Nyt Fælles Bibliotekssystem

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Urtekram’sk VMI 13. April 2011 M3UG årsmøde 2011.
Advertisements

Katalog over nationale standarder på sundhedsområdet.
Automatic Delivery Rewards Hovedtræk. Automatic Delivery Rewards •ADR eller Automatic Delivery Rewards er et program, hvor en distributør eller kunde.
Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
Roller og rettigheder I Administrationsportalen
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Elektronisk kommunikation
Rigtige mænd tager ikke backup - de græder!
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Afsendersystemer.
Socialtilsyn Midt Informationsarrangement Januar 2014.
Udbud af bibliotekssystem 5. september 2012 IT faggruppens temadag.
Breddeidrætsudvalgets betænkning •Foreningsidræt •Kommerciel idræt •Selvorganiseret idræt •Institutionsidræt •Offentlig idræt.
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Nyt Fælles Bibliotekssystem
ERFA DRUPAL Open Source CMS Erfaringer fra Ballerup Kommune og Headnet 12:30 – 13:
v. Erik Thorlund Jepsen Funktionsleder, Biblioteksudvikling
Finansieringsmekanismer på det specialiserede socialområde
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
Danskernes Digitale Bibliotek Danmarks Biblioteksforenings årsmøde 30
Implementering af it-system
Sikring af tilgængelighed er en proces!
Portalintegrationsprojektet Claus Andreasen PL, portalintegrationsprojektet.
Opstartsmøde fase 2: Implementering og etablering af miljøerne
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Tele- og dataudbud 6 kommuner i Midt- og Vestjylland
Udvikling – del II.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Køb og drift af tilgængelige netsteder lbc/ /2.0.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
En styrket indsats for kronisk sygdom, d. 28. september 2011 Et løft i behandlingen - et kig på succeser og udfordringer.
Portalanalyse Udfordringer ved iFrame integrationsformen i forbindelse med FOBS løsningen.
Digitaliseringsstyrelsen
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Brønden. Brøndopkoblingen Ved DBC Ding Ding - Hosting Den server som Ding løsningen kører på. ● Internt hos biblioteket ● Hos kommunen ? ● Tredje udbyder.
Organisation og kommunikation
”Fælles udvikling, behov og ønsker” Bibliotekernes visioner Peter Rubeck, CVU Nordjylland.
Kommunernes Ydelsessystem
Temadag om indkøb og udbud Torsdag den 25. oktober 2012 Peter Molbæk Driftsleder ITS.
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
Den Regionale LEAN Enhed
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Den kommunale vejledning om STU
IT workshop 30. september 2004 Gennemgang af eksisterende forretningsmodeller Gennemgang af eksisterende forretningsmodeller DNLB KB MINIBIB.
Produkter, planer og visioner Nye produkter, planer og visioner for de kommende år v/ Ole Windeløv
September 20031KUP - Projektstyring Formålet med projektstyring Formålet med projektstyring er at planlægge og styre et udviklingsprojekt, således at projektet.
Handel med korn mellem landmænd
Styringsaftale Oversigt over indhold 2012 Styringsaftale for 2012 Fordel for: DriftsherreBetalingskommune 2% reduktion af driftsherrens (kommune og region)
Fællesoffentlig brugerstyring Brugerstyringssekretariatet i Økonomistyrelsen v/ Ellen Syberg.
28. maj 2008 Open Source software – jura eller politik? Linux-dag på Christiansborg, onsdag 28. maj 2008 Anders Wernblad og Peter Kaas Lett Advokatfirma.
SAPA Præsentation til medarbejdere i kommunen April 2016.
Identity provider Klar til produktion.
Info om opgaver og dokumenter under ”snitfladeoverblik” (marts 2017)
Implementering og dokumentation
OS2indberetning – tjenestekørselsindberetning og ferie
BILAG 3a -Registrering -Udstedelse -Vedligeholdelse
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
De nye it-konsulent- og projektaftaler
Indkøbsmuligheder på SKI’s aftaler
Danskernes digitale bibliotek
Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans.
Danskernes digitale bibliotek
Klar til smart vækst / GATE21
Danskernes digitale bibliotek
Danskernes digitale bibliotek
Borgerens adgang til egne data
Replanlægning GD1 Test & Implementering torsdag d. 18. september 2014
Danskernes digitale bibliotek
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Bilag 6b Flytteprojekt – Overblik
Præsentationens transcript:

Nyt Fælles Bibliotekssystem Herning 14. nov. 2012 Business Case

Optioner Spm: - Køber bibliotekerne ”Den fulde pakke” og har mulighed for at vælge enkeltdele fra, eller er der tale om tilvalg? Svar: Alle kommuner vil have adgang til den ”fulde pakke”/det ”fulde system”, men beslutter selv anvendelsesomfanget. Spm: - Hvilke konsekvenser har det for økonomien i projektet hvis der foretages tilvalg/fravalg? Svar: Det vil være en konkret vurdering ift. økonomi om en given option aktiveres. Optioner der indgår i aftalen og som bliver aktiveret indgår i prisen. 29.10.2012 KOMBIT / Nyt Fælles Bibliotekssystem

