Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup
Udfordringer til den offentlige sektor - en brændende platform Effektiviseringer / Rationaliseringer Ny teknologi Nye krav fra kunderne
E&S’s vision Kunden i centrum
Fra vision til virkelighed Hvad ønskede kunderne? Hurtigere sagsbehandling som klar 1. Prioritet Bedre information Lettere tilgængelighed Konkrete mål for indsatsen Mere effektiv drift Øget kundetilfredshed Større fokus på udvikling
Konkrete projekter i E&S Webreg I, II og III. Fremtidens virksomhedsregistrering Erhvervsportalen Virk.dk
Nye arbejdsgange og krav Til medarbejderne: Fra KF´ere til ’Super KF´ere Fra AC-sagsbehandler til AC-ekspert eller AC- udvikler Ro, renlighed og regelmæssighed afløses af kommunikation, kreativitet og kompetenceudvikling Til ledelsen: Fra ”klogest blandt de kloge” til nye opgaver Udvikle klare visioner Skabe dialog Være katalysator for udvikling Koordinere arbejdet Skabe politisk og økonomisk plads til projekterne
Virker det? Og var det besværet værd?
Produktivitet og sagsbehandlingstid
En kompetent forvaltning er hurtig, gennemskuelig og fleksibel Vigtigste incitament er – tid, tid og tid Erhvervslivet ønsker klar prioritering Fremtidens offentlige sektor - Virksomhedernes syn på en kompetent offentlig sektor
Hvad er en kompetent forvaltning?
Incitamenter for digital forvaltning - tid er afgørende Slet ikkeI nogen gradI høj grad
Prioritering af de offentlige ressourcer - der skal satses på digital forvaltning
Digital forvaltning handler mere om forandringsledelse end om teknik Holdt fast i visionen Holdt tæt kontakt til kunderne Nedbryd faglige mure Opbyg medarbejdernes kompetencer Sæt høje mål, juster efter behov Kritiske succesfaktorer