Borgeren i centrum Connie Andersen Cand.mag. i tysk og dansk Ansat i Gigtforeningen – bla. med patient/partner professionel patient.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Souschef Jytte Husted Hospice Søholm
Advertisements

Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Rehabilitering til borgere med hjertesygdom
Ledelse…for, gennem og med patienten
Forældremøde X årgang.
De kommende 4 år – udfordringer for samarbejdet • Konference om samarbejde om psykisk syge den 16. juni 2010 Martin Lund – direktør i Region Hovedstadens.
Metoder og Status i Danmark
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
’Pårørende Empowerment’ Sundhedsfagligt Forum torsdag den 30. maj 2013
Tillid Temadag for AMIR
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
NOEA/Aalborg Universitet
Sundhedsprofessionelles forståelser af patientinddragelse
Inspiration til reformarbejdet
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Befolkning: ● Randers kommune indbyggere ● Omegnskommunerne indbyggere: – Mariager – Purhus – Langå – Hadsten –
Serviceskift i et rehabiliteringsperspektiv
Excellent skizofrenibehandling ‘Kroniker’-perspektiv?
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Patienten i centrum for den bedste europæiske behandling Morten Freil Direktør
Mangel på sammenhæng i sundhedsvæsenet En udfordring, der rammer ældre medicinske patienter Præsentation af Lars Engberg, formand for Danske Patienter.
Hvordan ser patientens supersygehus ud? Chefredaktør Erik Rasmussen Mandag Morgen Dansk Selskab for Medicinsk Prioritering 7. maj 2009.
Medicinpædagogik på vej mod en faglig platform
Etiske problemstillinger i forbindelse med patientinddragelse
Den nye overenskomst for praktiserende læger. Nye muligheder og udfordringer Regionsældreråd. Hovedstaden.
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Inspirationsdag om kommunikation og patientinddragelse Enhedschef Marie Fuglsang.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Offentlig privat partnerskab og Konkurrenceudsættelse af sundhedsydelser Erfaringer fra Sundhedssektoren.
KL´s visioner for kroniske patienter
Århus Kommune Magistratens 3. Afdeling Sundhedsaftaler Økonomi og Myndighed Sundhedsaftaler mellem Århus Amt og Århus Kommune – inspiration til de fremtidige.
PUF-seminar 2011 Århus Sygehus Af Anne Braae Olesen Supervision – et redskab til læring i et ambulatorium Af Anne Braae Olesen Uddannelsesansvarlig overlæge.
Sådan gør vi dansk kronikerbehandling til internationalt forbillede Sådan gør vi dansk kronikerbehandling til internationalt forbillede #KroniskFremtid.
Rationel smertebehandling
Præsentation af Anne-Grethe Kvistgaard
Misbrugsgruppe på sengeafsnit S1/32 i Psykiatrien Syd Baggrund og opstart Gruppen i praksis Udsagn Effekt, udfordringer og udvikling Spørgsmål Misbrugskonsulent.
Dette er starten på et lille slideshow, der kan præsenteres på minutter. Slideshowet bygger alene på de materialer, der er udleveret i ’Pårørende-kittet’
Adfærd og kommunikation på traumestuen. Lone Kobberø.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
 Projekt i Sundhedsafdelingen  Fast tilbud i Ældreafdeling 2008  Inklusions- og eksklusionskriterier Træningshjælper i Vejen Kommune Social.
U18 i Odense Samarbejdet mellem behandling og myndighedsområdet.
Hvordan påvirkes familien af en hjerneskade?
Ortopædkirurgisk Afdeling, Kolding, Sygehus Lillebælt
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende
Integrationsarbejdet i praksis samarbejdet mellem virksomhed og jobcenter Jan Højbjerg Holm butikschef Føtex Kalundborg Qerim Selmani Leder Jobcenter Kalundborg.
Netværksmøde for teamledere 11. september 2013, Roskilde Erfaringer med akutindsatsen i Jobcenter Lyngby-Taarbæk.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Psykoedukation skizofreni Session 6 – Kommunikation og samvær med den skizofreniramte Undervisere:
Forebyggelse og uddannelsesforløb for kroniske patienter Allan Flyvbjerg Formand for Diabetesforeningen og Professor ved Aarhus Universitetshospital Møde.
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Fremtidens sundhedsvæsen - Fra patientens perspektiv Lars Engberg Formand
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
At motivere til forandring
Forberedelse til kick off 7. december 2016
Behandling af leddegigt
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Kvalitet i plejen.
E-læring på patientens præmisser
Hvordan hjælper vi patienten gennem hospitalsindlæggelsen???
E-læring på patientens præmisser
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Metoden fælles beslutningstagning
Metoden brugerstyret behandling
Patientens møde med sundhedspersonalet
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Mål Du føler dig ventet og velkommen
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
Præsentationens transcript:

Borgeren i centrum Connie Andersen Cand.mag. i tysk og dansk Ansat i Gigtforeningen – bla. med patient/partner professionel patient

Jeg vil Patient/partner projektet Udvikling til kompetent patient Patientuddannelse Patientinddragelse Ønsker - fremtidens sundhedsvæsen

Patient/partner projektet Mennesker med leddegigt underviser fagfolk i ledundersøgelse Bruger egne led med gigt Medicn, ergo-, fysioterapi Vi gør en forskel ift. behandlere Deformiteter er et plus! Fordele for alle Misunder de andres deformiteter

Tidligere patientliv Ingen viden om f.eks. bivirkninger Tænkte ikke på effekt af behandling modsat ikke behandling Ikke aktiv i eget forløb Ingen accept af gigten Forstod ikke vigtighed af egen indsats

Nuværende patientliv Færre smerter Selvmedicinering Respekt fra behandlerne Stor faglig viden og nysgerrighed Total accept Mere realistisk i krav til behandling Vilje til egen indsats

Den kompetente patient Kræver Medbemmelse og medansvar Opdateret information - professionalisme Fleksibilitet Giver Medspil - egne erfaringer videre Ingen unødig snak - men faglighed Kortere behandlingstid – lavere udgifter

Ønsker til fremtiden Uddannelse af patienter/kronikere til at blive kompetente patienter Plads til kompetente patienter – kræver bla. stor fleksibilitet Inddrag patienten - informer tidligt

Ønsker til fremtiden fortsat Patienter skal kunne indberette fejl Inddrages i forskningsprojekter Fjern faste kontrolbesøg

Hvorfor faste kontrolbesøg?

Patienten er eksperten!