Evaluering og IT Brøndby Gymnasium

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

Spørgsmål 1/25 Hvor ofte benytter du 3M’s intranet? A) Hver dag
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
Undervisningsevaluering i matematik
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Læringsstile og lektier
Hvordan har du det? 2010 | Unge Disposition • Datagrundlag for HHDD2010 – unge • Fysisk helbred/trivsel - Selvvurderet helbred • Psykisk.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Prøver 2014 Dagens motto: Husk nu det er en prøve, ikke en eksamen!
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Elevmotiverende arbejdsformer Kompetenceudvikling for lærere i Gymnasiefællesskabet Moodle Fra it-teknik til pædagogik Fra pædagogik til.
1. HF Introduktionsforløb Langkær Gymnasium og HF
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
De sidste undervisningstimer
Dels blær´, dels præcisering af opgaven
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Sigrid .
Nedslag fra den empiriske undersøgelse 1.Facebook og faglig brug 2.Forstyrrelser 3.Digitale versus analoge materialer 4.Fagligt niveau og fagligt udbytte.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Netværksgruppe tysk 4 tysklærere fra div.gym:
MUNDTLIG FREMSTILLING
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
FC HUSET - et konferencesystem som First Class er li’som et hus, der arbejdes og samarbejdes i. Denne lille Power Point forsøger at beskrive First Class.
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Notesbog Notesbogen er interaktiv.
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Netbaseret uddannelse ved IT-højskolen i København
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ4. Dagens program Opsummering af evalueringen Overordnet feedback på OO1 Ugens opgave Individuel feedback Næste uge.
Spørgeskemaundersøgelse
”Et virtuelt spring over bæltet” ITMF projekt november 2003 Ella Myhring Skolebibliotekar, projektleder Højby Biblioteksbutik.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Opgavestyring i Elevplan
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Der koncentreres i denne serie (nr. 1 af 2) på markante skift fra terrænlæsning til planlægningsorientering. Det er ikke helt det samme som skift fra fin-
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Øvelse 1: First Impressions
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena.
Delprøver, eksamensforsøg i fagene matematik og oldtidskundskab, 2012/2013 Borupgaard og Ørestad Gymnasium. Andreas Lange, Oldtidskundskab, Borupgaard.
Fra vidensdeling til produsage. De sociale medier er her, eleverne bruger dem, og Man kan ikke forbyde dem i klasseværelset. Fra vidensdeling til produsage.
Stxstudentereksamen.
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Hvad er portefolie? Betyder at tage med sig
Præsentationens transcript:

Evaluering og IT Brøndby Gymnasium Projektseminar KUA, 29.5.07

Fokus: E-læringsystemet Moodle i forbindelse med daglig undervisning og fjernundervisning. Fag: engelsk (Kirsten Schwarze) historie (Steen Christensen)

Opstilling af kursus med løbende tilføjelser af undervisningsmateriale

Daglig undervisning: Materialer: indscannede tekster, internet links, opgaver, Power Points etc. Øvelser: netbaserede grammatik- og gloseøvelser (Moodle + Hot Potatoes) Oploadning: opgaver (afleveringer), arbejde (gruppe-, individuelt-), fælles notater, smart board tavler Online besvarelser

Evaluering (lærer): Online tests – e.g. multiple choice (dagens lektie, fakta-tests, glose check, gram. test) Online besvarelse af spørgsmål (en prøve) Samlet oversigt – resultater fra gram.-/glose-øvelser Samlet oversigt – afleverede opgaver og andet arbejde (f.eks. check-spørgsmål som del af lektie) Aktivitets-check – også i forbindelse med karaktergivning

Evaluering (elever): Alle ”lærer-evalueringer” tilgængelige for elever (med kode) Logbog – med lærer-feedback Undervisningsevaluering

Eksempler fra Moodle

Feedback fra 1.g elever om brugen af Moodle Rammer: Besvarelsen var anonym Kun 12 ud af 22 har besvaret

