Kandidatafhandling/specialeskrivning Forår 2012
Disposition 1. Hvor finder jeg information 2. Frister mv. 3. Valg af emne 4. Valg af vejleder 5. Skriveprocessen 6. Aflevering 7. Forsvar – bedømmelse 8. Spørgsmål???
Information Vejledningen Fagbeskrivelsen Studieordningen Brochuren ”brug din vejleder”: http://static.sdu.dk/mediafiles//Files/Om_SDU/Fakulteterne/Samfundsvidenskab/SUE/Pjece_specialevejledning_SDU_08.pdf
Frister ”tilmelding” – 2. fredag i december (9.12.2011) Aflevering – 1. hverdag i juni 2012 Vejlederaftalen? – ”snarest muligt…” 2. og 3. forsøg - ”ny” opgaveformulering - ny vejlederaftale - godkendelse af studielederen - særlige tidsfrister
Valg af emne Overvej vinkling (ikke for smalt – ikke for bredt…) Kombination af juridiske discipliner inkludere empiriske undersøgelser – praktiske erfaringer DK ret/ EU ret fx lejeret/erstatningsret – udbudsret/sundhedsret Komparative analyser
Valg af vejleder Udgangspunkt frit valg blandt medarbejdere på JI Medarbejderen/ den fagansvarlige kan anvise en kollega Ekstern vejleder – kræver forudgående godkendelse I tvivl – kontakt den fagansvarlige: Hans Viggo Godsk Pedersen
Skriveprocessen 1 Problemformulering: Hvad er problemstillingen? - hvad er det, som jeg vil undersøge/analysere/belyse? - og hvorfor? Hvordan vil jeg gøre det? (metode….) Hvad forventer jeg at kunne nå frem til?
Skriveprocessen 2 Disposition – indholdsfortegnelse Hvordan bruger jeg vejlederen undervejs? - vejlederen skal ikke læse korrektur - vejlederen skal ikke godkende konklusioner - vejlederen skal ikke følge op på din tidsplan mv. - vejlederen kan læse enkelte afsnit sider og kommentere derpå - spørg vejlederen konkret om dine problemer med stoffet mv.
Aflevering Fristen (1. hverdag i juni) Formelle krav: antal mv. – se vejledningen Resume på engelsk (+ titel på engelsk…) - formelt krav der skal opfyldes - indhold: udgangspunkt i problem og hovedkonklusioner
Forsvar - bedømmelse 1 time (inklusive votering) afsat Udgangspunkt i specialets indhold - dialog Ved bedømmelsen er hovedvægten på det faglige indhold ikke det sproglige Det mundtlig forsvar har betydning for bekræftelse/afkræftelse af karakterniveau i det skriftlige
Spørgsmål???