Www.mvrconsult.dk Mennesker Værdier Resultater Sådan ønsker jeg at være i dialog med mine rådgivere Erik Ravn Schmidt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Oplæg om den nye offentlighedslov – set fra ombudsmandens stol v/Folketingets Ombudsmand Jørgen Steen Sørensen Seminar, Kammeradvokaten, 20. november 2013.
Advertisements

Etablering af virksomhed
V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Den lille Mads.
Den er bare stor.... Nu kan den vist ikke dreje mere…
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Tyskeren fortæller at han købte en lille gave til sin kone i går.
Nonne historie.
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
James Bond går tur i en park...
LinkedIn Intro.
FORSTÅ DIN NABO! VI ER FORSKELLIGE.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
Det svære liv i en sportstaske
Sæt pennen på papiret Skriv de årsager til uro hos spædbarnet ved brystet, som falder jer ind…. Uro ved brystet s kan skyldes…
Hvad er ligheden mellem en blondine og Netto?
Alle soldaterne i delingen var kaldt til samling, da der var
”Vind gratis sex når du tanker”
Kære ven her er Lidt godt grin til dig.... (Hehe) ;o)....ikke for børn og sarte sjæle...
Borgernes barrierer for brug af IT
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Rådgivning af vækstlandbrug
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
Arbejdspladsudvikling
Vi gennemførte en række interview ifm
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Frivillighed og foreningsliv sat på spidsen Hjerteforeningen, Region Midt.
Danske Forsamlingshuse
Sprog/billeder på Internettet
Den glade CEO og iværksætter!
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Tavshedspligt.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
”Der er ingen sår der ser godt ud”
Stress og ledelse.
Kapitel 6 – nogle citater og overvejelser.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hold fast, hold ud eller hold igen
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
Virksomheder - definition
Træning - Patching forberedelse
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Bevar håbet – fra Pension til arbejde og det der imellem & & Kirsten Kallesøe i dag
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Procesværktøjer.
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Vejlederens kommunikation
Unge og Kirke Hvordan virker vi sammen. Smittende tro… ”2010 har været et helt fantastisk år for mig. Jeg vil huske det igennem hele mit liv for at være.
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
God ledelse og god bestyrelseskultur Ledelse og samarbejde Temamøde BL´s 6.kreds Den 11.November 2014.
1. BERETNING VED FORMAND OLE KJÆR 2 GAMMEL KÆRLIGHED RUSTER IKKE Man skal stoppe, mens legen er god! Hvor blev den gode idé af? En mavepumper til vores.
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Markbrug Mod nye Mål Målet med kampagnen –Indlæg på Plantekongres 2006 ved Kampagnelederen Planteavlschef Jens Bach Andersen, Vesthimmerlands Landboforening.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Vesthimmerlands Landboforening ” Sådan gør vi hos os” Lisbeth Mør ck Christensen.
V. Ole Thomsen, Koncerndirektør, Region Midtjylland
Matchmaking konference 2010 Egenkapitalinvestering Ja og Nej 4/ Lars Krull.
Tommy Engedal Kronborg
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Årsberetning 2014/15. Første år med skolereformen Vi synes som bestyrelse, at det er gået over al forventning. Lærerne har håndteret de nye krav på en.
Konkurrenceforhold afsætning.
Fra anledning til udvikling
Præsentationens transcript:

Mennesker Værdier Resultater Sådan ønsker jeg at være i dialog med mine rådgivere Erik Ravn Schmidt

Mennesker Værdier Resultater Agenda  Hvem er jeg  Eksempler fra henvendelser til rådgivere  Hvad giver en god rådgivnings oplevelse  Mine forventninger til rådgiverne  Mine råd til rådgiverne  Deltidslandmand i bestyrelsesarbejdet

Mennesker Værdier Resultater Hvem er jeg Uddannet landbrugsmaskinsmed og senere maskiningeniør Driver et planteavlsbrug på 36 ha i Maugstrup ved Vojens Medlem af LHN’s bestyrelse i 5 år (er udtrådt) Formand for LHN’s deltidsudvalg (er udtrådt) Ind til 4. september ansat hos DONG Energy (tidligere ELSAM) i 23 år senest som direktør for et udviklingsselskab. Har opbygget og drevet rådgivningsvirksomhed. Har arbejdet meget med bioenergi og i den forbindelse samarbejdet med Foulum, Skejby, Københavns Universitet, Risø og mange flere. Er gift med Jytte Rabæk Schmidt. Hun driver MVR Consult og har bl.a. været med til at starte Farmdirektør uddannelsen.

