Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overenskomst 2011 Kravindsamling   God debat! 1.
Advertisements

Et metodeudviklingsprojekt i UU DANMARK UU Vestsjælland
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Et væksthus for børn og voksne
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Læremidler i praktikken
Skolereform august 2014………………
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Kreativ digital matematik metode, læringsmål,matematiske begreber og spil Morten Misfeldt.
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Konference 1. december ’09 på Fredericia Gymnasium Konference om opfølgningsarbejdet på kvalitetsundersøgelser Den 1. december 2009 kl – på.
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Billedkommunikation i elektroniske journaler Introduktion til projektet Projektets mål er at teste og udvikle billedbaseret kommunikation som et tværfagligt.
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Fælles vejlederdag 7. juni Indtil nu! 24. – 28. januar 2011: Besøg i Skotland. 24. marts 2011: Fyraftensmøde – inspiration. 8. – 9. august 2011:
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Madkamp - DM i madkundskab
I Mål – Fagdidaktisk Kompetenceudvikling
Læringskultur og elevinddragelse
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Præsentation af AUUC-konsortiets tre projekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut,
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
Fra model til effekt Metodisk kompetence- udvikling i det nye bibliotek 31.August 2012.
Målstyret læringsreform
Årsplan – en kort en lang
Afslutningskonference på Campus Roskilde UCSJ 18. september 2014.
Faglige kvalitets- oplysninger 15. januar Faglige kvalitetsoplysninger - formål At udvikle og afprøve et katalog af syv redskaber for at Understøtte.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
FORÆLDREMØDE 10. ÅRGANG AUGUST Vejledning 10. årgang Præsentation Vejledningslov Uddannelsesparathedsvurdering Uddannelsesplan – minuddannelse.net.
Forskningsprojekt om fysisk aktivitet og læring LCoMotion – Learning, Cognition and Motion - en del af projekt ”Læring i Bevægelse” Finansieret af Undervisningsministeriet.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Målstyret undervisning
Højere kvalitet gennem forøget brug af læringsmål?
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Et fagligt.
Krogerup Højskole, 19. oktober,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
CLARA Projektbeskrivelse
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
- Kom tættere på dit barns skolegang
Projektidé Hvordan kan man som lærer være med til at skabe sammenhæng og progression i elevernes skriftlige arbejde på tværs af fag? Projektets formål.
Lærere og team arbejder videre
Plan for det videre arbejde med uddannelsesprogrammer
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Besøg i praksis Efterår 17.
Læringsmålstyret undervisning - målpilen som værktøj
AP-Møller projekt: Øget læring og inklusion gennem synlige mål og kvalificering af praksis i skolen – Læring, der ses Pia Gelardi og Julie Aarø-Hansen.
Årsplan skolesundhedsplejen 2015,
2010 Månedskalender Du kan udskrive denne skabelon og bruge den som vægkalender, eller du kan kopiere de enkelte sider og bruge dem i din egen præsentation.
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Lyt, Leg og Lær Vær den du er Ordrup Skole Årsberetning
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Tværgående vejledermøder Juni 2019
Indsæt note og kildehenvisning via Header and Footer
Mål for ungeindsatsen i Høje-Taastrup Kommune
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014 Morten Misfeldt & Marie Slot www.demonstrationsskoler.dk

Grundtanke – klare konkretiserede mål Overordnet beskrivelse af mål Opsætning af Målpil ”med egne ord” Relater til en eller flere celler i de forenklede Fælles Mål Niveau 3 Niveau 2 Niveau 1

Projektets mål Udvikling og afprøvning af digital prototype: Sikrer koblingen af læreplaner, læringsmål og scenarier/læremidler, Understøtter repræsentation, oversættelse, omsætning og konkretisering af læringsmål Opfølgning, progression og undervisningsdifferentiering herunder elevplaner. Udvikling og afprøvning af digital prototype: Opstilling af mål Vurdering af elever i forhold til mål Opsamling, aggregering og præsentation af data om elever og klasser

Vi undersøger Undersøgelse af: Hvordan opleves digitalt understøttede læringsmål af de forskellige aktører? Hvilken kvalitativ indflydelse har disse mål på arbejdet med elevernes læring? Hvilke årsagssammenhænge kan der observeres og anvendes til at underbygge eller udfordre projektets grundhypotese om den gavnlige effekt af klare synlige mål? www.demonstrationsskoler.dk

Formålet med projektet: Digitalt understøttede læringsmål udvikler og afprøver ressourcer, der støtter anvendelsen af digitalt understøttede læringsmål til at skabe en klar og hensigtsmæssig sammenhæng mellem planlagt progression, brug af digitale læremidler, systematisk opfølgning og elevernes mulighed for at arbejde selvstændigt med egne mål. Sikrer koblingen af læreplaner, læringsmål og scenarier/læremidler, Understøtter repræsentation, oversættelse, omsætning og konkretisering af læringsmål Opfølgning, progression og undervisningsdifferentiering herunder elevplaner. www.demonstrationsskoler.dk

Projektets tre faser Fase 1 (Efterår 14) - Forberedelse Digitalt design – udvikling af Målpilen (juni- august) Didaktisk design – udvikling af didaktisk intervention (september- december) Pilotafprøvning (november) Baseline-måling (december) Fase 2 (Forår 15) - Intervention på de ti demo-skoler Kick off for skolerne (januar) Fagdidaktiske møderækker på demo-skolerne (jan- maj) Systematisk opsamling af data (hele perioden) Slutmåling (juni) Fase 3 – (Efterår 15) - Efterbehandling Databearbejdning Afrapportering www.demonstrationsskoler.dk

Vi undersøger: Hvordan opleves digitalt understøttede læringsmål af de forskellige aktører? Hvilken kvalitativ indflydelse har disse mål på arbejdet med elevernes læring? Hvilke årsagssammenhænge kan der observeres og anvendes til at underbygge eller udfordre projektets grundhypotese? www.demonstrationsskoler.dk

www.demonstrationsskoler.dk

www.demonstrationsskoler.dk

Projektets konsortium: www.demonstrationsskoler.dk