Microsoft Sales Academy

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dias 1 Datalogisk Institut DIKU Business Club Klubmøde 3. feb 2011 DIKU Søndre Campus Vært: HCC-gruppen.
Advertisements

Lederudvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Velkommen til Kick off for ”Broen til bedre sundhed” #BTBS13.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Blue Way Selling Salg er vejen frem Karsten Bach.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Nuværende forretningsområder
Skabelon til strategisk plan
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Forøg din værdi som konsulent
Pinpoint.
Floor Heating arketype processen
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Velkommen til Pre-launch Roadshow Claus Jul Christiansen Divisionschef, Server & Tools Microsoft Danmark.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Partner Pilot Projekt Sådan kommer du i gang! Partnerudviklingschef Lotte Rahbek.
Lean Netværk AAU.
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Agenda CRM – hvordan bliver det en succes? v/ Claus Due, Due & Partners Introduktion til Microsoft CRM v/
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Statens frivillighedspolitik
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
JOB TILBUD Et ledende internationalt firma med kontorer på Bahamas leder efter : En Direktionsassistent med følgende kvalifikationer : - Ingen erfaring.
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
1 Senior Erhverv Søhøjlandet Nye tider, nye muligheder…! PP er sendt pr.mail.
Ejerledelse – Nu og for fremtiden – Ejerledelseskonference 2015 – 25. februar 2015 Center for Ejerledede Virksomheder Forskning, uddannelse og dialog Peter.
Kick-off for Kvinder i IT den 2. juni "Erhvervslivet mister innovation og vækst ved at lade en stor talentmasse vente i kulissen" Hvordan får vi flere.
Velkommen til Mød Microsoft
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Agenda CRM – hvordan bliver det en økonomisk succes? v/ Claus Due, Due & Partners Introduktion til Microsoft CRM v/ Bjørn Eilertsen og Christian Cletus.
MSBuild & Team Build i C#/C++ solutions VSTS ERFA d. 25 November.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
The Friends of Scouting in Europe. Hvem er Friends of Scouting (FOSE) i Europa? Flere end 400 enkeltpersoner, fra hele verden, som har givet en økonomisk.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Marketingsaktiviteter marts – juni 2006 Lotte Rahbek 21. marts 2006.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
JOB TILBUD Et ledende internationalt firma med kontorer på Bahamas leder efter : En Direktionsassistent med følgende kvalifikationer : - Ingen erfaring.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Microsoft CRM 3.0 Bjørn Eilertsen Christian Cletus.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Microsoft SQL server og SAP forretningsløsninger Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Small Business Specialist Community - efterårets aktiviteter, kampagner og nye tiltag.
Med LADEGAARD Nordic A/S
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Uddannelse i sygefraværshåndtering
SUF - gevinstrealisering
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Business Model Generation
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

Microsoft Sales Academy Markedschef Christian Ringheim Marketingchef Lotte Rahbek

Så kom vi igang !

Artikel i Børsen den 30 juli

Artikel i Børsen den 30 juli

De første evalueringer = 4,5

Hvorfor skal vi have Microsoft Sales Academy? Salgstræning fik den højeste evaluering af det samlede træningsforløb for SBSC pilotpartnerne Top 10 Microsoft partnere (50+% Microsoft vækst) - fokuserer udelukkende på virksomhedernes udfordringer Kundernes højeste ønske er partnere, der fokuserer på de forretningsmæssige ønsker og problemer

Behovet for Microsoft Sales Academy Betjene kunder Viden om løsningssalg Deltage i salgsaktiviteter – få leads Produkttræning Tage andel i IT væksten Spare tid og penge ved at deltage i Microsoft kampagnerne Indbøb og bestilling Strategi og planlægning Fakturering Få nye kunder Regnskab Marketing Træning Innovative løsninger, der understøtter strategien Nemt og hurtigt overblik over forretningen Mere tid til forretningen Enkle løsninger, der er nemme at anvende Let at købe (one-stop shopping) Forretningsforståelse Inspirere med innovative løsninger Vise værdien af løsningen Være en samarbejds- partner Tager ansvar for hele projektet Gøre det nemt og enkelt for kunden

