Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
At bruge disse to ord rigtigt
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Faglig læsning og forudsætninger herfor. Indskoling
Projekt - Litteratursøgning og skriftlighed
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
DE FIRE KUFFERTER Umødte behov Tabte selv Overlevelsesstrategier Imago
Struktur: ”Quiz og byt”
En dag med A Vi laver en dag med A – eller måske hellere en hel uge
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Læringsstile og lektier
Readymades / genbrugskunst
Elsker DU også at læse lektier?
Trin 1: Find kvitteringer
Psykoedukation til unge i OPUS
Dansk Prøve 3 maj/juni 2012 Tilmelding til PD3 på IA vil ske i marts
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Opgaver og svarark – til individuel brug
De sidste undervisningstimer
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Grammatik hvorfor og hvordan?
Dansk 1. klasse.
Engelbert H – og den sidste chance
Alle børn skal have mindst et fornavn og et efternavn … det skal computerens ”børn” også !! Computerens ”børn” kaldes alle for filer uanset hvilke programmer.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Dagsorden Refleksionsspørgsmål til bloggen Billedsprog Læse ”Hovedet”
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Psykoedukation for patienter med skizofreni
5-punktstekst Om at skabe sammenhæng i sin tekst En del af FGs Skrivemetro.
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Vejlederens kommunikation
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
1.
Et mærkeligt skib.
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Skuffespørgsmål Ordene: ”Hvad, hvordan og hvorfor” bør være det første ord i hovedparten af vores spørgsmål: Handling / Begivenhed: Hvad (er der sket?)
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Læsning.
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Om at spørge.
Torsdag d. 30/10 Dagsorden: Hvad er billedsprog? Spørgsmål/opsamling på film/resume. Talemåder/vendinger. Søge på nyhedssider – finde overskrifter hvori.
Synopsis.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Billedsprog – Fortsættelse…
Dagsorden Tirsdag d. 28/10 Hvad ved vi nu om novellegenren – snak i gruppen! Opsamling på film omhandlende komposition. Gruppearbejde i teams – ”Hovedet”.
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
SKABELON.
Omsorg for børn og unge, der har en hjerneskadet mor eller far
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Krimifortællinger Interaktiv assistent til arbejde med krimifortællinger i udskolingen.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
At bruge disse to ord rigtigt
Brikker til litteraturhistorien
Introsidernes betydning
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Arbejd effektivt og præcist
Føj gerne andre emner til, hvis de synes mere relevante for dig.
Præsentationens transcript:

Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste steder i teksten, mens du læser. Læsetakling - Overblik

Personkort Der skal stå én oplysning i hver boble. Du må gerne tegne flere bobler. Læsetakling - Overblik

X Y Oversigt til sammenligning Når man sammenligner skriver man, hvad der er ens og forskelligt. Læsetakling - Overblik

Tidsoversigt Tidsoversigten skal du udfylde efterhånden, som du læser. Du skal kun skrive stikord eller helt korte sætninger. Læsetakling - Overblik

Forløb Du skal skrive, hvad der sker, i den rigtige rækkefølge. Læsetakling - Handling

Forudsigelse ? Du skal gætte, hvad der vil ske. Du skal så tænke på, hvad der allerede er sket. Læsetakling - Handling

Form Du skal prøve at fortælle dele af historien på en ny måde. Du skal bruge det, som du ved, om forskellige genre. Læsetakling - Handling

Spørgsmål ? Når du stiller spørgsmål, skal du skrive dem ned. Du skal holde øje med, om teksten giver dig svar senere. Læsetakling - ? Svar

Samtale Når du taler sammen med andre, for at svare på spørgsmål, er det ikke sikkert, at I altid kan blive enige. Læsetakling - ? Svar

Spor i teksten Nogle gange skal du lede efter spor i teksten for at kunne svare på et spørgsmål. Så skal du læse teksten med blyant. Læsetakling - ? Svar

   Tilsammen ved vi … VI VED … Alle siger, hvad de ved om ordet. Bagefter ved I alle sammen mere.    Læsetakling – Ordkendskab

Ordkort ORD Man kan hjælpes ad med at udfylde et ordkort. Skriv alt det ned, som I kan. ORD Læsetakling – Ordkendskab

Se ordet i sammenhæng ORD Læg mærke til, hvordan udtryk eller svære ord bliver brugt i teksten. Læs med blyant. Skriv eventuelt mere på ordkortet. Læsetakling – Ordkendskab