Overvej spørgsmålet. Interview en makker

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Overenskomst 2011 Kravindsamling   God debat! 1.
MÆRKELIGT ! Her er en lille matematisk øvelse, som helt sikkert
Medarbejderudviklingssamtalen
Introduktion til deltagere i ledercoaching
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Alexander Kjerulf Projekt Arbejdsglæde
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Arbejdspladsudvikling
MIN skabelon MIN generalisering! MIN specielle virkelighed!
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Backoffice præsentation
Positivt lederskab Hvad er det særlige ved ledelse af frivillige?
Leise Passer Jensen Version EK Netværk Iværksætter og selvstændig - et forum for iværksætterkvinder i EK, der ønsker at imødekomme nogle.
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Supervision og faglig feedback
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Spørgsmål du kan overveje  Hvordan bliver du inspireret i dit arbejde?
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Anerkendende APV.
Stress og ledelse.
En fejl af stor betydning...
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Click to add title Click to add subtitle.
ViTSi Oplæg til gruppedannelse. ViTSi vidensskabende gruppe 2 1. Vidensskabende gruppe 2. Vidensskabende gruppe 3. Vidensskabende gruppe Det vidensskabende,
Succeskriterier Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Årskonference 2009 SSID 29. april 2009
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Gode Trivselsprocesser
Hvad gør livet så værdifuldt
Hvad gør livet så værdifuldt
Vejlederens kommunikation
SEMINAR I NUUK OKT 2014 FAMILIERÅDSLAGNING LIS HELBO.
Forudsætninger for en god samtale
Arbejdsmiljøet skabes hver dag i relationen og dialogen – det skal arbejdsmiljøarbejdet i Faxe Kommune afspejle Sikkerhedsleder/arbejdsmiljøkonsulent.
BAR Jord til Bord Psykisk arbejdsmiljø i landbrug, skovbrug og anlægsgartnerier Undersøgelsen er gennemført for Bar Jord til Bord i perioden september.
Ledelse i forskellige retninger
MTU 2013 | Medarbejdertilfredshedsundersøgelse Rungsted Gymnasium Præsentation Svarprocent: 82% (80 besvarelser ud af 98 mulige)
En fejl af stor betydning...
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Lærerpræsentation.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Dialogredskab - uddannelsesparathed. Hvordan er redskabet blevet til? Samarbejdsprojekt Involvering af de unge Støtte fra region Syd.
Camilla Kring, PhD Hvad er balance?
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Sundhed og Trivsel på Synscenter Refsnæs. Tanja Stevns Pædagog og speciallærer International koordinator/pædagogisk konsulent Amir/Amil – MED udvalg Sundhedsudvalg.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Hvad synes du er godt medborgerskab? Nævn et konkret eksempel, hvor nogen har taget ansvar for fællesskabet i dit lokalområde. Hvordan kan man praktisere.
Koncern Kvalitet, DEFACTUM Koncern HR; Udvikling Info-møde for NAVN PÅ AFDELING d. xx. xxxx.
Yngre Lægers arbejdsmiljø - det handler om trivsel.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Lederrollen Hvad betyder mest? Hvad er hjælpsomt? Hvor er der barrierer? Dig selv og din lederrolle Din egen leder Dit netværk Dem du leder Dine leder.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Hvordan tror du kravene til ledere forandres i løbet af de næste 5 år?
Antal besvarelser: 52.
En fejl af stor betydning...
Hvad gør livet så værdifuldt
3-timersmødet 2017.
Info-møde for NAVN PÅ AFDELING d. xx. xxxx
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
APV – Arbejdspladsvurdering 2019 (Tillæg til MTU-rapporten)
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Hvad vil jeg efter 9. klasse?
Præsentationens transcript:

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Hvordan tror du kravene til ledere forandres i løbet af de næste 5 år? Hvilken betydning får det for din arbejdsopgave/ rolle?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Hvad lægger du vægt på når du skal ”lede dig selv”? Hvad vil du lægge vægt på hvis du skal støtte f.eks. en teamleder eller ny lederkollega i at lede andre?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Hvad oplever du, der fremmer/hæmmer lederes trivsel og arbejdsglæde på din arbejdsplads?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Er du tilfreds med balancen mellem dit arbejdsliv og privatliv? Er der noget du kunne tænke dig at ændre på? Hvad gør du for at opretholde en god balance?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Beskriv: Hvad kendetegner din rolle som leder? Hvis du skulle vælge et ”billede”, der kendetegner din rolle, hvad ville det så være? Denne præsentation giver nogle eksempler på, hvad der kan arbejdes med i en coaching. Der findes mange flere eksempler, og sikker mange flere måder coachen kan støtte lederen på. Det er en inspirationsliste.

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Hvem er den primære ”målgruppe” i dit job som leder? Hvad er din vigtigste rolle i forhold til denne målgruppe?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Hvordan gør du din ”arbejdsrolle/ lederrolle” synlig for omgivelserne? Er der noget i den forbindelse du vil fremhæve, styrke eller gøre mere af i det kommende år?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Har du et netværk eller en sparringspartner, hvor du kan få sparring på din rolle som leder? Hvad kendetegner sparringen/netværket ?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Hvad er dine erfaringer med netværk? Hvad er vigtigt for at få et netværk til at fungere?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Hvad laver du om 10 år? Hvilke overvejelser gør du dig hvis du skifter job? Hvis du bliver i samme job?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Hvordan gør ledere på din arbejdsplads for at prioritere deres eget psykiske arbejdsmiljø? Er det tilfredsstillende eller skal der gøres mere/andet? Hvordan kan I komme i gang med en leder-APV?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Fortæl om en god oplevelse du har haft som leder på din arbejdsplads og/eller Fortæl om sidste gang du fik et godt grin på arbejdspladsen

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Hvad er din vigtigste arbejdsopgave som leder? Er det også den du prioriterer?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Hvad vil du ikke bytte væk … ved dit arbejde/profession? ... ved din rolle som leder?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Hvad er dine erfaringer med ledelse? Hvilke forventninger har du til ledelse? Hvilke forventninger har du til dig selv som leder?

Overvej spørgsmålet. Interview en makker Beskriv hvilken betydning dit fag/profession har for udøvelsen af din rolle som leder.