Hvordan har vi grebet processen an. Jesper Villumsen Inspireret af Hans Hvas.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Strategiske mål 2011/2012 April Medarbejderresultater 2006 Real 2007 Real 2008 Real 2009 Real 2010 Real 2011 Mål 2011 Real 2012 Mål 2013 Mål.
Advertisements

8. december 2010 på Egegård Skole
KAN MAN VÆKSTE PÅ DET SPECIALISEREDE SOCIALOMRÅDE MED RESPEKT FOR KVALITET OG SAMARBEJDE?
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Projekt: <indsæt projektnavn>
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
Introduktion Stil gerne spørgsmål og giv kommentarer – på forhånd tak
Økonomien i det boligsociale arbejde Bo Andersen Konsulent Boligsocial Funktion.
Hvad er en god tapning?. ● Mødet med tappepersonalet Have tid, signalere overskud, hjælpe, læse noterne ● Tappelokalerne ● ”Forplejningen”
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Økonomi Budget 2008 & Budgetlægning Budget opfølgning pr •Tilbagemeldingerne fra aftaleholderne om forventet årsresultat, viser.
Orienterende møde 7. november Agenda Velkomst Præsentation af bestyrelsen 0.Bestyrelsens opgaver og ansvar 1.Britts fratrædelse 2.Byggeriet 3.Den.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Vejen til TYRKIET Energi sektoren.
Beboermøde
Danskernes Digitale Bibliotek Danmarks Biblioteksforenings årsmøde 30
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Infrastruktur om gasstationer - Partnerskab mellem Fredericia kommune, Tide busser og Bionaturgas Danmark.
Økonomien > - giv mig sindsro til at acceptere de ting
Kommunernes nye opgaver
Jytte Hansen UCSyddanmark. Sammenhængskraft som dynamo i klasseværelset: Fokus: At udvikle værktøjer, der gør læreren i stand til at holde sammen på klassen.
Kort orientering. Status  Pligt overførsel (= overførsel 2010  2011)  Overførselsprognose:  skole  sfo  Løn-budgettet.
”Vigtige værktøjer i kronikerbehandlingen - Lægemidler”
Status på danske patientforeninger
P ISA, NATIONALE TESTS OG BESPARELSER – HVAD RAGER DET MIG ??!! Skolebestyrelsens årsberetning for 2010/2011 – og årene, der kommer.
God ledelse er vejen til et godt psykisk arbejdsmiljø
- støttet af Egmont Fonden
Regionale Kontaktfora på handicapområdet Møde med repræsentanter fra DH Stig Langvad, formand, DH.
Nanna Højlund, FOA, formand for PASS
Problemløsning Læs opgaven højt Genfortæl opgaven med egne ord
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Helle Ulrichsen Screening i et organisatorisk perspektiv Hvad er konsekvenserne af indførelse af screeningsprogrammer?
NY REFORM AF SPECIALLÆGEUDDANNELSEN En kort introduktion.
Nynne Akademiet for Talentfulde Unge Historien om en drøm.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Region Sjælland og sygehusbyggerier - status v/Jens Andersen, administrerende direktør DI konference ”Nyt sygehusbyggeri – få overblikket” – d. 16.
Gratis entré og bedre formidling i Danmark Steen Kyed Afdelingschef Kulturministeriet, departementet.
Gl. Hellerup Der er brug for dig Min. 17 år Veje min. 50 kg. Være sund og rask.
De nye regler på sygefraværsområdet – set i et virksomhedsperspektiv FOKUS v/ Markedsleder Mette Skou Rasmussen CABI.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Arresødal Hospice i en forandringsproces Mangfoldighed af ændringer 2012 På vej med udvidelse Ledelsesmæssig uro Nyt IT system Ny administration.
Blodområdet i Region Syddanmark Møde i Bloddonorernes Landskomite
Evaluering af den systematiske V1-kortlægning i Region Midt jordERFAmidt-møde, 10. maj 2012.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Tekst her 1 9. marts 2011 Bestyrelsesformand Vagn Sørensen Forelæggelse.
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
MTHSU d. 16. November 2006 Puljer i budget 2007: –Overførsler (mellem årene) –Puljer i det hele taget.
Sekretariatet for Landdistriktsprogrammet November 2005 Den nye fælles landdistriktspolitik v/ Rita Munk.
Ledelse af frivillige Økumenisk efterårsmøde – 5. november 2011.
1 Budgetorientering 13. oktober 2010 v. Borgmester Flemming Eskildsen Kulturcenter Limfjord.
Ekstraordinært FÆLSU 5. februar Hej Hans Jørgen Jeg skriver til dig, da jeg efter at have læst Udbudsnyt tekniske basisinstallationer 03 føler mig.
Nyt fra KMS Direktør Jesper Jarmbæk. Miljøministeriet.
PROJEKT MISBRUGSBEHANDLING
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Køb og drift af tilgængelige netsteder lbc/ /2.2.
Socialudvalget Temamøde 21. september Anvendelse af 2,7 x 2 Tre forslag og vurdering i forhold til Plejens budget.
Hvad er Klimakaravanen? Hvad er der på hjemmesiden?
1 ▪ Sundhedsaftaler og forventninger til det fremtidige samarbejde  Sundhedsaftalerner er indberettet til Sundhedsstyrelsen.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
Mål og visioner for fremtiden Vision, mission, mål og værdier blev revurderet sidste år – og de holder. Det politiske program er fra 2007, og det skal.
Resultatet af økonomiaftalen Per Grønbech
Obligatorisk digital selvbetjening
Budget, økonomi og økonomistyring i Region Hovedstaden v/ økonomidirektør Peter Mandrup Jensen Regionsældrerådet den 10. marts 2010.
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
ESCO – en guidet rundtur Jesper Ole Jensen, Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet Energiforum Danmark – Fyn, 27.september 2012.
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Orientering omkring Budget
Præsentation ved [Virksomhed]
Præsentationens transcript:

