Loyalitet Gitte Simonsen. Udgangspunkt loyalitet, (afledt af fr. loyal, via oldfr. leial, loial fra lat. legalis 'lovlydig', af lex 'lov', gen. legis),

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Workshop almene boligdage
Hvad vil jeg svare på? •Er forbrugeren tilfreds? •Kan branchen gøre det lidt bedre?
Hvor meget må kvaliteten i et robust og forsvarligt beredskab koste?
V_P_T_M_P Grundlæggende viden.
Råd til gode oplevelser… Rådgivernes erfaring med IPM- rådgivning Christian Hansen Fagkoordinator planteavl.
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Women in Progress – erfaringer og udfordringer Kønsbalance i finanssektoren 12. marts 2010 Bent Jespersen SVP, Group HR.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Erhvervsakademiet Aarhus
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
SPORT & PENGESPIL. SPILLEPROBLEMER ”Vi spillede hele tiden i pauserne til træning, i tiden mellem træning og kamp, i busserne til og fra kamp. Det kunne.
Favrskov Bibliotekerne som åbne biblioteker?
Billetsystem BiBook. Hvordan var det før BiBook?  Billetter skulle sendes ud til alle filialer  Billetter skulle lægges tilside fra telefon- bestillinger.
Senior Erhverv Thy-Mors
SUSAM URS / DANSANI 6. OKTOBER.
Netværkskoordinatormøde MDI d. 5. februar At koordinere… koordinator, (lat.koordinere + -ator), person, der er udpeget til at samordne noget. koordinere,
Fremtidens detailhandelsuddannelser Morten Emborg Områdedirektør, EUD.
Først lidt om Aalborg Portland
Info om Inspirationsmødet ”Bliv klogere på fodboldreglerne”
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har givet?
Salg og service Dag 1.
Genbrug af offentlig information i Danmark ePSIplus - Danmark 27. november 2008 Specialkonsulent Frederik Siegumfeldt It-strategisk kontor IT- og Telestyrelsen.
E-læring i FRT Erik Hellbrandt Forsvarets Regnskabstjeneste 1 AFD og Dato.
Loyalitet – hvad siger juraen?
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået?
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Indkøbspolitik Esben Madsen, Indkøbs- og Logistikchef &
Styrkelse af dine lederkompetencer  Karrierecoach  Budskabstræning  Strategisk kommunikation Vibeke.
Kick-off: Hele Ledelser
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
Kodeks for offentlig topledelse
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
SPORT & PENGESPIL. SPILLEPROBLEMER ”Vi spillede hele tiden i pauserne til træning, i tiden mellem træning og kamp, i busserne til og fra kamp. Det kunne.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING BDO BAROMETRET INDLEVELSE SKABER UDVIKLING SMV’erne – rygraden i dansk erhvervsliv Eksport Kilde: Danmarks Statistik.
Mål på flere niveauer Centralt niveau: Klare politiske mål for centrale velfærdsområder – og mindre detailstyring. Kommuneniveau: Kommunale mål og ansvar.
Seminar om Planteværn 25. januar Scandic Hotel, Kolding Hvad skal vi gøre bedre i 2007? v. Planteavlskonsulent Jan Marx Rasmussen, LRØ.
Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2.
@mortenmunster. Relation over sag: Fire undersøgelser.
Forudsætninger for en god samtale
9. december Optimering af produktionsprocesser Ledelsessystemer som et nyttigt værktøj i optimeringsprocesserne Konsulent Christian.
Fra erhvervsuddannelse til videregående uddannelse
Gå glad til og fra arbejde Seniorkonference den 4. dec Stine Johansen Konst. Kommunaldirektør.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Kommunevalg KV2013. Kommunal Service Hvis borgerne skal have bedre service i kommunerne, er det nødvendigt at hæve kommuneskatten.
Marokko Holiday Center
PC - Vedligeholdelse Hvordan gør jeg Pc’en sikker og hurtig igen ? En kronologisk gennemgang.
OPGAVE 1 AF : MIA MARSCHALL Kommunikation / IT. XCF XCF er gimps eget format. Dette format gemmer både lag & gennemsigtighed. Ulempen ved xcf er, at den.
Narrativitet i teori &praksis
Hvordan får jeg min marksprøjte til at registrere oplysninger fuldautomatisk? Thomas Bak, Danmarks JordbrugsForskning,
CASE V: Økonomiske gevinster ved elektronisk fakturering og fjernsupport v/ Heidi Løje og Anette Bank Knudsen NaviCom A/S Mandag den 28. april 2008.
Danskernes Digitale Bibliotek. DDB Indkøbssamarbejde DDB’s indkøbssamarbejde står for fælles indkøb, administration og forhandling af alle digitale materialer.
EU-undervisning 2015 Anders Stig Christensen
Dansk Supermarked i korthed
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Workshop 7. velfærdsteknologi
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Rapportering af fremdrift eller status
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Lokale arbejdstidsdrøftelser TU 19 BUF’s budget 2019 og 20
Præsentationens transcript:

Loyalitet Gitte Simonsen

Udgangspunkt loyalitet, (afledt af fr. loyal, via oldfr. leial, loial fra lat. legalis 'lovlydig', af lex 'lov', gen. legis), lovlydighed og trofasthed over for magthavere, arbejdsplads mv. Kilde: Gyldendals åbne encyklopædi

Loyalitets konflikter Virksomhedens behov er forskelligt fra den rejsendes! Leverandørerne tilgodeser den rejsende! Leverandørens forretningsbetingelser understøtter IKKE loyalitet

Simonsen Den rejsendes behov Nb. Frit efter ”Maslows behovspyramide” Hvor langt tid skal jeg bruge? Hvad får jeg ud af min rejse? Hierarki? Komfort? Forplejning? Ventetid? Bagage? Rejse økonomi Travel policy

Indkøb / TM behov Tilfreds Management Økonomi Effektiv politik Nb. Frit efter ”Maslows behovspyramide” Leverandør loyalitet

Loyalitets kløften LEVERANDØRER Loyalitets- programmer målrettet mod den der rejser Jo flere samtidige bookinger / dyrere pris Handling fee = % af samlet udgift til arrangement VIRKSOMHEDEN Effektiv rejse politik Øget loyalitet = øgede omk. Afregningsprincipper

Vil vi have loyalitet? Fokus på kundens (virksomhedens) behov –Forstå din virksomhed Aftaler på serviceklasser Gennemsigtig tilgængelighed Prissætning