Fit for Fight seminar september 20091 Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Retail Facility Service ydelser kompetencer Kerne Kerne ydelser
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE En øvelse for livet. REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE 2010.
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Hvordan virker Backoffice Hvilken strategi og taktik skal man anvende
Overskrift.
Introduktion til værdistrømsanalyser
Produktion og Logistik
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Målnedrulning At have fælles.
ECarta Games Forretningsplan Hold 7 Rune Højsgaard Espen Højsgaard Pimin Konstantin Kefaloukos Nanna Hjort Vidkjær Hanne Svenningsen Ulrikke Ji Mee Andersen.
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Den glade CEO og iværksætter!
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Beretning for år 2001 Fremtiden.
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
På toppen af krisen og klar til fremtiden DI Hovedstaden Erhvervstræf 19. marts 2009.
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Det du kommer til at se og opleve i dag er en helt ny teknologi indenfor ernæring. Med denne teknologi er det muligt at opleve fordele allerede indenfor.
© Copyright IBM Corporation 2007 Sådan får du drømmejobbet IBM Danmark  Anita Jacobsen – AMS Sector manager - Public.
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Fit for Fight skabeloner til videre arbejde september 2009.
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
Markedsandele Rolf og Jonas.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
NORDISK Dagligvarehandel september 2014
Brainstorm Et værktøj til ideskabelse
Anvendt markedsføring Kapitel 24
4. Virksomhedens etablering
Business to Business På den JYSKe måde…...
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
TIL FREMTIDEN VELKOMMEN. FAKTA · der ikke kan diskuteres... Cashback og tilbud. Et produkt alle vil have. Kunden sparer 20-22%. Walmart, Bestbuy, SamsClub.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Af: Jonatan W & Line Stryander
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Kompetencerejsen Program informationsmødet 14. maj Velkomst ved Henrik Hjortdal, SCKK Hvad karakteriserer et godt forskningsmiljø?
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
Lean administration og service
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Semler Gruppen Vurderingen af økonomien på et værksted, kan overordnet set foretages på 2 områder:
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
Mens Bag Produkt, pris og distribution af nyt produkt
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Erfaringer med virksomhedssamarbejdet omkring målgruppen for JobFirst?
Præsentation af forretningsplan
Vækstforum Hovedstaden
(Firmanavn) forretningsplan
21. Den strategiske plan.
Præsentation af forretningsplan
Ukiumut Nalunaarut 2014/15 Royal Greenland A/S – Årsrapport 2014/15
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer
Royal Greenland A/S – Årsrapport 2017
Præsentationens transcript:

Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde markedsandeleVi vil gå fra en global markedsandel på xx% til xx% i 2010 (kilde: Triq) 1.Øget besøgsfrekvens hos A kunderne – fra 4-6 besøg. Nyt møde aftales ved hvert møde. 2.Flere kampagner – optimeret i.f.t. indtjening/volumen 3.Fokus på globale key accounts – herunder Autogrill, Heinemann, Scandlines, Color Line, DFS Vokse og tjene penge i Asien Øge omsætningen med xx% i.f.t og som minimum gå i breakeven på bidrag 1.Udarbejde konkret forretningsplan for Asien – herunder udvikle ’sharing’ produkter med int. smag 2.Tættere kontakt med BUM – ugentlig tlf. møde & fastlagt månedlig afrapportering 3.Omkostningsstyring af aktiviteter Opstarte samarbejde med nye kunder i Mellemøsten Bredere distribution i området – fra xx kunder til xx kunder 1.Hyppigere markedsbesøg fra 2-5 gange årligt – relationer er helt afgørende for succes Fastholde og udvikle teamet Motivation og kampgejst – måles bl.a. ved temperaturmåling – og salget! 1.Belønning ved opnåelse af delmål henover året 2.Synliggøre og fejre de små succeser Fravalg… 1. Americas nedprioriteres 2. Overordnet mål: Vinde ’interne’ markedsandele => Int skal udgøre en større andel af Toms Gruppens forretning

Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International - Export Vil…Mål…Gør… Tjene penge i Nordamerika Øge omsætningen med xx% i.f.t og som minimum gå i breakeven på bidrag 1.Succesfuld lancering af alkoholfri flasker – (koncepttest => stærkt indsalg, eksekvering i butik, VIP kundecheck, national distribution) 2.Fastholde og udvikle flaskeforretningen i Costco (ingen prisstigning, mere US design/packaging) 3.Ny partner i Canada Vende udviklingen i NorgeØge omsætningen med xx% i.f.t via forbedret distributionsgrad på kernesortiment (fra xx til xx) 1.Opstart af ny distributør (detailplanlægning) 2.Forbedre distributionsgrader (dybere og bredere) på kernesortiment (AB marcipan, Operamint, AB poseserie samt Bonbon) 3.Toms deltagelse på salgsmøder og kædemøder => skabe relationer 4.Ved nyhedslanceringer foretages koncepttest inden, så vi sikrer ’reason why’ til handlen Fortsat vokse i TysklandØge omsætningen med xx% i.f.t på AB samt udbygge sukkerforretningen (ND) 1.AB => Tilstedeværelse på kæde-indkøbsmesser fra 2 til 5 messer, deltagelse på kædemøder i samarbejde med distributør 2.Tilpasset emballagetekster til DE marked 3.Afdække set-up for sukkerforretning – herunder Nellie Dellies Fastholde og udvikle teamet Motivation og kampgejst – måles bl.a. ved temperaturmåling – og salget! 1.Belønning ved opnåelse af delmål henover året 2.Synliggøre og fejre de små succeser Fravalg… 1.Tier 4 markeder => Vi skal være tro mod vores ’lean’ servicemodel, der sikrer, at vi bruger minimum af ressourcer på de nedprioriterede markeder Overordnet mål: Vinde ’interne’ markedsandele => Int skal udgøre en større andel af Toms Gruppens forretning