Kommunikation inde for gaming Gruppe 19
Disposition Indledning Problemfelt Hypotese Problemformulering Metode Teori Emperi Expertinterview Survey Spørgsmål / Råd ?? Gruppe 19
Indledning Overordnet emne - Gaming og konvergens Vi har opsat en hypotese Gruppe 19
Problemfelt: Flere og flere unge sidder foran computeren i længere og længere tid (1). Mange af disse unge bruger tiden på online games, som Unreal Tournament og World of Warcraft. Fælles for disse spil at de spilles i hold/claner/guilds, hvor hver clan har deres egne og værdigrundlag. I forbindelse med clankampe er mellem medlemmerne derfor vigtig. Gruppe 19
Spilbaseret kommunikations kanaler Hypotese Vinder Clan Professionel Clan Clanmedlemsskab Seriøs Ambitions niveau Casual Spilbaseret kommunikations kanaler VoIP Kodesprog Forum Fysisk møder Gruppe 19
Problemformulering Hvilke kommunikative betingelser er der for de forskellige ambitionsniveauer inde for FPS spil (first person shooter)? Gruppe 19
Metode Understanding Video games (2008) S. Egenfeld-Nielsen / J.Smith / S.Tosca Gruppe 19
Emperi Survey Expertintview Overvejede feltobservation Analyse af kommunikation under spil Gruppe 19
Survey Vi har lagt vores survey ud på en masse game forums og FB sites Vi har spurgt om forskellige ting for at pejle os ind på ambitionsniveauer og kommunikations værktøjer Gruppe 19
Udvalgte svar fra survey Gruppe 19
Ekspertinterview Vi vil gerne snakke med S.Tosca T.L.Taylor Muligvis Zulu gamebusters Pro counter-strike spiller Gruppe 19
Spørgsmål / Råd Hvad mangler vi?? Har i noget vi kan bruge?? Er det for abstrakt?? Gruppe 19