Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Udkast til rammeaftale på det specialiserede socialområde for Specialkonsulent, Hilde E. Thun Holst Politiske visioner Faglig udviklingsstrategi.
Advertisements

Samling af de løse ender ift. planlægning af 2013
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Erfaringer med frasalget af SES’ Driftsafdelinger v/Driftschef Erik Als.
CAP Møde i myndighedsforum
Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Bips konference, mandag den 6. september 2010
Christian Plaschke, Den Digitale Taskforce
Modernisering & Digitalisering
Anbefalinger til et fremtidigt samarbejde
Offentlig-private innovationssamarbejder (OPI)
E-inklusionens udfordringer – hvordan gør vi det endnu bedre? Stig Langvad, formand for DSI.
LEAN af ekspertviden - LEAN på et sygehus
Tillid Temadag for AMIR
E-dag 2 Netikette Persondatalov
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Danskernes Digitale Bibliotek DDB Indsæt billede først Format: H13,73 x B23,41cm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst Skriv tekst.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
Den politiske vision om åbne standarder Af Morten Helveg Petersen, Det Radikale Venstre Dansk IT, Dansk Erhverv
Hvad virker i integrationsindsatsen?
Varetagelse af integrationsopgaven i Vejle Kommune Tidlig og bred indsats af høj kvalitet for alle målgrupper Forventning om at borgeren bidrager aktivt.
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
Baggrund SNS skal gennemføre en gradvis omlægning af foryngelse og tilkultivering i forbindelse med overgang til naturnær drift Der vil i en længere periode.
Konsulenternes kompetencebehov i et forskerblik
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Fra kontrol til sparring Jesper Hansen Jammerbugt Kommune.
Ledelse og patientforløb Vicedirektør Bente Ourø Rørth Konference 6
GRUPPEARBEJDE Opsamling for København 27 grupper (ca. 6 pers. i hver gruppe)
Strategikort for MEF Samfunds- værdi (eksempler)
KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Handlings- plan x Hvordan kan centralbiblioteket understøtte initiativerne? Bibliotekernes fremtid Værdi for samfundet Tid Handlings- plan x Handlings-
Ny regering, nye tider – dag 1
Kortdage 2004 Omlægningerne i de offentlige GI/GIS relaterede forvaltninger. Hvordan håndterer man de menneskelige og organisatoriske omstillingsprocesser?
Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.
Ledelse, medinddragelse og motivation Regionsrådets temamøde den 28. marts 2007 Oplæg ved afdelingschef Ditte Hughes, HR Region.
Private investeringer i byomdannelse og byfornyelse Lars A. Engberg SBi.
INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER BORGERORGANISATIONTEKNOLOGIØKONOMI MålgruppePersonaleFunktionImplementering Behov Ønsker Motivation Funktionsevne.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Ledelse over grænser i sundhedsvæsenet Hvordan kan vi lede på nye måder, der går på tværs? Christina Holm-Petersen & Martin Sandberg Buch.
Bibliotekerne i Vejles CB-område? Udgangspunktet Kulturstyrelsen Central- bibliotekerne Kulturministeriet Finansministeriet Det kommunale,- politiske-
Direktoratet for Arbejdsløshedsforsikringen Direktoratet for Arbejdsløshedsforsikringen, Finsensvej 78, 2000 Frederiksberg Tlf: Fax:
Gap! Forskelligt syn på sagsbehandlingen Andreas Jull Sørensen, sekretariatschef Det Centrale Handicapråd.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Beskæftigelseskonference 15. maj 2014 v. John Hermansen Formand for Det Regionale Beskæftigelsesråd i Midtjylland.
CAPTIA ESDH Elektronisk Sagsbehandling og DokumentHåndtering Fremtidens digitale værktøj i Grønlands Selvstyre judr dok. nr
Dagens temaer –Baggrunden for personalepolitikken og servicetjekket –Regler og rammer i personalepolitikken –Den lokale proces: præsentation, forberedelse.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Maj 2017 Statens styring af kommunerne i dag - udvikling og dilemmaer frem mod 2027 Martin Præstegaard.
Mål- og resultatstyring i Rigsrevisionen
/ VELKOMMEN TIL JER ALLE!
Fra vision til handling
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER
Kvalitetspolitik i Natur og Miljø:
Offentligt Samarbejde – Open Source
Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Fælles ledelsesgrundlag
Regionale arbejdsmarkedsråd og borgere med funktionsnedsættelse
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Præsentationens transcript:

Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup

Udfordringer til den offentlige sektor - en brændende platform Effektiviseringer / Rationaliseringer Ny teknologi Nye krav fra kunderne

E&S’s vision Kunden i centrum

Fra vision til virkelighed Hvad ønskede kunderne?  Hurtigere sagsbehandling som klar 1. Prioritet  Bedre information  Lettere tilgængelighed Konkrete mål for indsatsen  Mere effektiv drift  Øget kundetilfredshed  Større fokus på udvikling

Konkrete projekter i E&S  Webreg I, II og III.  Fremtidens virksomhedsregistrering  Erhvervsportalen Virk.dk

Nye arbejdsgange og krav Til medarbejderne: Fra KF´ere til ’Super KF´ere Fra AC-sagsbehandler til AC-ekspert eller AC- udvikler Ro, renlighed og regelmæssighed afløses af kommunikation, kreativitet og kompetenceudvikling Til ledelsen: Fra ”klogest blandt de kloge” til nye opgaver Udvikle klare visioner Skabe dialog Være katalysator for udvikling Koordinere arbejdet Skabe politisk og økonomisk plads til projekterne

Virker det? Og var det besværet værd?

Produktivitet og sagsbehandlingstid

 En kompetent forvaltning er hurtig, gennemskuelig og fleksibel  Vigtigste incitament er – tid, tid og tid  Erhvervslivet ønsker klar prioritering Fremtidens offentlige sektor - Virksomhedernes syn på en kompetent offentlig sektor

Hvad er en kompetent forvaltning?

Incitamenter for digital forvaltning - tid er afgørende Slet ikkeI nogen gradI høj grad

Prioritering af de offentlige ressourcer - der skal satses på digital forvaltning

 Digital forvaltning handler mere om forandringsledelse end om teknik  Holdt fast i visionen  Holdt tæt kontakt til kunderne  Nedbryd faglige mure  Opbyg medarbejdernes kompetencer  Sæt høje mål, juster efter behov Kritiske succesfaktorer