Copenhagen Business School – Handelshøjskolen Danmark største handelshøjskole med Mere end 15.000 studerende, hvoraf mere end 1.100 er udenlandske Mere end 400 forskere Samlet budget på 780 millioner DKK Internationalt anerkendt. Optræder på Financial Times’ ranking- liste over verdens anerkendte business schools – faktisk den bedste i Norden CBS’ vision er: ”Our goal is to make you reach yours”

Om implementering – og dermed Implement En god løsning er ikke tilstrækkelig – den skal også implementeres! Implements grundfilosofi er meget klart illustreret i vores navn. At implementere betyder at påbegynde, udføre, realisere, færdiggøre – det er derfor, vi valgte dette navn. Vi er målrettede mod at skabe effektive løsninger med synlige resultater. Vinder af Danish Management Award: Hovedprisen: 2003: Lean Manufacturing (GN ReSound) 2005: Salg og ledelse – worldwide (FOSS) Kategoriprisen: 2004: Organisationsudvikling (Post Danmark) 2005: Salgsudvikling (DanBolig) 2006: Lean Manufacturing (Linak) Implemen´tere iværksætte, realisere, virkeliggøre, udføre; implemen´tering -en, -er (efter eng. implemen´tation, senlat. imple´mentum, af lat. im- + ´plere fylde) iværksættelse, realisering (af teori), udførelse

Og hvad er det så, vi har gjort? Lavet et sammenhængende forløb… Baseret på kontinuerlig udvikling… Kombinerer praksis og teori… Bringer undervisningen ind i din hverdag… Sikrer læring i kraft af praktisk anvendelse af… Coaching på egne planer Sparring med kompetente kolleger 6 fulde kursusdage + projektarbejde Afsluttende vurdering af projektet og certifikat

Revisit tools and concepts Individual Project Presentation Test and Evaluation 8 months Revisit tools and concepts Pitstop Strategic Marketing Strategic Selling Create Buying Vision Stimulate Interest Business Thinking Value Based Selling Partner execution of FY ’07 Customer Campaign Develop own business plan

Salgsakademiet i overblik Modul 1 1 dag Modul 2 1 dag Modul 3 1 dag Modul 4 1 dag Modul 5 1 dag Modul 6 1 dag 08.30 Introduktion At tænke forretning Værdibaseret salg Introduktion til projekt Købecenter og roller Skab købsvision (Solution Selling® metode) Strategic Selling Strategiske typer Analysere kundens situation Relationer og prioriteter Strategisk marketing Plan og forudsætninger Evaluering af caseplan Forankring Processen for marketingplanen Projekt-præsentation Stimuler interesse (Solution Selling® metode) Salgsbarrierer Introduktion Gruppefeedback Personlig plan Forankring Oplevelser og resultater Øvelser Praktisk test Evaluering og certifikater 16.30 18.00 Coachcafé Coachcafé Coachcafé Coachcafé Parallelle opgaver Marketingkampagne #1 Marketingkampagne #2 Marketingkampagne #3 Marketingkampagne #4 Arbejdsgruppesession 1 Arbejdsgruppesession 2 Arbejdsgruppesession 3 Arbejdsgruppesession 4 Arbejdsgruppesession 5 Projekt: Forretningsplan for udvalgt emne

Dit personlige udbytte (gælder alle deltagere) Når du har gennemgået dette akademi, har du kvalifikationerne til at tale forretning og behov med kunden og tænke dette aktivt ind i din salgsproces i forbindelse med tilbud, forhandling krydssalg mm. endvidere har du fået en forståelse for, hvilke salgsbarrierer der forhindrer dig i at udnytte dit fulde potentiale Sideløbende med akademiet kører Microsoft en række kampagner, som inddrages i undervisningen og arbejdet Yderligere nedsættes en række arbejdsgrupper, som dels skal inspirere hinanden, dels løse en række konkrete og praktiske opgaver sammen i slutningen af hvert modul

Hvordan kommer jeg i gang! Tilmelding på www.microsoft.dk/sbsc/msa 65% betales af Microsoft – din pris 9.500,- for: Implement og CBS 6 fulde kursusdage Projektarbejde og vejledning Coaching og sparring Vurdering af dit forretningsprojekt Mulighed for certificering Hold 2: 9. November, Hold 3: 11. Januar, Hold 4: 9. Februar