Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Dagsorden – Konsolideringsprogrammet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Automatiseret GUI-test Lars Kjølholm Testnet maj 2009.
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Orientering til kommende speciale-kandidatstuderende
Flemming Nissen Kort & Matrikel styrelsen
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.2.
1 Belastningsprøve Fredag 16. september Agenda Kl. 08:00Velkomst v. Allan Harding Status på Imerco projekt, v. Allan Harding Oplæg til belastningsprøve,
Opstartsmøde fase 2: Implementering og etablering af miljøerne
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2014
Dagsorden IT-Analyse 2010 Kort om BASIT
Skolebestyrelsesvalg på Vesterkærets Skole Skolebestyrelsesvalg 2014 Bekendtgørelse nr. 28 af Kommunale regler for valgprocedure.
Udarbejdet af Britt Stissing OP2, august, 2011, (version 1)
Risici for SAPA-projektet
Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Forslag til dagsorden.
Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Forslag til dagsorden.
AU BSS implementering af WISEflow Sommer 2014
Vores projektorganisering
SkoleIntra i fremtiden – hvordan kan det integreres med andre tjenester og systemer Ole Windeløv, UNI-C.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Puljerådsmøde - Oliebranchens Miljøpulje marts 2011 Miljøpuljerådsmøde 25. marts 2011 Oliebranchens Miljøpulje 1.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Formål med projektet At I kommer i dybden med de faglige emner: virksomhedsforståelse, krav, design og implementering. At I lærer at arbejde i grupper.
Portalintegrationsprojektet Claus Andreasen PL, portalintegrationsprojektet.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Institutionel struktur og organisering Ulla Nistrup,
MTHSU d. 16. November 2006 Puljer i budget 2007: –Overførsler (mellem årene) –Puljer i det hele taget.
Søren Kofoed Weeke Rambøll Management A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Justering af programmet På styregruppemøde.
TATIONpRÆSEN 9. Februar 2010 AARHUS UNIVERSITET TILVALG Aarhus Universitet, AU Studieadministration, 9. februar 2010.
3 g sundhedsaftaler Sundheds IT og digitale arbejdsgange.
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2015
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 2. OKTOBER 2014 VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU OPTAGELSE PÅ KANDIDATUDDANNELSEN.
Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Dagsorden – Konsolideringsprogrammet.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
A A R H U S U N I V E R S I T E T STUDIEFORVALTNINGEN Optagelse på kandidatuddannelser Aarhus Universitet Studieforvaltningen 16. november 2007.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
A A R H U S U N I V E R S I T E T STUDIEFORVALTNINGEN Optagelse på kandidatuddannelser Aarhus Universitet Studieforvaltningen 9. februar 2010.
Stormøde for økonomi på AU
Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Dagsorden – Konsolideringsprogrammet.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Adfærd og kommunikation på traumestuen. Lone Kobberø.
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Copyright © Projektmodel for Beredskabsplan.
Det tværsektorielle netværk for utilsigtede hændelser i sektorovergange (TSN) Møde den 10. november 2011, Viborg.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Ejendomsdataprogrammet
Ejendomsdataprogrammet
Martin Holmgaard Adm. direktør
Projekt (xxx-navn) afslutningsgodkendelse - PFU
Systemejer organisation
Styregruppemøde den 7. marts 2018
SAPA netværksmøder juni 2015 Line Abildgård
Wiki for rammearkitekturen
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Adresseprogrammet - styregruppemøde
Møde i GD1-projektforum
Ejendomsdataprogrammet
Adresseprogrammet - styregruppemøde
Statens HR – Implementeringskoncept
Adresseprogrammet - styregruppemøde
Møde i projektforum den 18. juni 2014
Møde i GD1-projektforum
Status fra PR gruppen + status fra Lyø
Møde i projektforum den 22. august 2013
Møde i projektforum den 23. oktober 2013
Wiki for rammearkitekturen
Projekt (xxx-navn) afslutningsgodkendelse - PFU
Adresseprogrammet - styregruppemøde
GeoDK Oplæg på GeoDanmark Roadshow
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Dagsorden – Konsolideringsprogrammet 0. Godkendelse af noter fra sidst 1. Status på kommunikation samt Task force aktiviteter 2. Gennemgang af issues fra sidst 3. Prioritering af opgaver – opdatering af ”Bobler-listen” 4. Behandling af indstillinger 5. Indkomne sager 6. Eventuelt 1

