Kompetencekrav, Fase 1 Oversigt over kompetencekrav til deltagerne i Flipped Learning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
fra klasseværelse til cyberspace
Advertisements

It og elevaktivering Workshop på Egaa Gymnasium d
Introduktion og workshop
Læremidler i praktikken
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
Sigrid .
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Hold Fast projekt - praktik
Bibliotekernes fælles e-læringsportal. Samling af små kurser om hverdags-it Gøre borgerne i stand til at udnytte de digitale muligheder.
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
De store underviser de små ved hjælp af it.
Erhvervs  Uddannelses  Center  Syd Hilmar Finsens Gade 18  DK-6400 Sønderborg   Tlf E-learning i undervisningen Egon.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Fælles faglig udvikling i dansk faggruppen
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Fokus på læring og dannelse
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Blended Learning - en introduktion
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Præsentation af en række gratis nettjenester – til uddannelse, undervisning og andet godt Af Claus Witfelt, 2013
Forskningsperspektiver på læremidler
Ressourcer og læremidler i et didaktisk perspektiv Læring og Læringsressourcer,
Medialisering og organisationsudvikling 25. April 2012.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Flipped Classroom i tyskundervisningen
Innovation i AT/SO.
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi.
Digital skriftlig- og mundtlighed
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Netværksmøde den Erfaringer med Flipped Classroom på Silkeborg Gymnasium.
Årsplan – en kort en lang
Celle.
Studiestartsprojekt Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,
8.kl Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København mellem.
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Sproglighed - Og hvof nu det?. Celle Arvemateriale.
Erfaringer med vandrådene. De grønne og landmænd står sammen i vandråd  Samarbejdet ser ud til at fungere til alles tilfredshed  Vandrådene tegner til.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Multimodale læremidler i naturfagsundervisningen på SOSU … eller bare Naturfagseksperimentarium.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Mikael Galmar eeskole.dk
Kvalitetspatruljens åben skole-arrangement om elevdemokrati Den 6. marts 2013 på EUC Sjælland i Køge Workshop 1 Hvordan kan elevrådet udfordre eleverne?
Jeopardy Heading2Heading3Heading4 Heading5 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Finalespørgsmål Diskussionforum (Arts)
Læremidler til MADKAMP Kirsten Marie Pedersen UC Lillebælt/ Læreruddannelsen på Fyn.
Læremidler til MADKAMP Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Historie i udskolingen Gyldendal 8. april 2015 FFM – historie – historie.gyldendal.dk v/Jens Aage Poulsen
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
Webinar 1 i fase 2 Tema: Differentiering – med særligt fokus på kortlægning af elevernes forudsætninger Indhold: 1)Hvad er et webinar? 2)Forud for selve.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
This project has been funded with support from the European Commission
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Spansk IT efter reformen.
Flipped Classroom i butiksøkonomi Kim Skaaning, Lektor
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Præsentationens transcript:

Kompetencekrav, Fase 1 Oversigt over kompetencekrav til deltagerne i Flipped Learning

1. Have kendskab til grundlæggende faser i et Flipped Learning-forløb  Se fx  Se også ”En videoskabelon”, s. 118 ff i Hachmann, R., & Holmboe, P. (2014). Flipped Learning - mere end bare video. Odense: Nyt Teknisk Forlag.

2. Have kendskab til forskellige typer af videoer  Distribuerede læringsressourcer (formidling)  Distribuerede læringsressourcer rummer informative, instruktive videoer samt kort- og animationsfilm. For dem alle gælder, at de er direkte tilrettelagt med henblik på at kunne blive distribueret. (s. 105)  Videoernes primære formål er, at eleverne tilegner sig viden eller baggrundsviden, som senere skal bruges i en læringsaktivitet. Anskuet en smule snævert er videoerne her i virkeligheden en remediering af fx manualer, artikler, bøger eller vejledninger og ender med at være en slags ”kogebøger” med trin for trin-anvisninger eller med nøje afmålt fagligt indhold. (s. 108)  Refleksionsbaserede produkter (produktion)  Refleksionsbaserede videoer fokuserer primært på elevens omskabelse af det faglige stof til forståelse og viden. Eleven bruger således det at skabe en multimodal tekst, som fx videoen, til at forklare, operationalisere og reflektere over det, der er lært. Refleksionsbaserede videoer giver både eleverne og læreren mulighed for at se tegn på læring. (s. 110)  Dokumentation af afholdte aktiviteter (dokumentation)  Dokumentation er en videooptagelse af en aktivitet. Aktiviteten kan foregå i et fysisk rum, eller den kan foregå virtuelt i fx et videokonferencesystem, et webinar eller andet, som er båret af internettet. (s. 109)  Kilde: Hachmann, R., & Holmboe, P. (2014). Flipped Learning - mere end bare video. Odense: Nyt Teknisk Forlag.

3. Kunne reflektere over fordele og ulemper ved at anvende Flipped Learning i egne fag  Hvad er fordele/ulemper i forhold til formidling af fagligt indhold?  Hvad er fordele/ulemper i forhold til elevens anvendelse og forståelse af videoformidling af indhold?  Hvad er fordele/ulemper i forhold til undervisning/læringsaktiviteter, hvortil videoen knytter sig?  Hvad er fordele/ulemper i forhold til lærerens arbejde og forberedelse af videoer og undervisning/læringsaktiviteter  Andet?

4. Have færdigheder i at anvende Screencast- O-Matic til at optage en læringsvideo med  Screencast-O-Matic har en sit eget flipped learning rum – vejledningsvideoer, der beskriver o viser, hvordan, hvordan softwaren anvendes til skærmoptagelse:

5. Have færdigheder i at uploade og dele videoer med elever, så elever nemt og hurtigt kan tilgå videoerne   Eller på

6. Have færdigheder i at fremstille et online spørgeskema i tilknytning til læringsvideoen og dele den med eleverne 