Snak med din sidemand om dette et par min.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Caseoplæg om Facebook.
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Hvis du søger nogen, der vil gøre hvad som helst for at glæde dig ...
TPG handleplans-skema
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Bevidst undervisning i billeder
Energi- & Vandværkstedet
I dag er temaet Visualisering
- som model for ungeinvolvering
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Markedsvurdering.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Kapitel 5 Den kreative strategi
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
”Der er ingen sår der ser godt ud”
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Kommunikation / it.
Mindre grimt, tak.
?.
Engelbert H – og den sidste chance
Psykose og skizofreni Tema i psykoedukation til unge i OPUS behandling
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber
1 Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann.
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Reklamer Reklametyper.
Attention Banner, farvesammensætning (store kontraster) ”Friskere, stoltere og gladere -kom i gang med træningen allerede i dag” Interest Tag vores Kom-i-gang-test!
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
- et forsøg på en analyse
Et mærkeligt skib.
Tv-reklame.
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Reklame & Markedsføring
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
mens animationen kører afprøve andet design
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Reklameanalyse.
Alternativ reklameassistent
Relations kompetencer
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
Markedsføring og reklame
Afsender Produkt Udgivelsestidspunkt
Slagterbutikken - teori
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
Præsentationens transcript:

Snak med din sidemand om dette et par min. REKLAMER Hvad er en reklame? Hvorfor har vi reklamer? a) Hvorfor laves de? b) Hvorfor ser vi dem? Hvor støder vi på reklamer? Snak med din sidemand om dette et par min.

Hvad kom vi frem til?

Når vi skal se på reklamer, skal vi bl.a. se på: Afsender Medie Modtager firma blade målgruppe tv radio internet outdoor product placement viral markedsføring

Hvem er afsender? Hvad er mediet? Hvem er målgruppen?

Men hvad så med denne reklame?

Eller denne?

Reklamer har et budskab Ved at købe netop den vare, der reklameres for, opnår man f.eks.: a) at blive som personerne i reklamen (smuk, ung sej, tynd, lykkelig m.m.) b) at ens ting bliver som dem i reklamen (køkkenet skinnede, hunden sund, tøjet rent m.m.) c) at ens liv bliver, som reklamen viser (lykkeligt, spændende, smart m.m.)

Reklamer kører altså på vores følelser eller vores fornuft Tag nu eksempelvis Maxi3. Effektiv til opgaven = fornuft Skånsom mod miljøet = følelser Har du set reklamer, der bruger virkemidler som fornuft/følelse?

Fornuft og følelse er to virkemidler, men der findes andre også Tonen ironisk, sørgeligt, sjovt, kedeligt, fortryllende, truende, hysterisk, fristende etc. Stilen ordvalg, sætningslængde, bogstavrim, nutid eller datid, personlig eller upersonlig, aktiv eller passiv Lydeffekter og musik Effekter vi kan mærke og dufte Farver (kolde/varme), omgivelser, provokationer, sex etc.

AIDA-MODELLEN Her er en model, der ofte bruges af reklamefolk Opmærksomhed Interesse Ønske Handling At lave reklame er hårdt arbejde…..

Nu skal du lave en reklame… DER SÆLGER

Her er nogle hjælpespørgsmål, du kan bruge, når du skal beskrive en reklame Arbejd evt. sammen to og to Hvad reklameres der for? Hvem er afsenderen? Hvilket medie er brugt? Hvem henvender reklamen sig til (målgruppe)? Hvad kan du se i for-, mellem- og baggrunden? Hvad er det vigtigste i reklamen? – og hvor er det placeret? Hvilke virkemidler er der brugt? Er teksten let at læse? Passer tekst og billede sammen?

Vælg og lav en reklame for én af tingene: En ny deodorant Et nyt vaskepulver En ny sodavand Et nyt (sukkerfrit) tyggegummi Find selv på et produkt

Arbejdsplan: I skal give afsenderen et navn I skal give produktet et navn I skal lave en tekst eller et slogan I skal tænke på hvem målgruppen er I skal tænke over, hvilke farver, der passer til netop jeres reklame. I skal tænke over produktet, tekstens udseende og placering

Inspirationskilde Kig på de reklamer du har medbragt. Måske de kan give dig inspiration til din reklame. Inger og Britta glæder sig til at se de færdige reklamer God fornøjelse