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET 2 1. Status på task force aktiviteter i Konsolideringsprogrammet – 14/5 2012TidOpgavePenge TF01 Dataopretning v. Jonna Der er identificeret og prioriteret 11 igangværende opgaver, 8 er overført til driften og 16 afventer ASB Øvre struktur: opgaven udvikler sig til et projekt, der involverer CampusNet-integration. (ca 650 timer) Kritisk for Sommer- eksamen ASB Øvre strukturopg. vokser Kræver AU IT ressourcer TF02 Bevisløsningen v. Anders Status quo vedr. driftssituation (ASB, Executive, ST ikke i drift) Der er prioriteret udviklingsopgaver frem til 1/6 (flere udviklingsønsker skal prioriteres – se liste slide 3) Forventes klar til 1/6 Ext udvikl. Ress hentet ind TF03 EVU betalingsstuderende v. Helle Der arbejdes på dataopretning, ID Fleksibel Masters STU færdig U20 – udestår dataopretning Navision-STADS integration: Udfordringer m. EAN.nr samt evt. opgaver ifm. Ny Økonomimodel PID skal opdateres. Fokus? TF04 KOT Kvt.2 Breve og studenter login v. Morten Fejl ifm. studerndes adgang (snitfladeproblematik STADS/AROS) – er adresseret til AU IT Udeståender: Brevfletning, konstruerede cpr.numre, sikker drift S12 Skulle være lukket i uge 14 TF05 STADS-VIP v. Helle Tilfredsstillende brugertest – 4 har deltaget og været ok tilfredse med systemet. Go/no go møde 16/5 Udeståender: sikring af performance, test af WAYF & test af NemID TF06A Optagelse KOT & UKOT v. Ejvin KOT-test af dataleverance (via Tilmeldingssekretariatet) har ikke fungeret optimalt. TF 06B – Optagelse KOT & UKOT v. Ejvin Plan B – er opgaven forankret hos Kirsten/Søren? Udeståender: DANS KA-optag – 140 regneark, clearingen (deadline 15. juni) TF07 EDDI færdiggørelse v. Jeppe Udviklingsønsker: Understøtter EDDI forretningens behov (rejst af HE – drøftes på møde 21/5) Hvad skal fokus være? TF08 FSS Lifecycle Mgt. (STADS) v. Birgit (?) Første møde afholdes d. 15/5, hvor opgaven drøftes PID fremlægges d. 21/5 Opgaven skal beskrives TF09 ARTS Eksamensplanlægning v. Morten/Bjarke Der er lavet aftale om støtte til Arts i form af lister, som opdateres af Bjarke på ad hoc forespørgsel/3 uger Der skal laves aftale m. Arts vedr. SNUK+U/E fremtidig praksis, impl. af nye STADSfunk. samt nye ønsker Hvad skal fokus være

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET TF02 Bevis - Ønsker til prioritering efter 1/6! › [013]+[021] Praksis: Angivelse af faste emner på EKA ved skalprøver › [014]+[022] Praksis: Angivelse af prøvesprog når ikke som bestemt i studieordningen (ordinære resultater) › [015]+[023] Praksis: Angivelse af prøvesprog når ikke som bestemt i studieordningen (meritter) › [029] LØST.U (for alle andre end supplerende uddannelser mhp. adgang til kandidatuddannelser, gæsterammer (alle andre end via IC), IC-gæstestuderende, tilvalgsrammer (Søren Anker), Ekstra kompetencegivende forløb (for kandidater)): 4.1: Kommer altid ud som "Full-time" › [030] LØST.U (undtagen for diplomudd., korte udd. under SKT, professionsbachelorer): 5.1: Mangler › [060] Mulighed for at udsøge bevisudskrivers egne RAPEROPL-jobs i Access / Word › [061] Labels / følgebrev til beviser (Workaround: Brug RA002U – den er ikke flot, der skal bruges saks!) › [062] Andre labels › [063] Enkeltfagsattester / -udskrifter › [070] Automatisk og manuel sletning af tomme / uønskede RAPEROPL-udtræk i Access › [079] Knap i Access til separat hentning af opdaterede tekster fra EDDI › [087] Bevis leveret i PDF-format. Beviset leveres i form af redigeringslåst PDF-fil, der er lagret på netværksdrev og navngivet jf. beslutningerne om indholdet i stregkodeteksten i #077. Praksis for arkivering (#074) afgør, hvorvidt forklædet (#077) indgår i PDF'en. Forudsætninger for dette ønske er flg. issues: #074 (praksis-beslutning), #077, #059, #084. Dette issue er en alternativ løsning på #083, som vil bortfalde med leverance af dette issue › [088] Principbeslutning om anvendelse af indscannet signatur for alle bevisudstedere › [089] Direkte arkivering af PDF (forudsætter #087+#088) i digitalt journaliserinssystem (medfører bortfald af #077) › [090] Understøttelse af ønsker afledt af Diploma Supplement-kvalitetssikringinitiativ › [097] Aktivering af stavekontrol på hhv. dansk og britisk engelsk i Word 3

