Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dias 1 Datalogisk Institut DIKU Business Club Klubmøde 3. feb 2011 DIKU Søndre Campus Vært: HCC-gruppen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dias 1 Datalogisk Institut DIKU Business Club Klubmøde 3. feb 2011 DIKU Søndre Campus Vært: HCC-gruppen."— Præsentationens transcript:

1 Dias 1 Datalogisk Institut DIKU Business Club Klubmøde 3. feb 2011 DIKU Søndre Campus Vært: HCC-gruppen

2 Dias 2 Dagens program 14.00-14.10: Velkomst ved institutleder Martin Zachariasen. 14.10-14.20: info om udvikling af DIKU Business Club v. konsulent Claus Lorents Sørensen. 14.20-15.00: HIPERFIT – et nyt finansielt forskningscenter: Prof. Fritz Henglein og Manager Niels Hallenberg, SimCorp A/S 15.00-15.20: Pause 15.20-15.50: Experimental Software Architecture Matters: Prof. Klaus Marius Hansen 15.50-16.00: Evaluering

3 Dias 3 Datalogisk Institut DIKU Business Club 1. Hvorfor DIKU Business Club 2. Analyser Interviews af udvalgte DIKU forskere - Hvad er best practice Universitet/Virksomhedssamarbejde - Hvorledes foregår samarbejdet nu - Hvorledes kan samarbejde med virksomheder understøtte DIKU Interviews af Virksomheder – eksisterende medlemsvirksomheder samt DIKU Top-100 3. Konceptualisering og værktøj Implementering af CRM (Salesforce.com) Udvikling af koncept for DIKU Business Club

4 Dias 4 Datalogisk Institut DIKU Business Club Hvad ønsker virksomheder? Succesfulde produkter

5 Dias 5 Datalogisk Institut DIKU Business Club Hvad ønsker virksomheder? Sparring med kvalificerede partnere omkring Strategi og teknologivalg

6 Dias 6 Datalogisk Institut DIKU Business Club Hvad ønsker virksomheder? Dygtige medarbejdere og kolleger

7 Dias 7 Datalogisk Institut DIKU Business Club Hvad ønsker forskere? Rigelige kilder til finansiering af forskning Lettere tilgang til finansiering af forskning Virksomheder med spændende Problemer, som de ønsker at dele med forskere Virksomheder der gerne samarbejder med studerende omkring studierelaterede opgaver

8 Dias 8 Datalogisk Institut DIKU Business Club Konceptualisering af klubben To målgrupper – to afdelinger af klubben Tekniske beslutningstagere (CTO)/udviklingschefer… DIKU alumner, DTU eller anden relevant uddannelse eller erfaring. a)Søger viden om ny forskning og teknologi b) samt sparring med ligesindede (NDA) HR folk – ønsker at lære potentielle medarbejdere at kende og at præsentere deres virksomhed og dens fordele overfor studerende på karrieredag eller ved aktiviter/arrngementer.

9 Dias 9 Datalogisk Institut Klubmedlemsskab Klubabonnement: 20.000 kr pr. år En virksomhed fritages for abonnement såfremt: Virksomheden yder (del)stipendier til udenlandske studerende, der tager en kandidatuddannelse i datalogi på DIKU (minimum 40.000 kr. pr. år) og/eller Virksomheden bidrager til forskning og uddannelse på DIKU i form af materiel, lønninger eller lignende, til brug i undervisningen eller til erhvervs-ph.d., samfinancierede ph.d., erhvervsprofessorater mm. (minimum 40.000 kr. pr. år.)

10 Dias 10 Datalogisk Institut Klubmedlemmer Herudover tilbydes følgende virksomheder ”gratis” medlemskab: •AstraZeneca •Nordic Bioscience •Oticon •Microsoft •Resultmaker


Download ppt "Dias 1 Datalogisk Institut DIKU Business Club Klubmøde 3. feb 2011 DIKU Søndre Campus Vært: HCC-gruppen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google