Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Nuværende forretningsområder

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Nuværende forretningsområder"— Præsentationens transcript:

1

2 Nuværende forretningsområder

3 Dagrofa Detail Detail KIWI Dagrofa SuperBest A/S Pisiffik A/S

4 Food Service Danmark

5 International SPAR SPAR - verdens største frivillige kæde 33 lande
supermarkeder (euro) Samarbejder omkring Indkøbssamarbejde Butiksudvikling Inventar HR IT Markedsføring

6 Dagrofa University

7

8 Uddannelsestrappen i Dagrofa a/s
Købmandsuddan-nelsen (KU) Efter endt udd. er du klar som købmand Leder 3 – Akademiuddannelse i Ledelse Specialeforløb – skriftligt projekt og et afgangsprojekt. Efter endt forløb – samles i alt 60 ECTS point (svarende til en kortere videregående uddannelse) Leder 2 – Merkonom i Ledelse Ledere med 4-5 års erfaring. Eksamen i merkonomfagene Ledelse i Praksis, Organisation, Lederskab samt et valgfrit fag. Helhedsorienteret indblik i ledelsesfunktionen. Leder 1 – Ledelse i Praksis Nye ledere – Alle. Eksamen i merkonomfaget Ledelse i Praksis Grundlæggende forudsætninger og kundskaber i ledelse for fremtidens ledere. Tidshorisont ca. 1 år Detail uddannelsen Afsluttet elevuddannelsen – men ikke klar til Leder 1. Medarbejdere med potentiale Elev uddannelsen Kundskabens træ, Dagrofa Almen uddannelse: Alle medarbejdere i Dagrofa koncernen. Medarbejdernes kompetencer udvikles i forhold til udviklingen i jobbet. Lederne. Fokus på ledernes udviklingsområder – Styrk dit lederskab mm. Kontinuerlig udvikling. Arbejdsmiljø, IT, mødeledelse, konflikthåndtering, overenskomst osv. Kundskabens træ, Dagrofa Fagkurser: Slagter, Pølsemageri, Fisk, Delikatesse, Oste, Frugt og Grønt, Blomster og Vin

9 Salgsassistent 8 moduler: Modul 1: Oplevelsen
Modul 2 og 3: Butikken som salgsmaskine Modul 4: Salgstalentet Modul 5: Profil = Image Modul 6: Drift Modul 7: Konceptforståelse Modul 8: Salgsmaskinen Fagprøve

10 Måltidsassistent 10 moduler: Modul 1: Intro til Virksomheden
Modul 2: Salg i butikken Måltid 1: Hygiejnekursus mm. Modul 4: Salgstalentet Modul 5: Profil = Image Måltid 2: De 5 (forretter, hovedretter, desserter) Modul 6: Driftsforståelse Modul 7: Konceptforståelse Modul 8: Salgsmaskinen Fagprøve

11 Detailuddannelsen Modul 1 Introduktion Modul 2 Salgsklar butik Modul 3
Talent forløb I Dagrofa Modul 1 Introduktion Modul 2 Salgsklar butik Modul 3 Salgs- optimering Modul 4 Driftforstå-else Modul 5 Købmands-skab Modul 6 Profil- og koncept- styring

12 Leder 1 Modul 1 I alt 7 moduler Selvindsigt / Adfærd
Betingelser for træning Mine succeskriterier Målsætninger Intranet / vidensdeling Modul 3 Udvikling af medarbejdere Situationsbestemt ledelse Stress / Stressorer Vinderadfærd Modul 2 Planlægning – Prioritering Delegering – Motivering Ledelse / Lederskab Krav / Forventninger

13 Købmandsuddannelsen Uddannelsen kan påbegyndes efter bestået Leder 1
Omhandler Købmandskab – i alt moduller Dagligdagen som Butikschef i egen butik Kan tages sideløbende med fx Leder 2

14 Midtvejsevaluering efter modul 3
Købmandsuddannelsen Kick – Off Modul 1 – 2 dage Modul dage Effektiv ledelse og kommunikation Modul dage Modul 4 – 2 (3) dage Butikkens regnskab Modul 5 – 2 (3) dage Midtvejsevaluering efter modul 3 Købmand med power DISC certificering

15 Leder 2 ”Ledelse live” Helhedsorienteret indblik i ledelsesfunktionen
4 merkonomfag 3 fastlagte og 1 valgfrit 10 ECTS point pr. modul

16 Leder 3 Akademileder Specialeforløb Afgangsprojekt
Samlet efter Leder 2 og Leder 3 – 60 ECTS point

17 Hvad nu? Uddannelserne kører uden samarbejde med erhvervslivet
Erhvervslivet laver egen uddannelse Erhvervslivet kender ikke uddannelserne på erhvervsskolerne Samarbejde nødvendigt – hvordan?

18 Praktikpladser/Elevpladser
Erhvervslivet kan ikke tilbyde nok på trods af pengebeløb Erhvervslivet mangler viden om værdien i en praktikplads

19 Manglende udnyttelse Studerende kan ikke få jobs
Studerende tager den ene uddannelse efter den anden og taber selvtilliden

20 Image problem Image problem Markedsføring nødvendig

21


Download ppt "Nuværende forretningsområder"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google