Konsekvenser –Frekvenser. Konsekvenser –Køreplan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skattemappen – Hent økonomiske oplysninger
Advertisements

8. december 2010 på Egegård Skole
Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Tilbageblik Scenarioeksempel Fordele og ulemper Side 1 7 minutter omkring besejlings- scenarier i 3. færgeudbud Borgermøde 21. maj i Svaneke.
Hotel- & Restaurantskolen den 15
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
Anlægsoverslag Uwe Hess, Projektchef Rambøll
Lektion 6 - Tid, fart og distance
Ligninger af første grad i en variabel
Beboermøde
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Esbjerg Trafik- & Mobilitetsplan
Strategiplanen er fundament og retning.
Helle Wicklow, Projektleder Teknik- og Miljøforvaltningen
Højklasset busløsning på Frederikssundsvej
12. september 2006 Beslutningsgrundlag for sporområdet mv
Hvordan bruger vi Øresundsbanen
Rammeaftalen og regeringsgrundlaget Den kollektive trafik skal forbedres: Der indsættes nye og hurtigere tog i en mærkbart udvidet køreplan Borgerne skal.
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Undersøgelsens omfang
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Geotermi 1)Eksisterende og planlagte anlæg 2)Styrker ved Geotermi 3)Svagheder ved Geotermi.
ITS Danmarks årsmøde d. 12. april 2011
MOBILITY MANAGEMENT INTRODUKTION MOBILITY MANAGEMENT & BEVIDSTHED INTRODUKTION.
Valg af tværprofil. Konsekvenser ved valg af tværprofilet Hastighedsregulerende Øge service niveau – Fremkommelighed – Bedre komfort Kapacitets bestemmende.
Hvor mange traktorer er nødvendige? - en tommelfingerregel !
Biblioteksservice i landdistrikterne Erfaringer, modeller og perspektiver  Om undersøgelsen  Diskursive kampe  Spørgeskemaundersøgelsen  Perspektiver.
Aalborg Kommunes buskøreplaner
Hvad er trængslens karakter i dag? Otto Anker Nielsen, Professor
© Copyright CTT 2007 Center for Trafik og Transport Trafikdage Aalborg Universitet | 27. august 2007 | Følsomhedsanalyse af samfundsøkonomiske tidsværdier.
Holdingselskaber - oprettelse og generationsskifte
Inklusion på Skovlyskolen. Mål for inklusionsarbejdet; Udvikle inkluderende læringsmiljøer Understøtte stærke forældrefællesskaber Fastholde høj faglighed.
TRAFIKPLANLÆGNING Center for Byudvikling Søren Elle Overordnet trafikplanlægning 24. april 2013.
Sporarbejde Farumbanen 2008 –Pressemøde den 29. april 2008.
© Copyright CTT 2006 Center for Trafik og Transport Trafikdage Aalborg Universitet | 28. august 2006 | LETBANEPROJEKT I KØBENHAVN - Ring 2½-korridoren.
Status for et moderne arbejdsskadesystem
Trafikselskabet og kommunen ● Økonomi ● Samarbejde ● Organisation og administration.
Trafikdage Storbytrafik. Vækst i BNP og Trafikarbejdet.
SEPTEMBER 20, 2016 COWI POWERPOINT PRESENTATION 1 Beskæftigelsesregion Midtjylland Beskæftigelsen i bygge- og anlægsbranchen i Midtjylland Hovedresultater.
Perspektiv på den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar Flemming Jensen, Adm. Direktør, DSB.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Sundhed og Bæredygtig Udvikling Jan Øhlenschlæger Kollektiv Trafik Aalborg Kommune.
Projekter med støtte fra Statens Trafikinvesteringsplan - erfaringer og visioner / København Cathrine Krogh Keinicke/ Frank Andersen.
Rigmor Korsgaard Trafik og Veje, Aarhus Kommune Busfremkommelighed Projekter i Aarhus Kommune.
1. KBH Udfordringen »Fra 0 % til 100 % på 15 år »Fra 0 % til 20 % på 5 år »Fra 20 % til 100 % på 10 år »Fokus på de smarte og væsentligste energi-
Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger.
Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Kollektiv trafik i Helsingør.
Sikkerhedsmyndigheden og de mange aktører Trafikstyrelsens sikkerhedskonference 18. november 2014.
Økonomiudvalgets møde den 12. august 2013 Formandens præsentation af driftsbudgettet for for Udvalget for Plan og Miljø Økonomiudvalget 12. august.
Disse slides er beregnet på erhvervsgymnasier. FINANSLOVSFORSLAGET  2% hvert år  ¼ mia. kr. i 2016 for gymnasieuddannelserne. Stiger med 2 pct. pr.
1 Silkeborg Trafikterminal Konference den 11. januar 2012 Trafikmedarbejder Karen Dalsgaard Ingeniør Bente Rands Mortensen.
Buspuljerne fremadrettet ­Dialogmøde d. 20. januar 2011.
Infrastrukturkommissionens seks fokusområder 1.Ringforbindelserne skal sluttes i Hovedstadsområdet på både vej og bane. 2.Der skal udarbejdes en samlet.
Sikkerhedskonference 2012 ­Signifikansvurdering: Hvad skal man gøre - og hvad skal man ikke gøre? Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt.
TrafikdageAnnette Christensen & Thomas Odgaard 23.aug. 16 De trafikale infrastrukturs betydning for erhvervslivet Chefkonsulent Annette Christensen, DI.
Privatbaner – hvorfor det ? Per Als A-2 A/S Trafikdage Aalborg Universitet 2016.
Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference /
Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik.
Foretræde for Folketingets Børne- og Undervisningsudvalg
Smart Mobility in LOOP CITY
MEGATENDENSER OG FREMTIDENS TRANSPORT
21. september 2016 Louise Høst, Plan- og Arbejdsmarkedsdirektør
ITERATIV PLANLÆGNING AF LETBANEN PÅ RING 3
Grundejerforeningen 1DO Båstrup
Potentialemodel for kvantificering af effekterne af Aarhus Letbane
Regional udvikling og kollektiv trafik
Forslag til masterplan for infrastruktur
Foretræde for Folketingets Børne- og Undervisningsudvalg
Smart Mobility in LOOP CITY
Præsentationens transcript:

Konsekvenser –Frekvenser

Konsekvenser –Køreplan

Konsekvenser Drift af øvrig kollektiv trafik I alt 24 % nedskæring af busdriften (71 mio. kr. i etape 1 og 161 mio. kr. i samlede net): –De fleste buslinjer, der kører på de samme strækninger som letbanerne nedlægges –Nogle omdannes dog til tilbringerlinjer –Frekvensen nedsættes på en del andre buslinjer Ikke anden passagertrafik på Odder- og Grenaabanerne

Konsekvenser –Rejsetider

Konsekvenser Regler for letbanedrift Strækningen langs havnen skal omklassificeres til letbane Danske regler skal udarbejdes for letbanedrift

Materiel

FølsomhedMuligt at reducere busdriften med yderligere 50% (36 mio. kr. i etape 1 og 81 mio. kr. pr. år i samlede net) Hvis Sporvejenes timepris falder bliver driftsresultatet dårligere Usikkerheder på antal passagerer Usikkerheder på timeprisen på letbanen