Sporarbejde Farumbanen 2008 –Pressemøde den 29. april 2008.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Gasdrift af busser – tid til at komme frem i bussen?
En tysk-dansk aftale om trafik og infrastruktur – et politisk perspektiv Flemming Damgaard Larsen MF (V), Formand for Folketings Trafikudvalg.
8. december 2010 på Egegård Skole
Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Sporarbejder på Kystbanen og Køge Bugt banen sommer 2007
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Baggrund kapacitets behov Scenarier Kapacitets udnyttelse Notat 4 scenarier ifm. besejlingen af Bornholm fra med BRK i trafikkøber rollen. Juni.
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel
Store infrastrukturprojekter - og muligheder for havnesektoren
Økonomi Budget 2008 & Budgetlægning Budget opfølgning pr •Tilbagemeldingerne fra aftaleholderne om forventet årsresultat, viser.
februar februar 26. marts januar – festsalen set fra fysiklokalet 22. januar – festsalen set mod scenen 6.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Nordbanen Et af Danmarkshistoriens største jernbanefornyelsesprojekter
1. Åbenhed og gennemsigtighed 18 initiativer 3 ?
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Beboermøde
Dataopsamling og GPS-styring
Vintertrafik og meldinger Hvem melder. SIDE 2 Meldingsskemaet Randers, januar 2010.
Mulernes Legatskole Trivselspolitik – attraktive arbejdspladser
Vintertrafik og meldinger Hvem melder. SIDE 2 Meldingsskemaet Randers, januar 2010.
Roadshow 2010 Energirigtige løsninger 7. januar 2011.
Højklasset busløsning på Frederikssundsvej
Grundlag og organisering
12. september 2006 Beslutningsgrundlag for sporområdet mv
Hvordan bruger vi Øresundsbanen
God ledelse er vejen til et godt psykisk arbejdsmiljø
Beskæftigelseskravet
Indvielse af Ny Ellebjerg Station Pressemøde 3. januar 2007.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Rammeaftalen og regeringsgrundlaget Den kollektive trafik skal forbedres: Der indsættes nye og hurtigere tog i en mærkbart udvidet køreplan Borgerne skal.
”Vi når målet – men hvordan?”
Helle Ulrichsen Screening i et organisatorisk perspektiv Hvad er konsekvenserne af indførelse af screeningsprogrammer?
Bro over Munksjön - Jönköping
Bag kulisserne Strategianalyse København - Ringsted Aalborg trafikdage 29. August 2006.
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
UMV Borbjerg Skole 07/08 Det psykiske arbejdsmiljø.
1 Presse- og analytikermøde 31. januar Tidligere udmeldinger om orkanen Branchen Umiddelbart efter orkanen Ca. 1 mia. kr. Medio december 1999.
Skraldeeksperiment i Københavns Kommune TMFs Innovationsforum
UTA- Årshjul. Optag på ungdomsuddannelserne 11. September 2013.
Infrastrukturforbedringer på S-banen - tog til tiden
ITS Danmarks årsmøde d. 12. april 2011
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
© Copyright CTT 2006 Center for Trafik og Transport Simulering af passagerforsinkelser på jernbaner | Trafikdage 2006 | Simulering af passagerforsinkelser.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
ELEVOPGAVER I HYGIEJNE
Landsformandsmødet i Vissenbjerg den 3. april 2014 v/ Chefkonsulent Carl Åge Pedersen. Landsformandsmødet i Vissenbjerg den 3. april 2014 v/ Chefkonsulent.
Implementering af Fælles Medicinkort i kommunerne
Bevar Andkær Skole Møde den Det vi ved om lukning af Andkær: Økonomi udvalget har den 7. april vedtaget en budgetstrategi, som skal føre frem.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Morten Søndergaard 18. december 2006 IDA. Signalprojektet Del 1: Strategianalysen fra Booz Allen Hamilton og Banedanmark.
10. December Februar (Rejseaften) 24. Marts (første tur)
Oplæg om kommunale tilsyn 22. jan 2009
Grunde til at jeg elsker dig
Ringsted 4. september 2014 Winnie Hansen, Vejdirektoratet
H:\OVH-DL\EU\0028jha.ppt Planteproduktion 2004 Hvad bliver priserne efter EU-reformen og hvordan orienterer man sig på verdensmarkedet? v/ statistik-
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
NVF 8. juni 2005 Dias 1 DOGS-systemet Nyt adaptivt system DOGS af Steen Lauritzen.
Beskæftigelsesrådet Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland _fmdskab_LBR_Ringsted Jobcentrenes samlede placering, resultater i 1. kvartal 2008.
Energimærkets top-ti – og hvad vi ellers kan lære af 7500 energimærker… Tema-eftermiddage om energimærkning og energibesparelser Energiforum.
Information om anlæggelse af Bassinledning langs Kystvejen
Perspektiv på den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar Flemming Jensen, Adm. Direktør, DSB.
Ny Rådhusløsning i Furesø Kommune Gennemgang af tre placeringer
21. september 2016 Louise Høst, Plan- og Arbejdsmarkedsdirektør
Syddanmark følger op på trafikaftalen af 29. jan.
Bramming- Grindstedbanen
Ringsted-Femern Banen - en del af fremtidens jernbanen
Præsentationens transcript:

Sporarbejde Farumbanen 2008 –Pressemøde den 29. april 2008

Banedanmark fornyer jernbanen –Akutte fejl og hastighedsnedsættelser er udbedret ved intensiveret vedligeholdelse –Fokuseret vedligehold og fornyelse har skabt en mere stabil drift –Banedanmark har bl.a. lagt ton ballast ud –Vi bevæger os i retning af en velfungerende jernbane

Fornyelsesplanen frem til 2014 –Trafikaftalen fra 2006 er udgangspunkt –Trafikaftalen gav 4,7 mia. ekstra til jernbanen frem til 2014 –De mest trængende baner genopbygges først: i alt 1500 km spor –Ved udgangen af 2008 er de første 23% nået

Fornyelsesplanen frem til 2010 –Fornyelse af over 425 km spor fra –Renovering af 360 broer –De mest komplicerede, trafikerede og passagertunge baner fornyes først –I 2010 er det værste efterslæb på de røde strækninger indhentet, og de største risici for driftsforstyrrelser er minimeret –Passagerne kan allerede nu mærke en positiv effekt – vi kom i mål med vores regularitet 2007

Hvad sker der i år? –Ombygning af Farumbanen, Fredericia- Århus, Klampenborg- Hellerup og den sidste del af Kystbanen –Anlæg af overhalingsspor i Ringsted sættes i gang –Anlæg af et 6. hovedspor ud af København H igangsættes –Sommerkøreplan –Oplæg til beslutning om det fremtidige signalanlæg i Danmark

Sporombygningsplan

Hvad sker der i 2009? –Anlægget af 6. hovedspor ud af Københavns Hovedbanegård fortsætter –Overhalingssporet i Ringsted fortsættes –Ombygning af Svendborgbanen –Strækningen mellem Ringsted og Næstved ombygges

Forberedelse af ombygninger i 2010 –S-banen mellem Svanemøllen og Hillerød –Strækningen mellem Skanderborg og Holstebro –Strækningen mellem Tinglev og Sønderborg –Strækningen Roskilde- Køge-Næstved –6. hovedspor fortsætter

Kanalregularitet fjerntog kravet opfyldt i 2007

Kanalregularitet S-bane kravet opfyldt i 2007

Hastighedsnedsættelser i 2008 –Røde: Fare for solkurver ved skinnetemperatur over 40 grader –Gule: Planlagte og igangværende fornyelsesarbejder

Ombygning af Farumbanen –Fra Svanemøllen til Farum –22 kilometer i begge spor –Pris: 330 mio. kroner –Arbejdet foregår dag og nat

Hvorfor skal sporene fornyes?

