Ill. 2.1: Omverdensmodellen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Ill Målrettet markedsføring
Advertisements

Indlejret Tekonologi i Byggeriet Kristine van het Erve 20.jan. 09 Intelligente Byggematerialer Potentialer og barrierer.
Idegrundlag og koncept
AFSÆTNING A – Schønberg
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
AFSÆTNING A – Schønberg
1.1 Virksomhedstyper Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
AFSÆTNING A – Schønberg
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
HISTORIEN om studier af Danmarks  Dansk VestIndiens tofarvede frimærker …set fra det mørke Jylland med tak til Kurt Hansen.
Ill. 11.1: Kriterier for valg af udenlandske markeder
Hotellets koncept.
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING A – Schønberg
Hardy Jensen. ”Foodtag er forbrugernes vindue til produktets historie” - fremtidens indkøbsværktøj.
AFSÆTNING B – Schønberg
AFSÆTNING B – Schønberg
Forretningsmodel.
Introduktion til virksomheden Danhandel A/S er en mellemstor handelsvirksomhed, som ligger i Danby i Jylland. Danhandel importerer og sælger bl.a. en.
11. Virksomhedens indtægter
Lineær funktioner.
10. Virksomhedens indtægter
Afsætning grundforløb
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
HHX - Lene Baake Afsætning
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Forholdsregler i grossist- og importled for norovius Tine Skriver HTSI HTSI er Danmarks næststørste erhvervsorganisation med mere end medlemsvirksomheder.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Afsætning grundforløb
AFSÆTNING A – Schønberg
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Direktion Lars Liebst, Administrerende direktør Michael Blønd, Økonomidirektør KommunikationSalg & MarketingTivoli EatertainmentDrift & NyanlægUnderholdningTivoli.
5. Virksomheden i drift Virksomheden i vækstfasen
Dansk Kabel TV Adm. Direktør Finans HR og processer Salg og produktion
AFSÆTNING A – Schønberg Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen Ill. 3.1: Udbudskurve.
6. Virksomhedens indtægter
Ill Et produkt med mange dimensioner
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
3.1 Virksomhedens funktioner
AFSÆTNING B – Schønberg
ARIAL Specialeeksamen den 10. september 2008 Skriv med øjnene En empirisk analyse af gazetyping med zoom- og dvæletidsinteraktion på mindre brugergrænseflader.
Ill Kommunikationsprocessen
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING A – Schønberg
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
VERSITET PER ANDERSEN STUDIELEDER, JURA – AU AARHUS UNIVERSITET UNI ECTS-LABELS OG FAGLIG KOMPLEKSITET.
Langeland Kommune 2009 Kommunaldirektør Jørgen Christiansen Servicedirektør Thomas Rosenqvist Børne- og unge Kultur Renè Nielsen Ældre Mie Pedersen Social-
Mogens Michael Møller og Christina Melvang MiljøForum Fyn Middelfart d. 18. april 2016 Energiscreening af over 100 SMV’er – hvad har vi lært?
Andengradsfunktioner Navn:. Disposition Introduktion Definition af en andengradsfunktion Parametrenes betydning Bevis for nulpunktsformlen Bevis for toppunkt.
Koncepter og butikskæder
Parametermix - distribution
markedsføringsplaner
Parametermix - produkt
© Ledelse af organisationskultur
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Figur 3.1 Hans Reitzels Forlag.
PMO manager uddannelsen for IDA medlemmer.
© International skatteret (1. udgave)
Regnskab for produktionsvirksomhed
Salgets forudsætninger
Chefgruppe Ledergruppe Adm. Dir Søren Støvring Varme Drift
6. Virksomhedens indtægter
Hvad forstår man ved et producentmarked?
Virksomhedstyper og ejerforhold
Opgave 3 © Globaløkonomi til marketing og service – opgaver, 2. udgave
6. Virksomhedens indtægter
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
Præsentationens transcript:

Ill. 2.1: Omverdensmodellen AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 2.1: Omverdensmodellen Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

Ill. 2.2: Distributionskæden AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 2.2: Distributionskæden PRODUCENT GROSSIST DETAILHANDEL FORBRUGER Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

Ill. 2.3: Mellemhandlens funktioner AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 2.3: Mellemhandlens funktioner Mellemhandlens funktioner Grossister Detailhandlere Fysisk distribution X (x) Ombrydning til mindre kvanta x Lagerfunktion Service Salgsfunktion Sortimentssammensætning Beliggenhed X= stor betydning x= mellemstor betydning (x)=stor betydning ganske få steder Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

Ill. 2.4: Kontakter med og uden grossistled AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 2.4: Kontakter med og uden grossistled Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen