ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Netværksmøde 18. marts Vibeke Gadegaard
Advertisements

Introduktion til HTML HTML dokumentets struktur & Indhold.
Læring i bevægelse - hvorfor?
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
Læring og læringsressourcer i en læringscenteroptik
Fremmedsprog og it Bente Meyer, Aalborg Universitet, København,
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Udarbejdelse af poster
Grundlæggende IT, niveau G
Ledelse i Praksis – 4. aften
Introduktion til Sprogpakken
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Informationsteknologi: Tema & faglige mål. Informationsteknologi: Temaer Læreplan: Undervisningen organiseres omkring et eller flere temaer, hvor der.
Grammatik hvorfor og hvordan?
It sikkerhedskomitéen TEKNIK, POLITIK, ETIK - om PET, RET og ANSVAR v/ Linda Nielsen Formand for It-sikkerhedskomitéen.
PSS-Promoting Social Skills
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
1 Copyright 2004 Susan M. Rundle Dansk oversættelse: Ole Lauridsen Læring er afgørende for alt hvad.
Fil kendskab KLIK for start. De vigtigste filer er dem i Office-pakken. Word dokument.doc Word skabelon.dot Word dokument.RTF Excel projektmappe.xls Excel.
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Tools og Clil4U er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
IT i undervisningen.
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
Af Kent Andersen, P 1. Fordele  Ægte kommunikation i blogs, wikis og eTandem læring  Hjælp klar når der er behov for den  Adgang til.
Ord – ord - ord Else Brink Nielsen 7. Maj David Nunan Without grammer you can say very little, but without words you can say nothing.
CAS i matematikundervisningen Middelfart
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
Vejledning til oprettelse af CV
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Oversigtsreference til Lync 2013 til Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Med Lync kan du begynde at samarbejde uden.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
E-læring, sprog og integration DGI byen 22. marts 2006 Mads Bo-Kristensen.
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
Digital forandringsledelse
© gudmandsen.net 2005 IT-præsentationsværktøjer - praktisk anvendelse med en kommunikationsteoretisk indgangsvinkel.
© gudmandsen.net 2005 IT-præsentationsværktøjer - praktisk anvendelse med en kommunikationsteoretisk indgangsvinkel.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Usability – 3. november: Tilgængelighedstests Vigtige deadlines! Dagens øvelse Tilgængelighedsrapport Usability-rapport Næste uge.
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Fagdidaktik i sprogfag – lingvistisk kompetence Viden og færdigheder ift. Udtale, stavemåder, morfologi og syntaks (sætningsdannelse) samt ordforråd. Deklarativ.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Sprogpædagogik på kryds og tværs Konference Århus 28. september 2015 Hvordan bruger vi bedst CLIL i sprogundervisningen? Ved lektor, ph.d. Mette Skovgaard.
Call Center, adm kursus, indledning Indledning (registrering af kursister & præsentation) 10 min. Hjælpeværktøjer 5 min. System overblik 30 min. Administrator.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
0. Kl 2016/2017.  I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed.
Undervisere: Lise Kjems Knattrup Rikke Lohmann Vestergaard 1.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.
This project has been funded with support from the European Commission
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave
Bedre sikkerhed for elektrikere og andre ansatte i B&A
Tegn din PR-indsats. Dækker den?
It i folkeskolens matematikundervisning
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
Digital forandringsledelse
Tools og Clil4U er blevet oprettet med støtte fra EU
Refleksion over projektuge
Præsentationens transcript:

ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt for nogen som helst anvendelse af de informationer, som denne publikation indeholder

Community Samfund Content Indhold Competence Kompetence Cognition Kognition Communication Kommunikation TOPIC Emne LESSON PLAN Lektionsplan ACTIVITIES Aktiviteter LANGUAGE OF/FOR LEARNING Sprog til/for læring

Emnet hører til indenfor informationsteknologi eller som en del af et skrivekursus Back to Overview

Eleverne vil lære om: Copyright/ophavsretslige emner i forbindelse med digitale produktioner. Hvordan man får gratis grafik, herunder betydningen af størrelsen af filer, når man anvender grafik Brug af online støtte til sprogundervisning Back to Overview

-Eleverne vil læse autentiske dokumenter og anvende online læreprogrammer -Eleverne vil huske kerneordforråd og anvende det på forskellige måder som del af instruktioner og beskrivelser -Eleverne vil udarbejde præsentationer støttet af PowerPoint -Hovedstilladsering: Brug af online tekster med alle ord kædet til ordbøger gennem Wordlink - -Hver elev udarbejder en liste med sproglige observationer samt ord opslået gennem Wordlink. -Stilladseringsteknikker som kan hjælpe eleverne Back to Overview

Eleverne vil bruge or erhverve adskillige kognitive færdigheder: De vil erfare hvor de kan få gratis/fri filer med grafik, regler for ophavsret, og de vil være i stand til at evaluere/vurdere rimelig brug “fair use” kognitive færdigheder De resulterende aktiviteter vil fremkalde tænkning spændende fra kendskab til vurdering: Bloom’s WheelBloom’s Wheel Back to Overview

Elevene vil kunne komprimere/optimere grafikfiler så disse kan hentes hurtigere fra websider og e- mails De vil kende de vigtigste regler for ophavsretslige restriktioner som er væsentlige for deres fremtidige virke i det digitale samfund Et yderligere træk er evnen til at udvælge og anvende relevante ordbøger afhængigt af formålet Back to Overview

Ophavsretslige regler er en vigtig del af informationssamfundet. Deling af filer i strid med ophavsretsreglerne er udpræget almindeligt, og det er derfor vigtigt at eleverne bliver opmærksomme på disse regler. Back to Overview

RememberUnderstandApplyAnalyzeEvaluateCreate Higher Order Thinking Skills - HOTS Lower Order Thinking Skills - LOTS Back to CognitionLearning Behaviours

Back to OverviewBack to Cognition We have to remember a concept before we can understand it. We have to understand a concept before we can apply it. We have to be able to apply a concept before we analyze it. We have to analyze a concept before we can evaluate it. We have to remember, understand, apply, analyze, and evaluate a concept before we can create.

Bloom’s Wheel Back to Cognition Back to Overview

AKTIVITET 1 AKTIVITET 2 AKTIVITET 3 Back to Overview