Kompetence i … Vemmelev den 13. januar
Punkter Kompetence! – Hvad og hvorfor? Den danske kvalifikationsramme – Enkle fælles mål for alle fag Faglige kompetencer - KOMPIS Matematisk kompetence Vemmelev Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 2
Problem Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 3
Kompetence - hvorfor Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 4
Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 5
Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 6
Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 7
Den danske kvalifikationsramme VidenFærdighedKompetencer Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 8 Kvalifikationer
Den danske kvalifikationsramme VidenFærdighedKompetencer Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 9 Kvalifikationer
Den danske kvalifikationsramme VidenFærdighedKompetencer Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 10 Kvalifikationer
Den danske kvalifikationsramme VidenFærdighedKompetencer Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 11 Kvalifikationer
Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 12
Forenklede fælles mål Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 13
Giv et bud! Dansk Matematik Naturfag Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 14
Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 15
Definition af naturfaglig kompetence Hvad er naturfaglig kompetence? Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJJanuar
Vores model Naturfaglig kommunikationskompetence? *Argumentere, ræsonnere….. (logik) Repræsentationskompetencen? Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ Januar
Kompetencer i dansk Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 18
Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 19
PISA Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 20
8 matematiske kompetencer Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ Januar
Indhold af matematikundervisning Tankegang Problembehandling Modellering Ræsonnement Repræsentation Symbolbehandling Kommunikation Hjælpemiddel StofområdeTal og algebra GeometriStatistik og sand- synlighed. Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ Kompetence Indhold i Matematikundervisningen Januar
Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 23
25 = 16 Niels Jacob Hansen - UCSJ
Matematisk model Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 25
Virkelighedens verden Problemformulering Matematikkens verden Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 26
Matematikkens verden Virkelighedens verden Objekt Matematisk system Matematisk resultat Virkelig løsning Problemformulering Matematisering Matematisk analyse Fortolkning Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 27
Evaluering af matematisk kompetence! Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 28Januar 2014
KOMPIS Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 29
Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 30
Vemmelev overordnet plan TidsplanDeltagereIndhold Januar 2014Intro for alle lærereOm kompetencetænkning Januar 2014MatematikModelleringskompetence April 2014MatematikProblemløsning og ræsonnement Planlægning Efterår 2014 – to møderMatematikPlanlægning og evaluering Indhold af enkle fælles mål Forår 2015 – tre møderMatematikEvaluering af kompetencer Afslutning Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 31
Der er mange løsninger! Er der mon flere? Hvor mange kan I finde? Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 32
Januar 2014 Niels Jacob Hansen - læreruddannelsen Holbæk, UCSJ 33