AFSÆTNING A – Schønberg

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Produktionsøkonomi Planteavl 2013
4 Strategisk planlægning
Kap. 2 Fiskeri med trawl 2.1 · En smakke med trawlet ude.
Program Introduktion til selvbetjening på biblioteket Velkomst i mødelokale 1 Overvejelser FØR du går i gang Søgetricks OPGAVER.
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Fremtidens vinderhold DI fødevarer årsdag
Læringsmål Kendskab til:
En attraktiv by med høj mobilitet: Hvordan baner vi vejen?
Velkommen hos Juvel A/S
AFSÆTNING A – Schønberg
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Udvikling og styring af en virksomhed
AFSÆTNING A – Schønberg
Ill. 11.1: Kriterier for valg af udenlandske markeder
1 Effektiv forrentning Kjeld Tyllesen PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING A – Schønberg
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
AFSÆTNING B – Schønberg
AFSÆTNING B – Schønberg

BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Varemarkedet Blanchard kapitel 3 Del 3 Regneeksempel
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Grundlæggende regnskabsforståelse
Strategiudvikling.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
1 Powerpointserie om In-line færdiggørelse ved Heatsettrykning Avisrotation Magasindybtryk Den Grafiske Højskole.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
HHX - Lene Baake Afsætning
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
Finansiel vurdering af investeringer
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Fundamentale datastrukturer
AFSÆTNING A – Schønberg Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen Ill. 3.1: Udbudskurve.
Ill Et produkt med mange dimensioner
Ill. 2.1: Omverdensmodellen

AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
AFSÆTNING B – Schønberg
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
Ill Kommunikationsprocessen
AFSÆTNING A – Schønberg
Septoriasvampens følsomhed overfor triazoler i Danmark
Energimærkets top-ti – og hvad vi ellers kan lære af 7500 energimærker… Tema-eftermiddage om energimærkning og energibesparelser Energiforum.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
AFSÆTNING A – Schønberg
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse © Charlotte Flyger, Ove Hedegaard og Preben Melander Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Appendix A Nogle udbredte strategimodeller.
18. Strategisk analyse af eksterne forhold
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
Præsentationens transcript:

AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 6.1 De tre planlægningsniveauer Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 6.2 Rammen for strategisk planlægning Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 6.3 Strategisk udfaldsrum illustreret ved den strategiske tankemodel Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 6.10 SWOT-analysens opbygning Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.11 Mulighedsmatrix: Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.12 Trusselsmatrix: Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.15 SW-analyse: Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.16 Performance/importance matrix: Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 6.17 Værdikæden Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.18 Den oprindelige værdikæde: Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.21 Salgskonceptet – win-loose: Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.22 Relationskonceptet – win-win: Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.28 Konkurrencetrekanten: Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.29 Porters generiske strategier: Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.33 Det strategiske smil: Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.34 Ansoffs væktsmatrice: Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.39: Bostonmodellen Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 6.40: Bostonmodel for Hillwalkers produktprogram på det skandinaviske marked ved udgangen af 2004. 10% 5 4 markedets vækstrate 5% 2 1 3 0% 10x 1x 0,1x relativ markedsandel Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 6.41: GE-modellen. Konkurrencemæssig styrke stærk middel svag 1 Vigtigste investe- ringsområde forsvar og styrk position 2 Investerings-område sats på styrket position/vækst 3 sats på øget markedsposition vha øget markedsførings-indsats 4 selektiv satsning på attraktive segmenter 5 sats på at fastholde mest rentable segmenter 6 høst eller begræns vækst til lavrisiko områder 7 sikre nuv. position og indtjening – beskyt positionen i de mest attraktive segmenter 8 beskyt positionen i de mest attraktive segmenter – produktforædlin, line extension 9 Overvej afvikling evt licens/outsourcing lav middel høj Markedets attraktivitet Kilde: Frit efter Svend Hollensen, Marketing Management, A Relationship Approach, FT Prentice Hall. Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 6.42: Vurdering af Dan-Telts SBU, villatelte, ud fra GE-modellens succeskriterier. AFSÆTNING A – Schønberg Succeskriterium Faktorer Faktor vægt (FV) Karakter (K) Værdi (FV●K) Markedets attraktivitet Totalmarkedets størrelse 0,2 4 0,80 Årlig real markedsvækst 5 1,00 Historisk dækningsbidrag 0,15 0,60 Konkurrencens styrke 2 0,30 Teknologiske ressourcekrav Inflationens betydning 0,05 3 Energimæssige ressourcekrav 0,10 Miljøpåvirkning I alt 3,70 Konkurrencemæssig styrke Markedsandel 0,40 Årlig vækst i markedsandel Produktkvalitet Mærkets image 0,50 Distributionssystem Effekt af promotionaktiviteter Produktionskapacitet Effektivitet i produktionen Enhedsomkostninger 0,45 Forsyning af råvarer og halvfabrikata 0,25 Produktudvikling/innovation Ledelsesmæssig kompetence 0,20 3,40 Ill. 6.42: Vurdering af Dan-Telts SBU, villatelte, ud fra GE-modellens succeskriterier. Kilde: Svend Hollensen, Marketing Management, A Relationship Approach, FT Prentice Hall samt eget eksempel. Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen Kilde: Svend Hollensen, Marketing Management, A Relationship Approach, FT Prentice Hall samt eget eksempel.

AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 6.32: GE-model, der viser Dan-Telts portefølje ved udgangen af 2004. Konkurrencemæssig styrke stærk middel svag 5,00 3,70 3,67 2,33 1,00 5 4 1 lav middel høj Markedets attraktivitet 2 3 5,00 3,67 3,40 2,33 1,00 Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen