Engelsborgskolens værdigrundlag. En værdi trækker en grænse mellem acceptabel og uacceptabel (Ole Thyssen) Denne grænse må være: 1. Operationel – synlig.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Svend Gønge-skolens værdier...
Advertisements

VI HJÆLPER UDSATTE BØRN OG UNGE
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Værdigrundlaget i Greve
Frederiksberg Sundhedscenter på Den danske Diakonissestiftelse
Anerkendende refleksion
Hierarki for styringsredskaber
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Værdibaseret ledelse i almen praksis
Forældremøde X årgang.
Underviser Ronny Højgaard Larsen
FDF.dk/landslejr. Indledning •Struktur og planlægning –Hvad skal holdlederen overveje inden lejren –Hvad er holdlederens rolle på lejren •Alle skal trives.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Værdigrundlag. Bussen bliver glad når Der snakkes I en god tone til hinanden Man hjælper hinanden Der gøres plads for hinanden Dem, der ikke kan stå,
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Tillid Temadag for AMIR
NOEA/Aalborg Universitet
Succeskriterier Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Støvring den 11. september 2007
Cheflæge Jørgen Lund Stressklinikken.dk Købmagergade 57, 1150 København K.
Lidt om at flytte bjerge
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Kontaktforældremøde 23. april 2007
Statens frivillighedspolitik
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Hvorfor Kjøbenhavns Amatør Sejlklub? Jeg er kommende sejler. Jeg bor i nærheden af Svanemøllehavnen. Kender jeg KAS? Kan man kende forskel på KAS og de.
Konfliktløsning ”Det er min dystre overbevisning, at mennesker kun kan blive enige om det, der ikke interesserer dem.” Bertrand Russel Ordet betyder sammenstød.
Er folkeoplysning og folkebiblioteker hinandens modsætninger? Tidl. Formand for Folkeoplysningsudvalget Jens Stenbæk.
Ungdommens Uddannelsesvejledning Odder & Skanderborg
Ministry of Environment and Energy, Denmark The National Environmental Research Institute Problemer ved værdisætning af pesticidanvendelsens natureffekter.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Slides på Velkommen Slides på
Virksomhedens sociale kapital Selskab for Arbejdsmiljø 8. Oktober 2008 Kristian Gylling Olesen Ph.d.-studerende Eva Thoft/ Arbejdsmiljøkonsulent/Grontmij.
Slides på Velkommen Slides på
Det sammenhængende børneliv
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Mærk dig selv.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Vision mission værdier handleplaner
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Opsamling på cafeseminaret i går Hvad siger I selv om god velfærdsledelse - i praksis?
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Rødkærsbro´ børnehuse værdigrundlag I børnehusene har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier.
Social Kapital På Borgerskolen. Hvad var baggrunden for at arbejde med social kapital? AMR – dag :Konsensus-skema Projekt i Gruppeordningen MED – dag:Social.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Værdigrundlag for Jobcenter Varde
Fuglevængets værdier Mangfoldighed Rumlighed Livsglæde
Mærk dig selv.
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Engelsborgskolens værdigrundlag
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Skolebestyrelsens beretning 2018
Rødkærsbro børnehaves værdigrundlag
Handlingsplan 2015.
Hospitalsenheden VEST
Til Ikast Nordre Skole og SFO
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Engelsborgskolens værdigrundlag

En værdi trækker en grænse mellem acceptabel og uacceptabel (Ole Thyssen) Denne grænse må være: 1. Operationel – synlig i hverdagen 2.Håndhævet – bakket op af konsekvenser Hvis ikke - er værdien en illusion

Hvad er værdier? Værdier er ikke perfektionsformler, værdier er en særlig markering af, at her vil vi gerne blive bedre. Har vi et fælles ståsted, som vi arbejder ud fra i fællesskab, så bliver det sværere at løbe om hjørner med os – mere tid til kerneydelsen. I en organisation baseres værdier ikke på personlig intuition, men konstrueres som fælles krav til løsning. Test: Loyalitet

Engelsborgskolens værdisæt På alle niveauer i Engelsborgskolens virke vil vi aktivt arbejde med trivsel, udvikling og virkelyst: Trivsel: Gensidig respekt, anerkendelse og omsorg Udvikling: Høj faglighed og sociale kompetencer Virkelyst: Forskellighedernes muligheder og ansvarlighed som kendetegn for skolens overordnede værdigrundlag.