Kommunikation inde for gaming Gruppe 19.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sociale medier og læring
Advertisements

Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
AT TRÆDE I DE BEDSTE FODSPOR – FRA PRODUKTIONSSKOLE TIL ERHVERVSUDDANNELSE Under programmet ”Bedre overgang til og fastholdelse i erhvervsuddannelserne”
Uddannelsesaktivering - Hvad ved vi?
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Skriftlige opgave kom IT
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Digitale medier og mobning
V. Kristoffer Brix Larsen, Phillip Dimsits, Tom Weinreich
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
VIRTUELLE VERDENER AVATARERNE KOMMER 8/5-07 VED JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION, ITU Historie Begreber Scenarier.
Introduktion til Medier og Kommunikation //
BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL CENTER FOR COMPUTER GAMES RESEARCH COPENHAGEN JONAS HEIDE SMITH FORSKNINGEN I BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL Ved.
Ikke til at komme udenom… MJUK er etableret bl.a. på baggrund af støtte fra: Morsø HK, Nordvestmors boldklub, Ø. Jølby Borger og Erhvervsforening, Ø. Jølby.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Arbejdsmiljøformidling til unge i bygge- og anlægsbranchen.
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Trafiksikkerheden på spil - mulighederne for at udnytte spilmediet…. Rådet for Større Færdselssikkerheds årsmøde 2009 Simon Egenfeldt-Nielsen, PhD, Cand.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
WLAN (Trådløs Ethernet)
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Gruppeudvikler konceptet v/ Thea Björklund Larsen.
Opgave 3 Lav en metodisk plan for hvordan i vil afdække et problemfelt
Cykeltur ad Nordre Fasanvej til VoksenUddannelsescenter Frederiksberg: På linjen: alle mennesker spiller på musikinstrumenter fra firmaet Yamaha. Alle.
Et tværfagligt rammeforsøg: Komm.IT, programmering og So. Oplæg v. Henrik Sterner og Anna Fenger- Grøn KTS/Sukkertoppen Spiludvikling.
Introduktion til Medier og Kommunikation //
Fremtidens Indhold Virtuelle verdener © Serious Games Interactive Simon Egenfeldt-Nielsen, CEO Serious Games Interactive (Ph.d., Cand. Psych.)
Side 1 Workshop. Flygtninge med traumer I frivilligarbejdet 28.sept Frivillig årsmødet.
DJEEO Education – En undervisningsplatform baseret på fysisk aktivitet, IT og samarbejde, som kan bruges i alle fag. DJEEO Education.
E-sport Når computerspil og videospil afvikles under konkurrenceform, med rankings, præmier, events, turneringer osv. kaldes det e-sport.
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
DKM - MedieNoter4 - KBJ1 Samfundet i medierne. DKM - MedieNoter4 - KBJ2 Bakspejl Teorier om medier og tekster: Som budbringer Som budskab Teorier om kommunikation:
Intern kommunikation PR og presse
Subjektivitet, Teknologi Samfund
LUDOMANI. DET SKJULTE MISBRUG En underdiagnosticeret lidelse. Ikke spurgt til sammenhænge ml. fysiske og psykiske symptomer og problemer med pengespil.
Cheminova En CSR Virksomhed? Hvorledes Cheminova kan forstås som en social ansvarlig virksomhed.
Cheminova i forhold til teori Vi vil præsentere tre ting: Cheminova i forhold til CSR-teori, Global Compact og Cheminovas egne mål ASGER/CHRISTIAN.
Eksamen og midtvejsevaluering. 2 Eksamen Enkelt eksamen: 25 min. inklusiv votering og 3-4 min. individuelt oplæg pr. studerende Valgfrit.
Anders K. Jensen og Paul Metelmann Eksamen – gode råd.
Introduktion til opgaveskrivning
13. Eksamen Målgruppeanalyse
Trigonometrisk Lommeregner
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Børn og unges sociale liv online
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Frihed, lighed og broderskab – om børn og computerspil ’Children need stronger personal bonds with caring adults. Yet powerful technologies are distracting.
Portfolio Eksamen, grundforløb Problemformulering projekt 2 De emner vi vil komme ind på vil mest handle om beregningsfejl da dette er det overordnede.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
SPIL OG VOLD - HVAD VAR EGENTLIG SPØRGSMÅLET? Jonas Heide Smith Center for Computerspilforskning IT-Universitetet i København SPILFORSKNING.DK
Strategisk kommunikation og muséer
Grundtræningsprogram 2. g
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Gruppe 8 Freyja, Guðrún, Iben, Sigurbjörn. Problemfelt Ideer i Februar –Målgruppe: De som har obligatorisk danskundervisning på Island –Problemområde:
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Velkommen Inddragelse af barnets udtalelse i analysen.
Hvilke dominerende sociale elementer findes der i World of Warcraft, der gør det så populært og vanedannende eller ligefrem afhængigheds- skabende og.
Leg og læring i virtuelle verdener Tine Jensen, Ph.d.-studerende Roskilde Universitetscenter, Danmark
Stress En folkesygdom?.
Sandsynlighed & kombinatorik
Spm. 1. Er du medlem af DI?. Spm. 28 Hvad er dit køn og alder?
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.
Produktionsskolernes Målgrupper M.V.
Drikkevarer kan kun betales med MobilePay!!
Den gode tone Lse.
Sundhedspraksis - At blive bevidst om transfer
Den gode tone Lse.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Kommunikation inde for gaming Gruppe 19

Disposition Indledning Problemfelt Hypotese Problemformulering Metode Teori Emperi Expertinterview Survey Spørgsmål / Råd ?? Gruppe 19

Indledning Overordnet emne - Gaming og konvergens Vi har opsat en hypotese Gruppe 19

Problemfelt: Flere og flere unge sidder foran computeren i længere og længere tid (1). Mange af disse unge bruger tiden på online games, som Unreal Tournament og World of Warcraft. Fælles for disse spil at de spilles i hold/claner/guilds, hvor hver clan har deres egne og værdigrundlag. I forbindelse med clankampe er mellem medlemmerne derfor vigtig. Gruppe 19

Spilbaseret kommunikations kanaler Hypotese Vinder Clan Professionel Clan Clanmedlemsskab Seriøs Ambitions niveau Casual Spilbaseret kommunikations kanaler VoIP Kodesprog Forum Fysisk møder Gruppe 19

Problemformulering Hvilke kommunikative betingelser er der for de forskellige ambitionsniveauer inde for FPS spil (first person shooter)? Gruppe 19

Metode Understanding Video games (2008) S. Egenfeld-Nielsen / J.Smith / S.Tosca Gruppe 19

Emperi Survey Expertintview Overvejede feltobservation Analyse af kommunikation under spil Gruppe 19

Survey Vi har lagt vores survey ud på en masse game forums og FB sites Vi har spurgt om forskellige ting for at pejle os ind på ambitionsniveauer og kommunikations værktøjer Gruppe 19

Udvalgte svar fra survey Gruppe 19

Ekspertinterview Vi vil gerne snakke med S.Tosca T.L.Taylor Muligvis Zulu gamebusters Pro counter-strike spiller Gruppe 19

Spørgsmål / Råd Hvad mangler vi?? Har i noget vi kan bruge?? Er det for abstrakt?? Gruppe 19