Generelt: Hvad synes du generelt om at bruge moodle? Meget godt: 33.3 % Godt: 33.3 % Hverken eller: 33.3 % Dårligt: 0 % Meget dårligt: 0 %

Positive tilkendegivelser i forbindelse med… Indscannede tekster (undtagen 2 elever) Opgaver og øvelser til tekster (undtagen 2 elever) gloseøvelser Tests/quizzer Netbaserede grammatik-øvelser (undtagen 2) Opslagsværket (A Writing Manual) Aflevering af opgaver (undtagen 1)

Kommentarer + ”Jeg synes generelt at det er godt at bruge moodle og det er nemt nok når man vænner sig til det. Det med at aflevere opgaver i moodle er også godt fordi det ikke fylder i mailboksen i first class men det er ikke altid at jeg husker at lægge den derinde.” +/- ”Jeg synes at hvis man skal bruge moddle, skal det være fuldt ud i alle fag. Nogle lærere bruger det meget mere end andre og det kan godt være ret så irriterende nogen gange. “ - ”Jeg er ikke så godt til at bruge moodle. Jeg kan bedre forholde mig til first class.”

Selv-evaluering  Bruger du quizzer og grammatikøvelser i Moodle til selv-evaluering? Ja: 16.6 % Til tider: 50.0 % Nej: 33.3 %

Øvelser udenfor skoletiden? Ja: 25 % Nej: 75% “Har svært ved at tage mig sammen til selvstændigt arbejde når det ikke er noget man har fået for.” “Hvis det er generelt der menes så ja, i hvert fald I matematik, hvis der er noget jeg ikke har forstået, så prøver jeg igen for at se om jeg måske har fundet det rigtige svar.” “Jeg tror det er fordi jeg normalt selv synes jeg har klaret dem rimelig godt.” “Det er kun nogle af øvelserne, hvis jeg kan se at jeg har behov for det, eller hvis jeg keder mig,... men det er meget sjældent...” “Lærer nok i timerne..”

Smart Board noter Alle elever positive m.h.t. brugen af smart board. Er det en fordel at kunne gemme tavlenoter i Moodle? Ja: 83,3 % Måske: 8,3 % Nej: 8.3 %

Smart Board - noter De fleste elever mener det forbedrer koncentrationen, når vi tager fælles noter (66,6% ja) Men de får alligevel ikke bidraget mere mundtligt. (50 % nej) De fleste foretrækker at supplere fælles smart board-noter med egne, men de fælles noter er en stor hjælp, hvis man har været fraværende.

Logbog som opsamling af den enkelte time Hvad synes du om at bruge logbog? Godt: 33.3% Hverken eller: 58.3 % Dårligt: 8,3 % Samme tal for spørgsmålet om logbogen kan bruges til at reflektere over sin egen læring (ja, måske, nej). Det gør en stor forskel om læreren kommenterer indlæggene (66.6 % ja)

Kommentarer til logbog “Jeg kan ikke helt sige om det er godt eller dårligt endnu , men hælder nok mest til at det nok er en meget god idé, for at se hvordan man selv syntes man klarer det i timerne osv. og syntes det er rigtigt dejligt når du komenterer det der er blevet skrevet i logbogen :D” -  ”jeg synes ikke der skal være et bestemt antal ting man skal skrive i den.” “Det er en meget god idé, jeg tror at det i den lange ende giver noget til eleven, selvom man ikke selv lige kan se det. men det at man skal tænke over hvad man har lært i løbet af timen får alle til at tænke over det. Og det tror jeg hjælper i den sidste ende.” -  Man kan bruge sin tid bedre end på at skrive logbog  

Yderligere kommentarer til IT i undervisningen “Jeg syntes det er godt med it i undervisningen, der er ikke så meget mere og sige.” “Jeg synes det er ved at blive for meget. Nogle gange, kan man slet ikke koncentrere sig, man sidder og laver alt muligt andet, hvis læreren "keder" en. Så jeg ved ikke rigtig.”