Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMargrethe Mortensen Redigeret for ca. et år siden
1
Hvad er en god tapning?
2
● Mødet med tappepersonalet Have tid, signalere overskud, hjælpe, læse noterne ● Tappelokalerne ● ”Forplejningen”
3
Hvordan får vi donor til at komme igen? ● Svar på spørgsmål, læg op til dialog ● Fortæl hvad I gør og hvorfor ● Fortæl at donor hjælper 3 patienter hver gang ● Donor er et vigtigt led i en kæde ● Vise anerkendelse – TAK!
4
● Donor kan undre sig: Hvorfor bliver jeg ikke tappet så tit? Mangler I bloddonorer? Jeg har meldt mig, hvorfor bliver jeg ikke indkaldt?
5
● Donor husker og fortæller den dårlige oplevelse Afklar/uddyb til donor – måske er det bare en misforståelse ● Udfordringer ved ”fingreaftryk”
6
Hvad vil vi gerne have donor til at huske? Hvordan får vi dem til det? ● Booke tid på nettet i god tid ● Melde afbud i god tid ● Tjekke karantænereglerne i forvejen ● Komme sund og rask i blodbanken ● Melde flytning ● Fortælle om at være bloddonor i omgangskredsen
7
Forventninger kontra skuffelse! ● Donor: Gave – forventet eller uventet ● Jubilæum markeres – værdsætter donor Det huskes ● Personale: Donor udeblev… ● Donor: Kunne ikke melde afbud, da blodbanken var lukket
8
● Spørgsmål – kommentarer? ● Konklusion
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.