Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: 0405281f60c93adc/ Vælg layout 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Undervisning i ”Relation”
Advertisements

Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Undervisningsplanlægning
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Dansk med it © Duncker & Ruus DIT-systemet Dansk med it Generel præsentation for studerende Dorthe Duncker og Hanne Ruus Institut for Nordiske Studier.
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Ekspert i Undervisning 1. delrapport Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i Silkeborg Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Vejlederens kommunikation
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Ekspert i undervisning Efteruddannelse af læreruddannelsens lærere.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Internationalisering gennem lektorkvalificering
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light. AUGUST 2014 AARHUS UNIVERSITET AU BLACKBOARD.
Årsplan – en kort en lang
Forpligtende netværksledelse
Introduktion til 2014 bekendtgørelsen – og praktikbeskrivelsen
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Censormøde
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Censormøde i Odense tirsdag den 29
Introduktion til 2014-bekendtgørelsen
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
1. Praktik F august-9.oktober 2015
Introduktion til 2014-bekendtgørelsen
Introduktion til 2014-bekendtgørelsen
Studiestart - hjælp med IT
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Fra praktik til universitetsopgave Kapitel 12. Agenda At koble teori og praksis Mål for praktikopgaven Typiske krav til praktikopgaven Hierarkiet for.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Fra på (stort set) et år SISCON-konference d
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU LÆRERROLLER.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Møde/kursus for eksaminatorer ved praktikprøver
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
Guide – Siden skal slettes
Guide – Siden skal slettes
Teoretisk pædagogikum
At bedømme en klasseleder (og lidt praktik-didaktik)
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Praktik. Censorformand: Niels Tange Lokaler: Århus: D2.02 Kbh: K5.18
Prøven i Natur/teknologi
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Kompetencemålsprøve i praktik December 2014 August 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen August 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC  Velkomst v/Tine Sofie  Formaliteter omkring kompetencemålsprøven v/Britta og Helle  Præsentation af Ulla Nedergaard v/Tine Sofie  Samarbejdsmøde mellem parterne, praktiklærere og UCC-praktikundervisere Dagsorden

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Indstilling til kompetencemålsprøven Indstilling til prøven i uge 50 I praktiksystemet: både UCC-underviserne og praktiklæreren indstiller - via praktikansvarlige på skolen: Funktion bestået/ikke-bestået December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Praktiksynopsis Aflevering onsdag den 17.december  I papirform til praktiklærerne  I WISEflow til UCC-underviserne Praktiksynopsis, antal sider: December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC Antal studerendeMaksimalt antal normalsider i synopsis

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Indhold i synopsis  Indgår i den samlede bedømmelse af praktikprøven  Synopsen er afsæt for samtalen ved kompetencemålsprøven  Synopsen skal indeholde undersøgelsesspørgsmål, som den studerende har beskæftiget sig med i praktikken og bearbejdet analytisk ved inddragelse af teoretisk viden  I synopsen må den studerende godt vægte kompetenceområderne forskelligt, gå i dybden med ét område, men ved den mundtlige samtale skal den studerende kunne bevæge sig på tværs af kompetenceområderne  Ideelt set skal videoklippet, den studerende vælger at vise, have relevans i forhold til synopsens undersøgelsesspørgsmål  Studerende har videoklippet med til prøven – lægges i 23video, men tages med på USB-stik til prøven December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Praktikfagets kompetenceområder og kompetencemål December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC  Didaktik omhandler målsætning, planlægning, gennemførelse, evaluering og udvikling af undervisning. Kompetencemål: Den studerende kan i samarbejde med kolleger begrundet målsætte, planlægge, gennemføre, evaluere og udvikle undervisning.  Klasseledelse omhandler organisering og udvikling af elevernes faglige og sociale læringsmiljø. Kompetencemål: Den studerende kan lede undervisning samt etablere og udvikle klare og positive rammer for elevernes læring, og klassens sociale fællesskab.  Relationsarbejde omhandler kontakt og relationer til elever, kolleger, forældre og skolens ressource- personer. Kompetencemål: Den studerende kan varetage det positive samarbejde med elever, forældre, kolleger og andre ressourcepersoner og reflektere over relationers betydning i forhold til undervisning samt elevernes læring og trivsel i skolen.

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Den mundtlige samtale - eksaminationstid Antal studerendeEksaminationstid i minutter December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC Man kan godt aflevere en fælles synopsis og gå op til kompetencemålsprøven hver for sig, men det anbefaler vi IKKE!

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Arbejdsfordeling og samarbejde mellem praktiklærer og UCC- underviser -Praktiklærerens styrke; At have set den studerende i praksis, at have været observatør af den studerendes aktioner, og at have konkret erfaring med den studerendes ageren i forhold til praktikkens tre kompetenceområder. -UCC-underviserens styrke; Kendskab til grundlaget for praktikundervisningen på læreruddannelsen og hvilken litteratur den studerende har anvendt. Kendskab til den studerendes teoretiske refleksioner over praksis. December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Vurdering af de studerendes præstation I hvor høj grad kan den studerende begrunde sin praksis og gå ind i fx det medbragte videoklip og analysere egen praksis ved hjælp af teoretiske greb. I hvor høj grad kan den studerende agere professionelt og pege på handlemuligheder (aktioner). December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC Videoklippets tekniske tilstand eller aktionerne i det konkrete klip indgår ikke i bedømmelsen. Videoklippets relevans for undersøgelsesspørgsmål kan have indflydelse på bedømmelsen.

Forventningsafstemning mellem eksaminatorer - og for praktikniveau II prøven - censor – anbefales både før og undervejs Hvordan kan vi føre en samtale, hvor vi alle hele tiden har mulighed for at byde ind? En samtale der ikke er fragmentarisk opdelt mellem teori og praksis. Hvordan kan vi føre en samtale, hvor vi sikrer, at den studerendes undervisningspraksis fra praktikopholdet kommer i spil? Hvordan kan vi sikre, at den studerendes undersøgelsesspørgsmål i praktiksynopsen kommer i spil og relateres til praksis?