Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Trivsel - et fokusområde
Danehofskolens værdigrundlag
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Ørestad Skoles værdier
Er det ikke noget i klassen?
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
Aldersintegration - et middel til at opnå målet
Ildsjælekonferencen 2009 v. Gitte Olin Larsen, Landliv a/s.
Lærings- og praksisfortællinger:
Unge Hjælper Unge. Projektmål Fastholde elever. Mindske frafaldet med 7,4%
Trivselsgrupper for forældre
Hierarki for styringsredskaber
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Lærerprofessionen.
Forældremøde X årgang.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
ØSTERVANGSSKOLEN Møde for Trivselsambassadører (og andre trivsels-interesserede) 23/ Kl. 19:00-20:30 Dagsorden 19:00Velkomst 19:10Kort oplæg om.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Det gode klasserådsarbejde
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Hvad laver skolebestyrelsen på Dagnæsskolen?
Projektlederens rolle(r)
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen
Skolebestyrelsen & værdier
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
”Smidstrup Skærup Skole i bevægelse” Skolebestyrelsen Marts 2011.
Trivselsaften for 0.A Børn mobber ikke deres forældres venners børn.
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Folkeskolereform 2014.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Velkommen til Nordregårdsskolen
Vejlederens kommunikation
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
INDSKRIVNINGSMØDE.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Velkommen.
Industrien som karrierevej -Et tre-årigt tværfagligt projekt i Herning Kommune -Industrifremmende loge 12. december 2014.
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Velkommen til Hjortebroskolen
Skolebestyrelsen Havnbjerg Skole Skolens Værdisæt – i korte træk Mål “Skolen skal være et sted, hvor alle trives til glæde og gavn for et godt læringsmiljø.”
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Hvad er en trivselsgruppe ?  3-5 forældregrupper, som er sammensat af lærerteamet  Trivselsgrupperne forsøges blandet ifht. sociale kompetencer  Det.
Social Kapital På Borgerskolen. Hvad var baggrunden for at arbejde med social kapital? AMR – dag :Konsensus-skema Projekt i Gruppeordningen MED – dag:Social.
Fleksible fællesskaber
Fællesmøde for forældrene på Damhusengens Skole
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Store Magleby Skole Skoleåret 2017/2018
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for læring

Barnet skal kunne Være en del af en gruppe, det ikke selv har valgt Fastholdes i en bunden proces Lege forskellige roller Være motiveret for læring

Bruger eller Borger Bruger:Borger: - individuelle behov- aktiv -passiv- ansvarlig -klager- kompetent -ingen pligter, intet medskaber i fht. medansvar i fht. helheden helheden -ingen kompetence i fht. beslutningsprocessen

samarbejde

åbenhed/rummelighed

kommunikation

tryghed

loyalitet

Trivsel spørge ind til de positive ting – hvad er der lykkedes ikke bore i småkonflikter, men spørg, hvad barnet kan gøre for at undgå det en anden gang brug hinanden (forældrene) til at få talt ud

traditioner Generelle Skolebestyrelsen / arbejdsgruppen Elevråd / eleverne Forældrene Skolen

Hvordan – struktur 3 grupper – varierer hvert år 3 arrangementer 3 møder i trivselsgrupper (min.) 3 møder med klasselærer/skolepædagog Dagsorden: arrangement og klassens trivsel

TRIVSELSMODELLEN barnet loyalitet samarbejde åbenhed tryghedkommunikation / information barnet tillid rummelighed respekt

Fortæl mig – Jeg glemmer Vis mig – Jeg husker Involver mig – Jeg forstår