Farumbanen – en totalfornyelse –En del af sporene er fra 60’erne og 70’erne og meget slidte –Der er risiko for fejl, som forstyrrer driften og gør det nødvendigt at nedsætte hastigheden –Ved høje temperaturer kan det være nødvendigt at nedsætte hastigheden for at bevare det høje sikkerhedsniveau. –Duo-blok svellerne har rustne mellemjern og nedbrudt beton –Træsvellerne er udtjente

Hvad indebærer arbejdet? –Banen ombygges så hurtigt som muligt med færrest mulige gener for passagererne –Arbejdet lægges hen over sommeren, hvor der er færre passagerer –Hele eller dele af banen bliver lukket for at kunne arbejde så intensivt som muligt –Uden lukning ville det tage tre gange så lang tid –Samtidig får vi mulighed for at renovere 10 broer –Eventuelle forsinkelser i forbindelse med arbejdet vil ikke forplante sig til resten af S-togsnettet

Fordele ved at ombygge Farumbanen –Højere rettidighed, øget komfort og en robust bane til fremtiden –Farten bliver mere jævn – passagerer vil dagligt få glæde af en bedre bane, når arbejdet er færdigt

Fakta om omfanget –44 km nye spor, 29 sporskifter og tre skæringer –6 km nyt dræn på steder med dårlig afvanding –6 km oprensning af grøfter –7,5 km ny sporkasse –22 km ballastrensning –2 km banketudvidelse og sporsænkning –Justering og efterspænding af det nye spor –Renovering af 10 broer

Hvad er planen?

Første etape Forår 2008: –Stationsområder og sporskifter laves i påsken samt helligdage og weekender. Sporentreprise: Spitzke. Sikringsentreprise: Bravida 15/3-25/3 Buddinge transversal + diamant 1/5-6/5 Svanemølle n diamant 26/5-27/6 Skinneudkørsel 13/5-15/5 Skinne- udkørsel 19/5-22/5 Skinne- udkørsel 7/5-13/5 Dyssegård 2 transversale r 16/5-19/5 Svanemølle n spor /5-26/5 Svanemølle n spor Påske Kr. Himmelfart Pinse Weekend +1Weekend +2

Anden etape 28. juni – 6. oktober 2008: –Den egentlige sporombygning. Sporentreprise: Strukton. Sikringsentreprise: Bravida 28/ Totalspærring Svanemøllen-Farum 24/7-11/8 Totalspærring Dyssegård-Farum 16/10-26/11 Oprydning 11/8-5/9 Enkeltsporskørsel mellem Buddinge og Farum 5/9-6/10 Totalspærring Hareskov- Farum 3½ uge2½ uge4 uger

Hvordan forbereder Banedanmark sig? –Vi har udarbejdet et plan for alle tænkelige risici for forsinkelser –Vi tester alle sikringsanlæg og sporskifter igennem på forhånd, så vi ved, at de virker ved venstresporskørsel –Vores sikringsfolk er i beredskab

S- togsnettet

Fakta om S-togsnettet –Der er i alt ca. 170 km S-togsstrækninger, hvoraf Farumbanen udgør ca. 22 km –I 2007 blev der foretaget i alt 88,6 mio. rejser med S- tog. Heraf var 3,8 mio. på Farumbanen –I 2006 renoverede Banedanmark dele af strækningen til Hillerød og i 2007 Køge Bugt banen –I år renoverer vi Farumbanen og Klampenborgbanen –I 2008 har vi sporombygget de mest trængende baner på S-togsnettet

Plan for renovering af S- togsnettet –2006: delvis Gentofte-Hillerød –2007: Køge Bugt-banen –2008: Farumbanen og Klampenborgbanen –2010: rest Svanemøllen-Hillerød samt dele af det centrale afsnit

Spørgsmå l?

Duo-bloksveller

Udskiftning af 7,5 km sporkasse og etablering af 6 km dræn

Vi renoverer ti broer på strækningen

Overkørsel på Kalkbrænderihavnsgade

Bag Østerport