Morten Aagaard Egebakken, 3.marts 2009 Side 1/8 EGE Ledelsesmøde 1.HANDS Designsamarbejde 2.Modsætninger i metodevalg 3.Use cases 4.Forløb 5.Konklusioner.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Velkommen til matematikkonference 7/3-13
Implementering Kvalitetsmodel på socialområdet v. socialchef Charlotte Josefsen.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Feltarbejde om organdonation og danske pårørende til organdonorer
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Slutkonferencen Vartov d ved Anders Bech Thøgersen, UC Syd
Akkreditering af Dansk Erfaringer fra forløbet. Processens start • Juni/juli 2009: Indledende møder med akkrediteringsgruppen: Fakultetets kvalitetsmedarbejder,
Udvikling af elevrådet på Blågård Skole
Fra team af navn til team af gavn.
Most Significant Change I workshopform - erfaringer fra Ibis- Sydamerika København, juni 2005.
Deltagerstyret undervisning
SIG EKKO  2 forlængede weekender i private sommer huse  2 kick off møder i forbindelse med andre aktiviteter Mødeaktivitet.
Knowledge Management E-BUSS Session 7, Marts 2006 v. Morten Thanning Vendelø
Fra IP til strategiske partnerskaber DGI-byen 20. september 2013 Tove Heidemann Head of International Relations University College Syddanmark,
Proof of Concept seminar for HANDS – persuasive evaluering At diskutere kritisk projektets situation. Primært produkterne, men også projektet. Alle kommentarer(kritik,
Program: Produktet Processen. Produkt: US3 (1. rundes afstemning)
Billedkommunikation i elektroniske journaler Introduktion til projektet Projektets mål er at teste og udvikle billedbaseret kommunikation som et tværfagligt.
FoU Workshop – En glad væg 1En glad væg - FoU 2012 Nyt fra UVM om SKP Intro om projektet Skolernes samarbejde Det opsøgende arbejde Projektets erfaringer.
Oplæg til workshop i forbindelse med ITIF-satsningen Oversigt over kommunale initiativer og erfaringer, visioner og udfordringer i forhold til implementering.
7. Semester – det erhvervsrelaterede projekt
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Fælles vejlederdag 7. juni Indtil nu! 24. – 28. januar 2011: Besøg i Skotland. 24. marts 2011: Fyraftensmøde – inspiration. 8. – 9. august 2011:
Læreanstalternes Fælles Formidlingskursus 25. November 2001 Faglig formidling gennem netmedier Computer-supported Collaborative Work i reflektionsbaseret,
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Den danske brug af forsigtighedstilgangen Christian Ege Sekretariatsleder, Det Økologiske Råd Kemiens Dag, 20. november, 2014.
Afprøvning og dokumentation af Åben Dialog som metode
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Sociale kompetencer Og Undervisning i fag
Dansk Evalueringsselskabs Årskonference Dilemmaer og overvejelser i den kliniske praksis’ møde med projektarbejdets evalueringspraksisser Dea.
ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Praksissygeplejerskers tanker og visioner for almen praksis
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014
Emergency call button Stabilt og simpelt. I dag Problemer? Højtaler/mikrofon er ikke i samme rum som personen der har brug for hjælp Systemet kræver.
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
Talentvejen Opgave Service i Detailhandlen. Formålet Mål Virksomheden Talentet Opgaven Tidsramme Evaluering.
Konference 1. marts 2012 Rekruttering og profilering Fremtidens medarbejdere.
Definition Kriterier Design og evaluering
Tidsplan 1 ProcesMedarbejdere/ledere/forældrePolitisk niveau Marts19: Skriftlig orientering til involverede ledere Uge : Samtaler med ledere 16:
IT-Kravspecifikation Datatekniker H5 Introduktion.
© 2016 Deloitte 1 BAG OM PROJEKTET. © 2016 Deloitte 2 Vores rejse Lancering af læringsrapport i januar 2015 Med udgangspunkt i indsigt og konklusioner.
En fælles indsats til den enkeltes bedste på Nørrebro Oplæg til dialog-møde om en styrket indsats for udsatte grupper 29. Marts 2012 Centerchef Britta.
FAGDAGE 1.x Matematik - Josefine Onsdag 16. august Dansk - Anne-Mette
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats
Hvordan bruger vi metoden
CLARA Projektbeskrivelse
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Årshjul for vintertjeneste Vej- og trafikteknisk ordbog
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
Plan for det videre arbejde med uddannelsesprogrammer
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Naturfag.
Årsplan skolesundhedsplejen 2015,
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
2010 Månedskalender Du kan udskrive denne skabelon og bruge den som vægkalender, eller du kan kopiere de enkelte sider og bruge dem i din egen præsentation.
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Oplæg til grupperefleksioner til midtvejsevalueringen
KKR NORDJYLLAND Indsats for at få højtuddannet arbejdskraft ud i hele Nordjylland KKR-møde d. 21 juni 2019.
Præsentationens transcript:

Morten Aagaard Egebakken, 3.marts 2009 Side 1/8 EGE Ledelsesmøde 1.HANDS Designsamarbejde 2.Modsætninger i metodevalg 3.Use cases 4.Forløb 5.Konklusioner 6.Spørgsmål ”Når du har mødt et individ med en autismediagnose har du mødt et”

Morten Aagaard Egebakken, 3.marts 2009 Side 2/8 Samarbejde om requirements LSBU ELTE AAURequirements Consensus Requirements

Morten Aagaard Egebakken, 3.marts 2009 Side 3/8 Modsætninger i metodevalg Håndtere PT  Være kendt metode Være anvendelig for ikke kyndige  Beskrive systemegenskaber, som er ikke gængse Sikre en demokratisk debat  Effektivt sikre implementationsarbejdet Tidspres  Lave omhyggeligt metodevalg

Morten Aagaard Egebakken, 3.marts 2009 Side 4/8 Use case beskrivelsesværktøjet Er funktionalitetsorienteret Er bruger initiativ orienteret Er en beskrivelsesform, som er tilpasselig til det specifikke projekt

Morten Aagaard Egebakken, 3.marts 2009 Side 5/8 Forløb Studier af andre: Fogg, Oestricht Juni 08: Kickoff møde August 08: User stories valgt September 08: Undervisning i use cases November 08: Dialog om Requirements Januar 09: Consensus Requirements færdige March 09: Specifications færdige

Morten Aagaard Egebakken, 3.marts 2009 Side 6/8 AAU forløb 5 workshops Interviews med udgangspunkt i et barns eventuelle brug af HANDS funktionalitet 2 sidste: Horisontale prototyper blev involveret i samtalen Use casene blev udarbejdet efterfølgende

Morten Aagaard Egebakken, 3.marts 2009 Side 7/8 Konklusioner Proces Arbejdet med UC var svært, ELTE/LSBU stod alene Arbejdet med UC bør kombineres med prototyper Der kunne være lavet regulære uddannelsesforløb, men det ville ikke have haft nogen stor effekt LSBU og ELTE kan ikke oversætte helheden af use cases til hvorledes det pædagogiske arbejde bliver støttet Produkt HANDS har consensus requirements, som der er opbakning om Vi har kombineret forskellige krav og ønsker i et dokument

Morten Aagaard Egebakken, 3.marts 2009 Side 8/8 HANDS serveren