrelation KMS samarbejder med kunden om både infrastruktur og løsninger Partnere involveres i det omfang kunden og KMS skønner det hensigtsmæssigt

Aftalekunder Kunder med aftaleforhold på køb eller services med løbende betalingsstrøm Tilbydes standardydelser fra KMS KMS fremmer bevidst partnerskaber til dækning af kundernes behov