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET TF01 Dataopretning – Status /opgaveoversigt 4

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET 5 2. Issues fra Konsolideringsgruppen’s møderBeslutning 9. maj Kommunikation i Studieadministration? Hvordan og hvem gør hvad? Behandles den 16/5 Gitte er ansvarlig, men der er mange bidragsydere 3. Kvalitets feedback vedr. Bevisløsningen Navngivning/Termer, Arkiv mm Anders har fået feedback fra Kvalitet og er i gang med at implementere journalproces og afventer udviklingsønsker ifm. Kvalitetskrav til dokumentation 4. SNUK feedback v. Mikkel og Orla UVA/EKA mange til mange Mikkel fremlægger indstilling/status den 16/5? 5. SNUK feedback vedr. 0/5 ECTS og delprøver Der er indgivet indstilling til UU – Afventer behandling/beslutning 6. U/E bånd issue vedr. Dumpebrev Orla giver status den 16/5? 7. Opstart af Arts Task force Formål: sikre at Arts U/E medarbejdere kan lave trække lister og afvikle eksamen Bajrke har leveret – se TF09 status, slide 2 Nyt scope skal aftales for denne TF 8. Status på opgavelister fra SNUK, OPTAG og Inf&Vejl. Anja indsamler status fra Maja, Kirsten og Gitte. FSS arbejder på forslag til fælles opgaveliste for de 4 bånd – er der opbakning til dette? 9. Gennemgang af datagenopretningslisten v/ Jonna Jonna gennemgår de mange opgaver (high-level) på mødet d. 16. maj 10. Er der lavet beskrivelse af, hvordan man laver overgangsordninger i STADS? Opfølgning v/ Orla – gennemgås på mødet d. 16. maj 11. HIH og IHA beviser i STADS (low cost AU-logo papir) Maya melder om løsningen er ok

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET 3. ”Bobler-liste” til konsolideringsprogrammet – task force emner 6 Opdateret uge20 ÷Opgaveliste?

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET 4. Behandling af indstillinger 9/5 – uge 19 Prioritering af Task force opgaver? - … er det de rigtige opgaver og prioriteter? 1. TF06 Optag UKOT Kandidat – clear ansøger Ejvin(PL ) - Bjarke 2. TF05 STADS-VIP – ( Helle (Krav, test, Impl), Sara(HE- bruger input)) 3. TF02 Bevis ( Anders, Thomas(Udvik, data), Bjarke(data), Birgitte(Wiki), Annia(udd), ITMind?) 4. TF01 Dataopret – Øvre struktur, udd.modeller ( Jonna, Orla mm) 5. TF03 EVU betalingsuddan. ( Helle(PL ), Thomas(Dataopret), AU IT dataopret(ML)) 6. TF09 Arts eksamensplanlægning – (Bjarke) 7. TF07 EDDI færdiggørelse og sikre implementering på HO’erne - ( Jeppe) 8. TF08 FSS Life Cycle Management (LCM) – Starter m. STADS leverancer (Birgit) 9. TF04 Optag KOT Kvt.1&2 breve og studenter login v. Morten o nye task force kandidater o …FSS – hurtigere opdatering af arbejdsgange (processer, NAV, Wiki….) 11. … andre? 7

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET 5. & 6. Indkommende sager & Evt? 5. Indkommende sager 6. EVT 8