LÆREMIDLER I EN PRAKSIS. Vurdering af Filmlinjen.dk Giv en vurdering af denne ressource Inspiration: Martin Brandt-Pedersen: Filmfagligheden der blev.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Undervisning i ”Relation”
Advertisements

Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Undervisningens medialisering - en udfordring på mange måder
Digitalisering og medialisering
VEJLEDNING OMKRING LÆREMIDLER –
Didaktik 2.0 – didaktisk design for ”skolen” i vidensamfundet
Didaktik 2.0 – didaktisk design for ”skolen” i vidensamfundet
Design för lärande i en digital, multimodal lärmiljö
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læreprocesser med filmfortællinger
Behovet for en ny didaktik i skolen: ansatser til en didaktik 2.0
University College Sjælland
Ny mediepædagogik - med fokus på levende billeder
Nye teknologier og digitale læremidler - dansk
Læremidler i praktikken
Udvikling af mediepædagogisk praksis – med fokus på film og levende billeder 6. Marts 2012.
Projektarbejde En praksishistorie.
Ny mediepædagogik - med fokus på levende billeder 9.september 2012.
Mediepædagogisk vejledning
Mediepædagogik – i et vejlederperspektiv
Videndannelse og- medier
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Unge og undervisningens medialisering
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
På vej mod en ny læremiddelkultur i skolen
UNDERVISNINGENS MEDIALISERING - en udfordring på mange måder
Mediepædagogik og didaktik
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Forskningsperspektiver på læremidler
Lærermiddelkultur(er)?
Mål og metoder i filmpædagogisk arbejde. Den filmpædagogiske trekant.
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
Ressourcer og læremidler i et didaktisk perspektiv Læring og Læringsressourcer,
LÆREMIDLER I EN PRAKSIS. Læremiddelkulturen Skolens mediekultur Skolens læringsmiljø Skolens vejledningskultur.
Vejledning af elever og kolleger – en udfordring for alle Kolding, 3. oktober 2012.
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Didaktik 2.0 – didaktisk design for ”skolen” i vidensamfundet
Didaktik 2.0 – didaktisk design for ”skolen” i vidensamfundet
Evalueringsperspektiver
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Unge og undervisningens medialisering
Undervisningens medialisering Hørsholm,
Udvikling af det mediepædagogisk håndværk
At analysere og vurdere ressourcer til undervisning
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Digitalisering og medialisering
Digital natives - mellem teknologifascination og kollaborativ deltagelse.
Status Udviklingsprojekt ”Ord til billede” Ole Christensen og Merete Skjødt Jørgensen.
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
Rikke Christoffersen UC Syddanmark.  at kvalificere den studerendes færdighed i at producere digitalt læremiddel til danskfaget på baggrund af fagdidaktiske.
Planlægning, proces og evaluering
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Mediepædagogik og didaktik – i teori og i en pædagogisk praksis 13. marts 2012.
Udvikling af det mediepædagogiske håndværk 13. marts 2012.
MEDIEPÆDAGOGISK VEJLEDNING. Kollegavejledning i Frederiksberg kommune – Efter år 1: Barrierer: kan… ingen vejlederkultur og for meget brandslukning.
Læremiddel.dk Nationalt videncenter for læremidler Læremiddel.dk – Nationalt videncenter for læremidler.
Multimodale læremidler. Understøtte undervisningen 2 Et læremiddel til at understøtte undervisningen i erhvervsøkonomi for læsesvage elever: - Multimodalt.
LÆRING, DER SES!.
”Tegn på læring: Brug af læremidler, elevens udbytte og motivation”
Indkøb af digitale læremidler - hvor skulle det ellers ske, hvis ikke på PLC? KARIN DYRENDOM.
”Oplevelse, fordybelse og virkelyst” Dannelsesaspekter belyst gennem didaktiske grundbegreber Peter Brodersen Læremiddel.dk/UCL Peter Brodersen, november.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Workshop om multimodalitet Formål: Bedre læring for eleverne Multimodal materialebank som en del af vores projekt i udviklingen af en aktionslæringsmodel.
”Filmen er et af vor tids vigtigste kulturelle udtryk
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
MADKUNDSKABSDIDAKTIK
Præsentationens transcript:

LÆREMIDLER I EN PRAKSIS

Vurdering af Filmlinjen.dk Giv en vurdering af denne ressource Inspiration: Martin Brandt-Pedersen: Filmfagligheden der blev væk

Filmfagligheden der blev væk Filmfaglighed: Filmæstetik – filmdramaturgi – filmens kontekst Filmdidaktik: Filmoplevelse – filmanalyse – filmproduktion Filmpædagogik: Filmfaglighed og Filmdidaktik Mål: At eleverne udvikler kompetencer til at opleve, forstå og skabe film og levende billeder

Undersøgelse af Filmlinjen.dk Udvikling af et undersøgelsesdesign Inspiration: ITIF – Sammenfattende om læremidlerne

ITIF - Sammenfattende om læremidlerne Læringssyn, læringsrum og læringsformer Fagsyn og faglige genstandsfelter Fælles mål og trin mål Læremiddelteksten Multimodale udtryk, æstetik og formsprog Praktiske navigationsmuligheder Teknologi og udstyr; placering og organisering

Læremiddelkulturen Skolens mediekultur Skolens læringsmiljø Skolens vejledningskultur

Læremiddelanalysen Semantik Didaktik Redidaktisering

TJEKLISTEN Vidensmål Vidensadgang Vidensprodukter Læringsaktiviteter Evaluering Stilladsering (pædagogisk iscenesættelse) Undervisningsloop (læringsrum og –former)

Lærerens didaktiske design: Elevernes didaktiske design Adgang til viden Vidensprodukter Vidensmål Evaluering Stilladsering Didaktik 2.0 – en planlægnings- og refleksionsmodel