Hvad er følgeforskningen kommet frem til? Bent B. Andresen Ph.D., Aarhus Universitet 8. marts 2011.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Dias 1 D E P A R T M E N T O F M E D I A, C O G N I T I O N A N D C O M M U N I C A T I O N Kulturens medialisering Danmarks Biblioteksforening Årsmøde.
Veje og afveje i Mit forskningsprojekt: Kampen om den kolde krig
Involvering og organisering i socialt entreprenørskab 1.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Legende Innovation Evaluering v. Ulla Kellermann.
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
VUE - årsmøde Vejledning i Fællesskaber
1 Trekant-drama i et UM perspektiv – en sammenligning af ’The Change Triangle’ og formuleringer i UMs ’Generelle principper’
Læring i bevægelse - hvorfor?
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
4A: Att utmana yrkesrollen – ett danskt projekt Mads Gaml, udviklingskonsulent, Gentofte Bibliotekerne.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Skolepraktik temamøde med EL konsulent og LUU
Skolereform august 2014………………
Kan daginstitutioner gøre en forskel. v
infomere eller brobygger
Stress i det grænseløse arbejde - Har indflydelse ændret karakter?
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Specialepaneldebat 28. oktober 2010
Inkluderende pædagogik – intentioner og virkelighedens verden
Lene Tortzen Bager og Tine Wirenfeldt Jensen
TIDLIGE INDSATS – HVAD VED VI OG HVORFOR ER DET SÅ SVÆRT
- med nedslag i fremtiden Formandens beretning.
Folkebibliotekernes ebogsservice eReolens strategi for e-bøger Danmarks Biblioteksforenings Årsmøde 28. marts 2014.
Samarbejde mellem folkeoplysning og biblioteker I perioden 31. marts til 14. april 2011 blev landets kommuner spurgt om hvilke former for samarbejde der.
Dagens program Emneguides Søgemaskiner Søgeteknik Vurdering af resultaterne Databaser.
Folkebibliotekernes LicensGruppe Hindsgavl 26. maj 2011 Benedicte Kirkegaard Susanne Brinch.
Undersøgelsens omfang
Et refleksivt perspektiv på de socialpædagogiske område v. Jan Jaap Rothuizen d
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Fremtidens Plejehjem –
Skolereformen og ”FUF”
- sikkert og enkelt netværk for ældre
Lærerprofessionen.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET ET FÆLLES PÆDAGOGISK GRUNDLAG: HVAD VIRKER? KONFERENCE OM HANDLINGSPLANER FOR ØGET GENNEMFØRELSE 11. DECEMBER 2013 PER.
Historiefaget og mulighederne i den åbne skole
Herning Bibliotekerne 26. februar 2013
Landbrugskemi.
Strategiske overvejelser Hvilke muligheder giver Makerkulturen bibliotekerne Roskilde 1. april 2014 Mogens Vestergaard Knud Schulz 1.
Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf Kreativitet i DR.
Danskernes Digitale Bibliotek Hvorfor er det en god idé? Børne- og kulturdirektør Flemming Olsen, næstformand i Børne- og Kulturchefforeningen DB SYD –
3. december 2009 DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Erfaringsopsamling: Virksomhederne og voksenvejledningsnetværkene NCK konference.
DANMARK LÆSER WORKSHOP KULTURSTYRELSENS ÅRSMØDE – 22. SEPTEMBER 2014.
Ledelse på vej Gentofte Kommunes uddannelse af ledelsestalenter Personalepolitisk Messe Bella Center, 12. januar 2010.
FARMA SF 2011 Det Farmaceutiske Fakultet Forskningsformidling ”Formidlingsforpligtigelses -ja tak” Sven Frøkjær 23. marts 2011.
Socialt Udviklingscenter SUS Web: IAT -Et vindue til verden Social- og specialpædagogik i inkluderende perspektiv Konference.
26. MAJ 2011 AARHUS UNIVERSITY LIBRARY - idé og baggrund PRÆSENTATION AF METTE THUNØ AARHUS DEN AARHUS UNIVERSITET.
Børns Biblioteker To fagligheder i dialog – om børn, medier og professionsudvikling.
DANMARKS MILJØUNDERSØGELSER AARHUS UNIVERSITET DMU 2010Organisation og nøgletal DMU - ORGANISATION OG NØGLETAL FOTO: BRITTA MUNTER.
Børns behov for samspil på biblioteket?! Thessa Jensen, ph.d. Lektor, Aalborg Universitet.
DMU den 2. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Synopsis.
Sygepleje og fagidentitet
Flakkebjerg 2 marts 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
MTU og APV 2015 Sct. Knuds Gymnasium. Generelt om undersøgelsen Data er indsamlet i perioden marts 2015 Der er tale om anonyme besvarelser Resultatet.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
NLS-møde i Grundskolesektoren september 2013 Hotel Storebælt.
Hvilken professionalisering ønsker vi? Den upåagtede faglighed i vuggestuer Annegrethe Ahrenkiel, Birger Steen Nielsen, Camilla Schmidt, Finn Sommer og.
Lederrollen Hvad betyder mest? Hvad er hjælpsomt? Hvor er der barrierer? Dig selv og din lederrolle Din egen leder Dit netværk Dem du leder Dine leder.
Oplæg til Hustræf 2011 Inddragelsens niveauer og perspektiver
Ti punkterede myter om elselskaberne
Den pædagogiske læreplan
Rolf Madsen | DBC a/s.
Tids- og procesplan 8.okt 15: Drøftelse på Lederforum i forhold til modeller og proces Nedsættelse af arbejdsgruppe, der skal udfolde modeller 29.okt.
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Hvad er følgeforskningen kommet frem til? Bent B. Andresen Ph.D., Aarhus Universitet 8. marts 2011

“Relationer der rykker” Hvorfor er projektet en succes?

Bibliotekspentagon Lagerhal Søgemaskiner Robotter BiblioteksansatteBrugere

Projektets betydning Tre resultatområder: – Biblioteksansatte – Biblioteksbrugere – Samfundet

Brugerperspektiv Tilfredshedsundersøgelser: – Det minimale serviceniveau – Det faktiske serviceniveau – Det ønskede serviceniveau

Samfundsmæssigt perspektiv Bibliotekerne bidrager positivt til: – Uddannelse i bred betydning (skole- og folkebiblioteker) – Litteraturformidling i lokalsamfundet – Livskvalitet og personlig udfoldelse – Nedsættelse af omkostningerne ved at drive en forretning – …

Konklusion Kompetenceløft for biblioteksansatte: – Skævvridning eller balance? – Individuelt eller i praksisfællesskab?

Hvor kan man læse mere? Artikler (talerør): – Hvad betyder relationskompetencer for biblioteksansattes refleksion og arbejdsglæde? – Hvorfor er relationskompetencer nyttige i aktiviteter for og med børn?