Uddannelse af læger i akutafdelingen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Journalaudit - en metode til kvalitetsudvikling i almen praksis
Advertisements

Velkommen til Nyledigmøde i MA.
Ny ansættelsesprocedure hvordan?
3-timers møder på Regionshospitalet Randers
Hvad er VIP for noget? Projekt-VIP (Viden- og InnovationsPartnerskaber) handler om at skabe tværprofessionelle partnerskaber, der baner vejen for udvikling.
Elevens læringsuge for Hovedforløbet PV MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Kl. 8.15– ¾ timers blok inkl. 15 min. pause Kl. 8.15– ¾ timers blok.
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
SAMARBEJDSKONFERENCE TORSDAG DEN 29.OKTOBER 2009 Invitation til konference: Med udgangspunkt i forløbsprogrammerne for KOL og diabetes type 2 og med særlig.
Forældremøde 9. klasse Vejledningsaktiviteter Uddannelsesaften
Klinisk sygeplejespecialist med en ph.d. i bagagen
3-timersmøde 2010 Børneafdelingen Hvad gør vi godt: •Feedback og supervision i Børnemodtagelsen og Børneambulatoriet. •Enkelte yngre læger er kontaktpersoner.
Intern survey uge 45.
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
UGE 14 SFO. Mandag Sportsplads: Meld jer til Møde kl.13.30: Nikolai, Mattias O, Phoebe, Mathias D, Maiken, Natascha og Cille X-Sonja.
1 Trivselsfest 2009 Datoer for festen:  Torsdag den 5. november:  kl – 16.00: forberedelse  Fredag den 6. november:  kl – 14.00: forberedelse.
Velkommen til vejledningsmøde i MA
Sygeplejerske Lone Woelders
4K-pårørendegruppe Lyngby-Taarbæk, Gladsaxe, Gentofte, Rudersdal
VEJLEDERUDDANNELSEN // AARHUS UNIVERSITET Modul 1, september 2007 Godmorgen… Velkommen til dag 3 på AUs vejlederuddannelse!
Ph.d. Club - Sammenskrivning og forsvar
Sikkert Patientflow Læringsseminar 1 Storyboard fra Hospitalsenhed Midt.
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
Sikkert Patientflow Læringsseminar 1 - Storyboard
9. semester 9. semester studerende med blandede erfaringer 9. semester studerende med blandede erfaringer Ali Ghotbi Ali Ghotbi.
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
Uddannelse i Akutmedicin Region Midtjylland Projektleder Jeannie Rumph.
BEHANDLING I HJEMMET? - Seminar om patientinvolvering inden for hjemmedialyse ONSDAG D. 6. JUNI 2012 KL – Hele forhistorien til hvorfor.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Velkominn á íslensku Velkommen Välkommna Workshop om returdage i praksis Randi Ellingsgaard Uddannelseslæge i almen medicin Lægehuset i Hvalsø 1dag/måned.
Udsendt til lægerne ved Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Silkeborg Psykiatrisk Hospital Risskov Århus Universitetshospital, Århus Sygehus, THG.
1 Varmt välkomna till Konferens om de danska ”kræftpakker”
Mandag den 14. april Gymnastiksal 14 – 15. Bo syg.
Velkommen til Lægedage
Prægraduat Forskningsstuderende Sofie Tind
Uddannelse, roller og kompetencemåling
ERHVERVSPHD Mellem universitet og virksomhed Thomas Dyrmann Winkel Erhvervsph.d.-studerende AVV/AAU
Nationalt PKL seminar den 11. og 12. maj 2011 i Horsens
Videreuddannelse i Akutafdelingen.
Velkommen Introduktion.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Status for akutuddannelsestiltag til FAM-personale i Region Nordjylland v/ projektleder Dan Fanøe Nilsson, PKA 6. november 2009, Konferencecenteret Koldkærgård,
Patientforløb for onkologiske patienter
Initiativer og indsatser i Region Syddanmark IRF forårsmøde, den maj 2009 Palle Mark Christensen, praktiserende læge og klinisk farmakolog, ph.d.
SUS Sygehus Lillebælt Helle Adolfsen Strategi for Udvikling af Sygeplejen 2009 – 2012 Sygehus Lillebælt Årsberetning 2012 Øre, næse.
Karrierevejledning på medicinstudiet Berit Bjerre Handberg Sekretariatschef, VUS Anæstesiolog, MPM.
Hvad står Region Sjælland for – og hvilke muligheder har yngre læger, hvis de bliver i regionen? Yngre Lægedag den 1. juni 2013 Sundhedsfaglig chef, overlæge.
Patientforløb og sygehusvæsenets organisation. Komissorium 1.Beskrive krav til fremtidens sygehusvæsen om patientforløb og vurdere hvilke ledelses- og.
Ollerup Efterskole Fagligt dygtige elever Mange vælger STX pga musikken Nogle har en musiker i maven Sociale udfordringer Personlige udfordringer Skolens.
Evaluerings ansættelser - Erfaringer fra en akutafdeling.
Reservelæge Birgit Falk Riecke Uddannelsesansvarlig overlæge Anne Grethe Mølbak Akutafdelingen Køge.
Forslag til skabelon for ledelsesdialogmøder omkring lægelig videreuddannelse på afdelingsniveau Det Regionale rådsmøde 24. september 2015 Thea Otto Mattsson.
Klinisk forskningstræning for læger i hoveduddannelse i Kirurgi og Plastikkirurgi (og andre interesserede specialer) Evaluering og Udtalelser Kursuskoordinator.
LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE KBU i logbog.net 1. LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE Indhold Baggrund Brugere KBU Praktiske oplysninger 2 Slide nr Slide nr. 6.
Forskningsnetværk i Region Sjælland Yngre Læge Dag 2015.
Data fra Evaluer.dk 2016 Evalueringen består af 26 spørgsmål opdelt i 7 grupper.
Strategi for Den Lægelige Videreuddannelse
Rationel farmakoterapi Speciallægeuddannelsen i almen medicin
Ansvar i Videreuddannelsen
AL (Forskningsansvarlig læge/sygeplejerske)
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE KBU i logbog.net
Introduktion til kursus for erfarne sygeplejersker
En god start på lægelivet
Stefan Møller Luef.
Hvad gør jeg hvis jeg får en klage ?
Inspektorbesøg Afdelingens navn Besøg/år Introdukton Udd.program
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Præsentationens transcript:

