MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HVAD KAN VI LÆRE af tyskerne og andre internationale destinationer Professor Henrik Halkier 1. Udfordringer, og nok af dem? 2. Flere.
Advertisements

15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Mere Velfærd kræver øget produktivitet. Hvad er KORA?  Dannet 1. juli 2012  En fusion af: – DSI – AKF – KREVI  P.t. ca. 100 medarbejdere – økonomer,
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
1 November 2002 Skanska Danmark A/S Ledelse af innovation - Entreprenøren Udviklingschef Niels Falk.
Marketingplanlægning
Mind:lab Patrik Gustavsson Culture Manager. mind:lab Økonomi og Erhvervsministeriets kreative væksthus for afprøvning og udvikling af nye ideer Projekthotel.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Offentlig-private innovationssamarbejder (OPI)
Kunstgreb Virksomhedsinnovation, uddannelse og forskning.
Præsentation Michael Ahring Petersen Projektchef/Manager Projects Tel  Business Kolding Akseltorv 8, 6000 Kolding.
På toppen af krisen og klar til fremtiden DI Hovedstaden Erhvervstræf 19. marts 2009.
Markedsvurdering.
Katalysator for grøn vækst i området Energi Horsens Mogens Vig Pedersen, adm. direktør Søren Munk, forretningsudvikler 27. November 2009.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Forøg din værdi som konsulent
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
1. Virksomhedens strategiske planlægning
IS-Strategi.
Tillid Temadag for AMIR
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Virksomheder - definition
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Maksimering af offentlige idrætssatninger IDAN konference Odense d. 21. april 2006 Lars Haue-Pedersen TSE Consulting.
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
Baggrund Mål Fremtidsperspektiver Lidt historie ApEx – Center for anvendt oplevelsesøkonomi – Dansk videncenter for oplevelsesøkonomi.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Open-source software i det offentlige - hvad nu? Christian Lanng Kontorchef, It og Telestyrelsen Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling Torsdag.
Idéudvikling. Titel: Hvilket problem skal idéen løse?
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Fornyelsesfonden - muligheder for offentlig funding
Klimatilpasning som vækstdriver - regionen har en vigtig rolle Dorthe Selmer, vicekontorchef i Regional Udvikling ,
Igangsætter Landsforeningen af Væresteder Medarbejderuddannelse 10. februar 2010 Marika Sabroe Vejle Misbrugscenter, Værestedsafdeling.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
27 FEBRUAR 2013 XXX 1 Region Midtjylland OPP og OPI Ulf Kjellerup, COWI.
Oplæg i Væksthus Hovedstaden 28. November 2007 Jacob Holm
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin.
Videncenter for virksomheders globalisering v/Tine Svane Hansen
Velkommmen til strategisk seminar for Sundhedsstrategisk Forum - dag 1
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Bornholms Fødevarestrategi Baggrunden for projektet Fødevarestrategien er et led i projektet Fødevareudviklingscenteret II,
Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning Birk Centerpark 40 DK Herning
Udfordringer på kompetenceområdet v/ Bente Nielsen 1. Næstformand, Region Midtjylland.
Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup.
V. Ole Thomsen, Koncerndirektør, Region Midtjylland
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Matchmaking konference 2010 Egenkapitalinvestering Ja og Nej 4/ Lars Krull.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Hvad er Smart Specialisation? …hvorfor i Klog Hverdagsmad?
OPI -en vej ind i kommunen 23. marts 2015, kl – Gunhild Sander Garsdal Projektchef Væksthus Hovedstadsregionen 1.
Tommy Engedal Kronborg
SAMMEN ER VI STÆRKE.... Silkeborg under pres SITUATIONEN Et stærkt erhvervsliv er forudsætningen for en stærk by!
1. CONOPA 29 august 2008 Trine Winterø 3 Hvorfor er patentagenternes liv farligt??
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Præsentationens transcript:

MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer

”Put a man on the moon”

Spå om fremtiden! www og finanskrisen Innovation i det offentlige Hvor er markedet og kunderne i 2020? Fleksibilitet er et must! Ambitionsniveauet er stort = intelligente fravalg Den politiske opbakning er stor

Ideerne Alle kan få gode ideer Kunsten er, at føre de rigtige ud i livet = sortering og prioritering IP eller ej Forskellighed skabte den gode idé Fredag den 27. februar 2009, 10:15 Det var det faglige miks, der lagde grunden for det, der ligner en ny dansk medicosucces. ”Jagten på den gode idé Erhvervslivet jagter den gode idé som aldrig før. Innovation er altafgørende for virksomhedernes vækst og verden over efterlyser ledere kreativitet blandt medarbejderne.”

Typerne Alt kan innoveres!! (service, proces, teknologi, produkt) Incremental vs. radical Den brugerdrevne innovation - sund fornuft (primært produkt og service udvikling) Open innovation – bruges af de store virksomheder, som ikke har innovationskraft

Målene Hvilke innovationer vil man gerne have? (service, proces, teknologi, produkt) ”50% af omsætningen skal stamme fra nye produkter i 2015” Målene skal hænge sammen – i hele virksomheden Innovation kræver det rigtige team Fredag den 27. februar 2009, 06:18 Lige børn leger ikke altid bedst. Det bør være grundsætningen for virksomheder, der skal sætte holdet til innovationskampen.

Walk the talk Innovation skal forankres i ledelsen – fundamentet skal være i orden Ikke alle ideer kan eller skal forfølges

Pengene/sorteringen DNU = ”De blå oceaner” Business case?? Man skal turde sige nej Kunder, kunder og kunder (=DNU??) Konkurrenterne Push – ofte teknologi! Pull – reelt behov fra markedet Pris og scalability Sundhedsøkonomi?

Ideer Innovationerne Implementeringen Viden Risikovillighed Kompetencer Strategi og operationel plan Kommunikation på tværs af kompetencer Analyser Kapital Processen

MTIC’s opgaver MTIC er en del af Region Midtjyllands megasatsning indenfor Sundhed- og erhverv DKKm 32 til at accelerere kommercialisering af innovationer med globalt potentiale MTIC skal hjælpe med at finde de rigtige kompetencer nationalt eller internationalt – bygge viden op IP og værdi skal blive i selskaberne/projekterne

Hvordan prissætter mine konkurrenter ? Hvordan skal jeg finde den rigtige regulatoriske ekspert? Hvordan tjener vi penge på det her??? Hvor lang tid tager klinikken? Og hvorfor???? Hvad er en CPT code??? Hvordan sikrer vi os, at protokollen er anvendelig i markedsføringen???

Kontakt MTIC, MedTech Innovation Center Science Center Skejby Brendstrupgårdsvej