Thea, Line, Amanda, Jacob, Dan og Nicoline

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Indvandring, kultur og det liberale demokrati 26. marts 2009
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Set i forældreperspektiv
Folkelig deltagelse i uddannelse Civilsamfundets inddragelse og fortalervirksomhed i Syd Workshop den 4. februar 2009 Eva Iversen koordinator for Uddannelsesnetværket.
Religion og politik i Tyrkiet
Præsentation Pædagogisk konsulent Erik Hønge Uddannet fritidspædagog Leder af en børnehave Leder af et fritidshjem SFO-konsulent Freelancekonsulent bl.a.
Religion på B-niveau.
Kulturmøder Islam – Kristendom
Workshop almene boligdage
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Frivillige aktiviteter for og sammen med ældre flygtninge og indvandrere den 10. november 2008 Ældre flygtninge og indvandreres medborgerskab Hvordan?
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Frie informationer og kampen for demokrati Biblioteker og demokratisk dannelse.
Lærerprofessionen.
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Set fra Humanistisk Samfunds perspektiv
Faglighed og omgangsform
Dannelsens indhold i det senmoderne samfund
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse -Region Midtjyllands initiativ DK i front på Cirkulær Økonomi.
Demokrati & Menneskerettigheder
Kommunikation "For i sandhed at kunne hjælpe en anden må jeg forstå mere end han, men dog vel først og fremmest forstå det han forstår. Når jeg ikke.
Nye muslimer i Danmark Møder og omvendelser
Hvordan passer jeg på mig selv ?
6. Lektion: Ligestilling med politologiske briller
Integrationsinitiativer på børne- og familieområdet. Hvad ved vi
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Samarbejde med kommunerne
Uddrag af politiske principprogrammer
OMSKÆRING AF DRENGE ET MENNESKERETLIGT SPÆNDINGSFELT Christiansborg den 22. oktober 2014.
6.lektion: Folketing og regering – hvem kontrollerer hvem?
Pædagogfagets kernefaglighed
Det senmoderne samfund
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Det senmoderne samfund
Af OVE K. PEDERSEN Copenhagen Business School DANNELSENS HISTORIE.
Ledelse og kollega-adfærd
2.lektion:Demokrati 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Det politiske system i Danmark” baseret på kapitel 6 i bogen Luk Samfundet Op! af Brøndum & Hansen,
Krig og Terror Gruppe 4.
Religion og Politik i Tyrkiet
R ELIGION OG D EMOKRATI Adam, Diran, Jakob, Astrid, Trine, Nicolai, Mathilde og Therese.
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
Teori om overgangsriter
Hvordan løfter Kommunen servicen over for erhvervslivet? (Inden for Teknik og Miljø området) Morgenmøde den 17. marts 2015.
KIRKERNES ROLLE I FRIVILLIGHEDSSAMFUNDET Nyborg Strand den 4. november 2011 Centerleder Laust Kristensen 1.
Konfliktforebyggelse
Integration og Menneskerettigheder. Hvad gør vi når demokrati er under pres?  Vi skal ikke bøje os  Vi skal stå sammen  Fællesskab.
Hvad er det lige med de der Venstrefolk og VU’ere…… 2. februar 2013.
Sociale og kulturelle forhold. Socialisering, kultur og identitet
Læreruddannelsen Silkeborg
Et spejl til frihed Mennesket er social
Tosprogede Børn og Unges Vilkår/ Maj-2015 Laila Muhareb Udby
Vision mission værdier handleplaner
Socialismen Jan Christiansen.
KFF Åndsfrihed Åndsfrihed, demokratiforståelse og friskoler (i dansk perspektiv)
Sociale Fællesskaber Udfordringer, muligheder, betragtninger.
Konflikthåndtering og hensigtsmæssig adfærd Ililissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening.
VINK: Hvem er vi? Vi giver viden om kultur, religion, konflikter, radikalisering og ekstremisme. Vi tager ud på skoler, klubber og taler med unge og forældre.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
Brug konflikten Konflikthåndtering i skolen. Programoversigt Intro Konflikter er en social realitet I de gode gamle dage Det vi ser efter Giv konflikten.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
En lille morgensang
FIP-konference 8-9 marts 2017 på Gl
“Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile” (Matt 11,28). Livets Ord Juli 2017.
Introduktion Mål (Dem fra Meebook)
Med i samfundet Medborgerskab – Tema 3.
Min kære fader i himlen Mel.: Timon Müller Tekst: Line Nielsen
Redskaber og overvejelser
Danskerne findes i mange modeller
Konflikthåndterende kultur på SOSU-Silkeborg
Præsentationens transcript:

Thea, Line, Amanda, Jacob, Dan og Nicoline Religion og demokrati Thea, Line, Amanda, Jacob, Dan og Nicoline

Religiøse symboler For at fjerne symboler: - Mindre Alle er lige Konflikt Imod at fjerne symboler: - Plads til forskellighed Religionsfrihed Religiøse symboler er ikke stødende Svært kun at fjerne et symbol

Religionsfrihed? Fjerner frihed til forskellighed Svært at forholde sig til, når vi ikke har oplevet andet Oprør og undertrykkelse Kan man leve uden at have en religion? Det skal være lige for alle Øget radikalisering Segregeret samfund

Mange religioner styrker et samfund? For: - Skaber fællesskab Multikulturelt samfund Åben for muligheder Gå på kompromis Imod: - Forskellige holdninger, skaber problemer En eller flere religioner vil være i mindretal Minoriteter Mange vil blive undertrykt

Skal religion høre fortiden til? Uden religion, vil der være mindre problemer Demokrati og religion skal holdes adskilt 100% adskillelse er umulig Religion har en stor indflydelse på lovgivningen Hvad vil et samfund være uden religion? Svært at forholde sig til et samfund uden religion