3 g sundhedsaftaler Sundheds IT og digitale arbejdsgange
Sundhedsaftalerne Gennemførelse af 3 g sundhedsaftalerne er egentlig en stor række af projekter Det kalder på principper for samarbejde under og efter implementering Det kalder på organisering Det kalder på principper for vurdering af projekter
Principper for samarbejde Borgeren som aktiv medspiller IT understøttelse af patientforløb Anvendelse af IT løsninger Organisatorisk implementering Sikker og stabil drift Innovativ tilgang
Elektronisk understøttelse af samarbejdet i aftalen: Indsatser Forebyggelse – Henvisning til kommunal forebyggelse – Forebyggende helbredsundersøgelser til børn Behandling og pleje – Samarbejdsaftale om anvendelse af korrespondancemeddelelser – Projekt til optimering af digitale arbejdsgang i forbindelse med indlæggelser og udskrivninger – Ambulatorieområdet – Fortsat udbredelse og optimeret anvendelse af MED Com standarder – Afklaring af, hvordan MED Com standarder skal implementeres i psykiatrien – Teknisk muliggørelse af IT understøttet kommunikation på børneområdet
Elektronisk understøttelse af samarbejdet i aftalen: Indsatser Genoptræning og rehabilitering – Kommunikation om behandlingsredskaber og hjælpemidler – Ambulante kontroller på sygehus i forbindelse med genoptræning i kommunen – At understøtte en direkte kommunikation mellem terapeuter i kommunerne og de behandlende sundhedspersonaler på sygehuset – At understøtte kommunikation på hjerneskadeområdet
Telemedicin og telesundhed: Indsatser TeleCareNord I i drift? TeleCareNord II ? Telemedicinsk sårvurdering Fælles medicinkort
Styringsmodel for tværkommunalt samarbejde Organisering af sundhedsaftalen skal løfte et styringsbehov på IT projekt området Organisering af sundhedsaftalen skal skabe styringsmæssig sammenhæng mellem – strategi – (sundheds)projekter – (efterfølgende)drift
Kvalitetsudvikling og data Digital kommunikation og arbejdsgange skal være med til at sikre ensartet kvalitet Opsamlende data skal være med til at prioritere indsatser og projekter