Kvalitet/pris Spm: - Hvilke konsekvenser vil det have for udbuddet hvis de indkomne tilbud ikke holder sig indenfor de forventede priser? Svar: Så er forudsætningerne for et nyt system ikke længere til stede. - Der opstår en ny situation som fællesskabet må vurdere. Spm:- Vil det være muligt for de enkelte biblioteker at ”Springe fra” hvis tilbuddet/Løsningen ikke overholder forventningerne til et nyt bibliotekssystem? Svar: Fællesskabet vurderer om løsningen overholder pris og kvalitet. Hvis det er tilfældet er det enkelte bibliotek bundet af sin tilslutning. 29.10.2012 KOMBIT / Nyt Fælles Bibliotekssystem

Diverse Spm: Vil der være behov for at de enkelte biblioteker selv har serverdrift vedr. bibliotekssystemet, eller vil alt ligge hos ”Fællesskabet” Såfremt serverdrift er med i udbuddet, er køb/udskiftning af server/hardware så også en del af udbuddet? Svar: Nej – alt er inkluderet i driftsomkostning Spm: Estimeret udgift til parallelkørsel af nyt og gammelt system i år 0 (muligvis forudsættes der ikke parallelkørsel) Svar: Der er ikke estimeret med parallelkørsel. Der skal kun betales for drift af et system Spm: Hvad er udgifterne til support og udvikling? Svar: Kan ikke oplyses 29.10.2012 KOMBIT / Nyt Fælles Bibliotekssystem

Eksterne systemer Hvad er med i prisen der betales for nyt bibliotekssystem: SMS-forbrug? Og hvordan med DDB, DIBS, CPR, Clickview m.v.? Svar: Snitfladen mod ekstern system er medtage i prisen. Transaktioner i eksterne systemer er ikke medtaget, dvs. at man desuden skal betale for transaktioner af sms mod borger eller f.eks. antal fordringer med sender ind i kommunes økonomisystem. Licenser og forbrug til andre systemer betales til den pågældende leverandør, f.eks. ClickView. Kommunespecifikke ændringer er ikke medtaget, dvs. ændringer i firewall og lokale test o.lign. Bibliotekssystemet udstiller sine data, som kan hentes af andre systemer.

Brugergrænseflader Vil det enkelte bibliotek skulle udvikle og vedligeholde sine egne brugergrænseflader? Kan man få egne logo? Økonomi? Svar: Option i udbud: Skolebiblioteksportal, folkebiblioteksportal og administrativ portal Alternativ 1: tilslutter sig CMS fra DDB Alternativ 2: udvikler selv portal, f.eks. via TING MEN… udbuddet omfatter disse tre portaler, og kun hvis alle folkebiblioteker f.eks. er DDB-kommuner kan folkebiblioteksportalen fravælges helt. Systemadministrator skal kunne indsætte logo m.v. Pris i business case er incl. optionerne.

Optioner Vil der være optioner ud om dem som er nævnt i løsningsbeskrivelsen? Svar: Nej, der vil ikke være yderligere optioner. I kravspecifikationer (herunder bilag 2.1.D) er indføjet alle de elementer som arbejdsgruppen vedr. kravspecifikation har bragt på banen i forhold til funktionalitet i systemet.

Support og videreudvikling Hvad er udgifter til videreudvikling? Svar: Videreudvikling er indregnet i business case. 3 mio. pr. år Hvad er udgiften til support? og hvem foretager den? Svar: Supportudgiften er indregnet i business case. Dvs. at uanset om det bliver leverandøren der yder 1-level-support eller f.eks. 2-3 kommunale supportcentre vil dette være en del af den samlede udgift der betales til KOMBIT. KOMBIT afregner herefter med hhv. leverandør eller kommunale supportcentre. (Følgegruppe 2: Organisering, leverandørmarked og jura skal behandle dette spørgsmål omkring organisering af support og videreudvikling)

Konvertering Økonomi i forhold til dataeksport fra nuværende systemer? Svar: Konverteringsudgiften er en del af business case. Der er på nuværende tidspunkt dog ikke taget stilling til, hvor mange historiske data der skal med over i nyt system. Økonomi i forhold til nuværende leverandør er med i business case. KOMBIT har gode erfaringer med at få væsentlige rabatter, når ”alle” landets kommuner skal konvertere fra ét system til ét andet. Import af regninger og statistik? Svar: regninger importeres. Datagrundlaget ift. statistiske data skal afklares.

Økonomi i forhold til lokale tilretninger Hvem betaler for de lokale tilretninger? Svar: Lokale tilretninger betales af den enkelte kommune. firewall printopsætning ændringer i selvbetjeningsautomater trimning i forhold til eksisterende hardware Fællesskabet betaler for at service fra bibliotekssystemet udstilles, således at der kan printes eller en selvbetjeningsautomat kan kommunikere med bibliotekssystemet. Det kunne f.eks. også være MSI-pakke der skal installeres på Citrix farm i kommune. Trimninger i forhold til eksisterende hardware, vil skulle afklares med ny leverandør og i forhold til evt. eksport af nuværende trimmeværdier