LÆREMIDLER I EN PRAKSIS
Vurdering af Filmlinjen.dk Giv en vurdering af denne ressource Inspiration: Martin Brandt-Pedersen: Filmfagligheden der blev væk
Filmfagligheden der blev væk Filmfaglighed: Filmæstetik – filmdramaturgi – filmens kontekst Filmdidaktik: Filmoplevelse – filmanalyse – filmproduktion Filmpædagogik: Filmfaglighed og Filmdidaktik Mål: At eleverne udvikler kompetencer til at opleve, forstå og skabe film og levende billeder
Undersøgelse af Filmlinjen.dk Udvikling af et undersøgelsesdesign Inspiration: ITIF – Sammenfattende om læremidlerne
ITIF - Sammenfattende om læremidlerne Læringssyn, læringsrum og læringsformer Fagsyn og faglige genstandsfelter Fælles mål og trin mål Læremiddelteksten Multimodale udtryk, æstetik og formsprog Praktiske navigationsmuligheder Teknologi og udstyr; placering og organisering
Læremiddelkulturen Skolens mediekultur Skolens læringsmiljø Skolens vejledningskultur
Læremiddelanalysen Semantik Didaktik Redidaktisering
TJEKLISTEN Vidensmål Vidensadgang Vidensprodukter Læringsaktiviteter Evaluering Stilladsering (pædagogisk iscenesættelse) Undervisningsloop (læringsrum og –former)
Lærerens didaktiske design: Elevernes didaktiske design Adgang til viden Vidensprodukter Vidensmål Evaluering Stilladsering Didaktik 2.0 – en planlægnings- og refleksionsmodel