Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMikkel Juhl Redigeret for ca. et år siden
1
Hvordan løfter Kommunen servicen over for erhvervslivet? (Inden for Teknik og Miljø området) Morgenmøde den 17. marts 2015
2
Elementer i indsatsen Titel på mødet kan skrives i dette felt page 2 1.Konkrete initiativer 2.Øge kommunens attraktionsværdi 3.Kulturproces - samskabelse
3
1. Konkrete initiativer Titel på mødet kan skrives i dette felt page 3 Fjernelse af byggesagsgebyret Håndværkerlisten Frikommuneforsøgene Nedsætte sagsbehandlingstiden
4
Eksempler på frikommuneforsøg Titel på mødet kan skrives i dette felt page 4 Tillæg til lokalplan Byzonetilladelse Øget ramme for detailhandel i Vestbyen
5
Sagsbehandlingstid - byggesager - Bruttosagsbehanlingstid Titel på mødet kan skrives i dette felt page 5
6
Sagsbehandlingstid - byggesager - Netto, ukomplicerede sager Titel på mødet kan skrives i dette felt page 6
7
Sagsbehandlingstid - byggesager Netto, komplicerede sager Titel på mødet kan skrives i dette felt page 7
8
2. Øge kommunens attraktionsværdi Titel på mødet kan skrives i dette felt page 8 Eksempler: Banebyen - omdannelse sØnæs Revitalisering af Viborg Søerne Tilgængelighedsprojektet Domkirkeområdet Viborg Naturpark
9
Titel på mødet kan skrives i dette felt page 9 3. Kulturproces – Samskab else Fra opgaveejer til facilitator Det tager laang tid! – Men det nytter noget. Vi har været i gang siden 2009 i T&M Det handler grundlæggende om at sætte sig over på den anden side Ikke gå i nej mode Bruge tid på at fortælle om evt. udfordringer At skabe løsninger sammen Ikke bruge sin veto som magtmiddel
10
Faglighed Lovgivning Præcedens Udvikling Vækst Muligheder
11
Plejer Muligheder Samskabelse Synergieffekter Flere vindere Innovative løsninger Lovgivning / Faglighed
12
Titel på mødet kan skrives i dette felt page 12 Udvikling af virksomhedskultur Nogle af initiativerne i T&M: Skuespil med ”os” i hovedrollen Proces om ”leveregler” Kursusforløb om ”God service” Tilbagevendende møder med rådgivere Playmaker – Kommune 3.0 Tidlig snak med ansøger ”Styrket borgerkontakt” Tilbagevendende fælles møder i T&M
13
Hvad kan I bidrage med? Titel på mødet kan skrives i dette felt page 13 Gælder især i større sager: Tag imod forhåndsdialog Brug en god rådgiver Ring til ledelsen, hvis der opstår problemer
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.