Mennesker Værdier Resultater Eksempler fra henvendelser til rådgivere Vi lavede udbud på regnskab for vore 2 virksomheder og holdt møder med tilbudsgiverne: Vi oplevede ikke, at vi var potentielle kunder (få dog cigarkassen frem) Ingen var gode til at sælge sig selv – måske, fordi man ikke har det nødvendige selvværd til det? - måske, fordi det er indgroet, at man ”bare” laver regnskab - fordi det skal landmændene jo have lavet – og de kommer jo af sig selv (via medlemskabet)? Man er ikke vant til at skulle sælge sit produkt. Ved kursus i fornyelse af sprøjtebevis: - Intet forsøg på at sælge sig selv og skaffe sig nye kunder (på trods af signal)! Ved min direkte henvendelse til en medarbejder i en anden landboforening med ønske om et skifte var svaret: - Jeg skal prøve at huske det og give det videre!

Mennesker Værdier Resultater Hvad giver en god rådgivnings oplevelse? Når man går fra et møde med en god ”mavefornemmelse” Oplever rådgivningen - og salg heraf som en positiv oplevelse! Oplever, at det er ”min mand”! Han/hun varetager mine interesser – sætter sig ind i mit behov og ønsker! Oplever at man er ventet og sagen er forberedt. Rådgivning er ikke kun fordi loven siger det. Arbejdet skal også kunne bruges til noget i det daglige i bedriften. Ved f.eks. markvandring er det ikke nok at få kemikaliedoseringen oplyst! Økonomien skal selvfølgelig også være tilgængelig (Det er mit behov). Den dag hvor regnskabet er så komplet, at min kone ikke mere skal foretage rettelser er jeg glad! (Stakkels alle andre) Oplever at intet står uløst tilbage Brug evt. benchmarking som en mulighed Så kommer man gerne igen!!! Og betaler regningen.

Mennesker Værdier Resultater Mine forventninger til rådgiverne Vigtig at indse at at vores forudsætninger er forskellige, hvorfor rådgiverne skal være skarpe på mange felter – ej kun generalist. Rådgiverne skal kunne påtage sig mere en coach rolle end rådgiverrolle i visse sammenhænge, dvs. at kunne spørge ind til det konkrete ønske frem for at overdynge med information. Eks. Ø90 – her skal man sikre at informationerne kommer ud til kunderne, således, at eks. lukkede numre bliver informeret ud, inden man opdager, at der er kommet nye numre (heller ikke her (Skejby) får man ved henvendelse oplevelsen af at være kunde). Rådgiverne skal være super skarpe på mulighederne og være kundens mand - og ikke være myndighedernes forlængede arm. De skal se deltidslandmændene som kunder – IKKE KUN som medlemmer af foreningen.

Mennesker Værdier Resultater Mine råd til rådgiverne Vær stolt af jer selv og jeres kompetencer Udstrål selvværd og selvtillid Vis at i glæder jer til – og kan klare nye udfordringer Søg sparring hos andre i branchen Skab netværk hos andre rådgiverbrancher og få værdifulde indspark Brug jeres kunders kompetencer og viden Få kunder fra andre brancher ind. Det virker udviklende og øger horisonten og indsigten. Vær ikke bange for konkurrence – vær med til at skabe den - ellers kommer den af sig selv – se bare globaliseringen – og det kan blive meget være end at deltage i en udviklende konkurrence, hvor man fortsat er med på holdet. Smid det støvede image ud med vaskevandet. Sæt jer nogle mål – ellers bliver i hurtigt overhalet

Mennesker Værdier Resultater Deltidslandmand i bestyrelsesarbejdet Deltidslandmænd - en kæmpe ressource med utal kompetencer: Ledelse, ansættelser og sparring samt coaching Erfaring fra rådgivningsvirksomhed Regnskab og økonomi IT Bioenergi og mekanik Etc. Brug de mange forskellige kompetencer - de ligger og venter Deltidslandmændene har en kæmpe berøringsflade. Brug dem til at fortælle omverdenen om landbruget og dets muligheder / begrænsninger / udfordringer. Vil kunne gavne image for alle. Den rette anvendelse af ressourcer vil kunne tilføre en kæmpe værdi.

Mennesker Værdier Resultater Bare rolig vil man nå målet – gør man det!