Uddannelse af læger i akutafdelingen Thomas A Schmidt Overlæge, dr. med. Akutafdelingen, Holbæk Sygehus

Agenda Klinisk uddannelse Forskning / innovation / udvikling Modtagelæger (KBU, turnus gl. ordning) Koordinerende læger Forskning / innovation / udvikling Opnåede resultater / evaluering

Modtagelæger Dagligt Ugentligt Månedligt Vejledning / ledelse Supervison ved hånden 24-7-365 Afdelingskonference kl. 8:00 og 10:00 med patient gennemgang Røntgenkonference kl. 8:30 el kl.10:00 COPE Ugentligt Månedligt Vejledning / ledelse Øvrige tilbud

COPE Case Orienteret Prospektiv Patient Evaluering med uddannelsesansvarlig overlæge Målgruppe KBU-læger, turnuslæger og stud. med vikarer tilknyttet Akutafdelingen i Holbæk 1:1 Mellem kl. 10:00 – 12:00 Kan bookes via Outlook Samtale mellem kolleger om de kliniske problemstillinger, som patienten præsenterer, og hvilke tiltag vi kan gøre for at løse dem mest effektivt

Modtagelæger Ugentligt Månedligt Øvrige tilbud Vejledning / ledelse Frie foredrag jf. opslåede lister fredage kl. 10:00 (ca. 15 min) Afdelingsundervisning tirsdage kl. 09:00 Uddannelsestilbud fra kirurgisk / urologisk funktion (tirsdage) Uddannelsestilbud fra medicinsk funktion (torsdage) Månedligt Uddannelsesdag Medicinsk konference Øvrige tilbud Kurser udbudt af regionen (f.x. den tilskadekomne patient) Ambulancetjeneste, klin. kem., AVA, anæstesi Vejledning / ledelse Web baseret kursus (overlæge Anne Grethe Mølbak)

1:1 system / personlig vejledning Uddannelsesansvarlig overlæge Koordinerende læger Modtagelæger / KBU Modtagelæger / stud med vikarer

Modtagelæger Vejledning / ledelse (stud med vikar)

Koordinerende læger Månedligt Øvrige tilbud Vejledning / ledelse 1:1 med uddannelsesansvarlig overlæge Bookes i Outlook Klinisk arbejde, ideer, forskning, karrierepleje Øvrige tilbud Kurser udbudt af regionen (f.x. team-ledelse og arbejdsflow, akutmedicin m.fl.) Vejledning / ledelse

Koordinerende læger Vejledning / ledelse (KBU / turnus)

Forskning / udvikling

Resultater /evaluering Statistik vedr. KBU evaluering af uddannelsesforløb i Akutafdelingen, Holbæk (1:Lav, 9:Høj, 0:Ubesvaret) Målsætning median ≥ 67 November 2009 Uddannelsesprogram Median (spændvidde), N = 8 Hvordan vurderer du kvaliteten af uddannelsesprogrammet? 7 (1– 8) Svarer indholdet til målbeskrivelsen 7.5 (1– 9) Svarede uddannelsesforløbet til uddannelsesprogrammet? Har du indfriet checklistens delpunkter? 9 (8 – 9) Samlet vurdering Hvordan vurderer du uddannelsesstedets samlede uddannelsesindsats? 7 (1– 9) Hvordan vurderer du dit samlede uddannelsesudbytte under ansættelsen? 8 (5 – 9)