Hvordan har vi grebet processen an. Jesper Villumsen Inspireret af Hans Hvas

Program: ● Rammen ● Politik ● Brugergruppen ● Donorkorps bliver påvirket af ● Opsummering

Rammen ● 66 måder ● Hvor er vi ● Strukturtilpasning ● Tid: ● Genoplivet 2010 ● Beslutning august 2011 ● Korpsbestyrelsernes område

Resultatet Økonomi I investeringsoversigten 2011 er der afsat 5,950 mio. kr. i 2011 til anskaffelse af den første mobile enhed med tilhørende støttefunktioner. Der er ligeledes afsat 4,1 mio. kr. i 2012 til anskaffelse af den anden mobile enhed. Der ønskes indgået købsaftale for begge mobile enheder i 2011, men således, at den sidste af de to enheder først etableres i De driftsøkonomiske konsekvenser er indarbejdet i budgettet for xx Beslutning i Regionsrådet torsdag den 18. august 2011, pkt. 13 Godkendt.

Politik: ● Støtte til blodbanken og kontakt med regionens administration ● Læserbreve Forhandling og efter beslutningen:

Brugergruppen ● Udbud/Krav ● Logistik/HR ● Transport, drift, service, it ● Lovgivning ● PR og donorkorps

Brugergruppen ● Med fra starten – undgår myter og misforståelser ● Bloddonorerne kan blive hørt i andre vinkler

Defineret betalingsmodel ● Donors postnummer Definere grænserne ● Tappestedet

Program: ● Politik ●

Gaver ● Uddeling fra bussen ● Uddeling ved arrangementer ● Tilsende

Kontakt korpsbestyrelse og blodbank ● I skal have opbygget en god måde, at have kontakt

Personligt forhold: ● At stemningen er god (85 %) At personalet hilser på mig At personalet værdsætter min indsats ● At der ikke er for lang ventetid (81,3 %) ● Personalet er professionelt (80,9 %)

Åbningstider ● Få timer om dagen ● Flere timer men færre dage Mulighed for at komme tættere ● Virksomhedsordninger ● Flere tappesteder under et korps

Hvad kommer der til at ske: ● Brev til samtlige donorer om de mobile enheder ● Regionens journalister forventes at skrive om det, når beslutningen er bekræftet ● Aftalt i ny regionsaftale, at der skal være mulighed for selvbooking

Opsummering ● Politik ● Brugergruppen ● Betalingsmodel ● Gaver ● God kontakt korps og tappepersonale ● Gode forhold til donorerne ● Åbningstider