Contextual design Opgave F gruppe 2.121. 1. Mål Videndeling: Alle medarbejder hos HP Element skal være i stand til at hente information ud af systemet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anskaffelse af ny teknologi
Advertisements

Social Kapital – rig på relationer
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af Kompetencedelen April 2012 Ved.
Datakvalitetsstrategi Engrosmodellen
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Projektering og styring.
Værdistrømsanalyser.
ERFA DRUPAL Open Source CMS Erfaringer fra Ballerup Kommune og Headnet 12:30 – 13:
Arkitektur - data.
Fra bygning til BIM-model
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Produktion og Logistik
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Målnedrulning At have fælles.
Cuneco – en del af bips.
Storyboard Læringsseminar 2
Storyboard Læringsseminar 4
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
Lean Salgskonsulent-uddannelsen Velkommen til dag 4
  A business of Usability test metoder IT-Højskolen
DDB CMS april 2014 Lanceringsplan • Hostingplaner • Migrering • Undervisning • Manualer • Inddragelse.
Formularer (Access, del 3)
BIM-baseret planlægning
Beskrivelsesværktøjer
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
IT i Byggeriet Semester Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg Universitet.
Regnskab & økonomistyring - Lektion 14 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
IT Jobs Dine muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Hvad kan IT-branchen tilbyde dig? Hvad skal du kunne for at få et job i IT-branchen?
IT Jobs Kompetencer og muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Der er brug for dig!
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Den korte vej fra procesbeskrivelser til it-understøttelse
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Medarbejder en vigtig resurse Concept Data A/S Flad organisation. Åben miljø. Selvstændighed under ansvar. Socialt sammenværd.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Kontor for It-infrastruktur og implementering IT og Telestyrelsen IT Arkitekt Søren Peter Nielsen - OISAML Workshop DEL 2 Århus 31. marts 2009.
Context- og flow-diagrammer (databaser, del 3)
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
Dokumentation af opgaver
Tredje generetions APV Systematik er vigtigere end metode 3. november 2009.
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Virksomhedens informationsbehandling
Miniprojekt i Computerstøttet samarbejde Gruppe 2.126, BL8.
Implementering Innovation er risikofyldt, og selv med en meget detaljeret og omfattende strategi og et godt forarbejde kan det gå Galt, hvis udførelsen.
Sikkert Patientflow Læringsseminar 1, marts 2014 Storyboard fra Regionshospitalet Randers.
Jan Karlshøj IT/CAD Chef Byggeri og Anlæg Civ. Ing, PhD Carl Bro Livslang Uddannelse Erfaringer fra samarbejde og viden- håndtering.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
IT i Byggeriet Semester Undervisere: Per Christiansson og Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg Universitet.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Mission BygSoL – Samarbejde og Læring i Byggeriet I fremtiden er byggeprocessen en værdiproces. Det betyder at det hverken er omkostningerne eller avancen,
Forløbsbeskrivelse for helhedsorienteret udredning Kontakt til borger Nej Figur forklaring » Ja Nej Hvem har del i borgerens forløb?
It-systemer er med overalt. Før køb – hjemme hos kunden Kunden besøger hjemmesiden Kunden overvejer og tegner selv Sælger og tegneprogram inspirerer Prisen.
IT Offshore/Nearshore anno 2017
Opgave: Webside analyse
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
[Projektnavn] Post mortem
Princip for udarbejdelse af principper
Vejledning til brug af værktøjet CVR-flyt
Anvendelsen af FIP – et værktøj til måling af ledige flygtninge og indvandreres progression i arbejdsmarkedsparathed Vejledning til projektadministrator.
Digital aflevering.
Præsentationens transcript:

Contextual design Opgave F gruppe 2.121

1. Mål Videndeling: Alle medarbejder hos HP Element skal være i stand til at hente information ud af systemet. For at sikre at alt det viden, der lagres bliver af samme format/opbygning, skal det kun være én nøgleperson, der indsamler og lagre data.

2. Systembrugergrupper Medarbejderne internt Medarbejderne på byggepladsen Konceptudviklerne (arkitekt, bruger, konstruktionsafdelingen, produktionslederen) Administration: produktionslederen, konstruktionsafdelingen

3. Rich picture

4. Arbejdsgruppen Aktører: alle der er indtegnet i Rich picture fra kunde, arkitekt, leverandør, håndværkere på byggepladsen, medarbejdere i afdelingen, projekteringen. Work modelling team: Projektansvarlig (HP Element projekteringsansvarlige), medarbejderrepræsentant (produktion, pladsfolk etc.), Eksterne systemudviklere, Kvalitetssikringsansvarlig, Salgsrepræsentant kan komme med kundefeedback, Produktudvikling, Underentreprenør.

5. Brugerbehov Kunden: Fyldestgørende salgsmateriale og feedbackmulighed Medarbejdere: Korrekt monteringsvejledning Arbejdstegninger Arbejdsbeskrivelser Mulighed for feedback. Produktudvikling (projektering og arkitekt): Feedback fra de andre mhp. Produktforbedringer Produktspecifikationer fra leverandør Produktkrav ved nye produkter sendes til leverandør. Salg: Korrekte tegninger Materialelister Indblik i produktionsplan (kapacitetsinfo).

6. Work flow model

7. Sekvensmodel 1. Kunden: 1.1 Henvender sig om tilbud på præfabrikeret bolig 2. Sælger: 2.1 Henter standardtegning 2.2 Indføre til/fra valg 2.3 Projekterings kontrol af forslag 2.4 Kapacitets check 2.5 Tilbud med afleveringsdato fremsendes 2.6 Eventuelle ændringer fra kundens side (vil indføre løkke til starten af 2)) 3. Accept fra kunden 4. Indføres i produktionsplanerne 5. Projekteringen etablerer sag, med tilhørende sagsmappe

8. Kulturelle bindinger Generel konservativ branche Mangel på IT-kundskaber for håndværkermedarbejdere Manglende åbenhed internt/eksternt (organisationskulturen).

9. Værktøjer til support af brug Produktionsplanlægningsværktøj Varslingssystem (besked til leverandør, montage) Kalkulationsværktøj (internt – avanceret) Kvalitetssikringssystem Feedbacksystem Hjemmesidekundeværktøj (kalkulation simpelt, reference til tidligere projekter), Forløbsbeskrivelse Medarbejderkontaktliste.

10. Updatere vision Vision: Formå at skabe et system der understøtter udviklingen af virksomhedens videndeling

11. Storyboard Situation Sælger sidder ved kunden og er ved at sælge en ONV-bolig Kunden ønsker en række ændringer fra standardkonceptet Sælger henter Computeren frem og logger på HP-Elements videndatabase Storyboardet kan begynde

Storyboard 1 Kunde Sælger

Storyboard 2 Kunde Sælger

Storyboard 3 Kunde Sælger

Storyboard 4 Kunde Sælger

Storyboard 5 Kunde Sælger

Storyboard 6 Kunde Sælger

12. Fysisk miljø Database PDA ude på pladsen (med sikker forbindelse til DB) Computere i administration og produktion

13. Brugerflade Opbygget med et brugervenligt interface for at gøre implementeringen lettere

14 Bruger behov Tager udgangspunkt i det beskrevet i spørgsmål 5

15. Detaljeret brugermiljødesign Kunden henvender sig over nettet på hjemmesiden, hvor han bliver ført igennem processen af masser af fine billeder, og mulighed for at designe sit eget hus, med fra/tilvalg, og se det i en 3D model. Sælger får den udfyldte formular og kontrollerer at den er korrekt udfyldt, Tager kontakt til konstruktøren om til/fravalg er fysisk mulige, hvorefter han kigger i databasen om der er kapacitet til at levere produktet til den ønskede tid. Hvorefter tilbud og vedhæftet acceptformular bliver printet ud og sendt til kunden (hvis ikke muligt, tages kontakt til kunden vha. oplysninger fra formularen, og nyt forslag udarbejdes) Kunne sender acceptformularen tilbage, hvorefter kontrakten indgås, og sagsmappe oprettes i databasen Produktionsplanen i databasen opdateres med de nye informationer.