SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lidt om vejleder rollen
Advertisements

Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Nåede vi målet? podcasts Evaluering - eleverne • 1. Giver det at podcaste boganmeldelser eleverne mere lyst til at læse bøger? – a. Samlet set.
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Danida Verdensbilledlegat film – film – film
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
De store underviser de små ved hjælp af it.
SkoleIntra-træffet 2013 Leif Andersen De administrative rutiner1.
NGC Next Generation Classroom. Tankeeksperiment: • Klasselokalets vægge, loft og gulv udgør rammerne. • Skab nu det optimale læringsmiljø.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Jytte Hansen UCSyddanmark. Sammenhængskraft som dynamo i klasseværelset: Fokus: At udvikle værktøjer, der gør læreren i stand til at holde sammen på klassen.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Inspiration til faglig læsning i danskundervisningen på ElevIntra
IT i undervisningen.
Brædstrup skole Skolens handleplan for læsning
De gode værktøjer i ElevIntra
Praktisk/musiske fag i Skoleintra. Uffe, Christine og 4.A der var så STOLTE.
Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
Alle lærertyper i gang med at bruge it i undervisningen
Hvordan får vi de sidste 20 % med på SkoleIntra? v/ Christina Harting.
Lærermiddelkultur(er)?
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
Medialisering og organisationsudvikling 25. April 2012.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Appetit kommt beim essen.... Digitalisering i udskolingen..Fælleshåbsskolen..Afdelingen på Fælleshåbsvej..Læringscentret..Steen Juhl Møller.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
 Erfaring er med inklusion og rummelighed  Fremtidens udfordringer.
Kursus i tilgængelighed for webmastere, informationsmedarbejdere, redaktører, indkøbere og it-chefer.
Hvorfor dette initiativ?
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Sunds skole Evaluering
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Kursus i tilgængelighed for webmastere, informationsmedarbejdere, redaktører, indkøbere og it-chefer.
Planlægning, proces og evaluering
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Projekt Professionsløftskole Sølystskolen Lektor Rasmus Fink Lorentzen VIA University College.
Bogkassen Michael Tillgaard 2/3 skoleleder 1/3 lærer
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
SkoleIntra og faghæfte 48
Evalueringsværktøjerne i SkoleIntra
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Præsentation af resultater DUR/Almen didaktik 2013/14 på Roskilde Katedralskole Ved Thomas Axelsen adjunkt i historie og samfundsfag.
Skolenetværk Tidligere – Skolenetværk/følgeforskning samlet Nu – adskilt i to dele Vi har forskellige interesser i projekterne Følgeforskningen - generaliseringer.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
materialet er altid tilgængeligt eleverne inspireres gensidigt.
Indledning Resultater fra spørgeskema undersøgelsen 374 har svaret på spørgsmålene Svaret på spørgsmålet: Hvem vil til den tid være i gang med at bruge:
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
læse- skrivevanskeligheder
Historie i udskolingen Gyldendal 8. april 2015 FFM – historie – historie.gyldendal.dk v/Jens Aage Poulsen
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Læring og it Læringsstile og it 1. læring og it Spændvidde i undervisningen AKTIV Eksperimenterende Handlende REFLEKTERENDE Observerende Lyttende IT-læringsobjekter.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Ideer til indretning Flere ”Hyggekroge” Mere åbent og lyst
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Skolepraktikinformationsmøde Mandag d. 12. marts 2018
Velkommen til Skolebibliotek og PUC – SkoleIntra og videndeling v
Præsentationens transcript:

SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder på Tommerup Skole

Indhold !?! Hvorfor overhovedet bruge ElevIntra? Hvordan struktureres undervisningen? Hvad med elevernes læring?

Elev-Intra… Tilgængeligheden Gensidige inspiration Interessant/spændende læringsmiljø Hvorfor overhovedet bruge ElevIntra? Hvordan struktureres undervisningen? Hvad med elevernes læring? det fleksible, inspirerende og døgnåbne undervisningsmiljø

Undervisningen… Introduktion –Sjov, men også alvorlig vinkel Hvorfor overhovedet bruge ElevIntra? Hvordan struktureres undervisningen? Hvad med elevernes læring?

Undervisningen… Introduktion Brainstorm FØR-test Hvorfor overhovedet bruge ElevIntra? Hvordan struktureres undervisningen? Hvad med elevernes læring?

Undervisningen… Fokus på samspillet mellem: –Bøger –ElevIntra –www-ressourcer Hvorfor overhovedet bruge ElevIntra? Hvordan struktureres undervisningen? Hvad med elevernes læring?

Læringen… Fællesmapper/-dokumenter Blogs Produkter –Podcast –Spørgeskemaer mm EFTER-test Evaluering Hvorfor overhovedet bruge ElevIntra? Hvordan struktureres undervisningen? Hvad med elevernes læring?

Evalueringen…

9B’s KlimaTopmøde – marts 2009 Samfundsfag og Historie Kloden sveder katastrofer, mennesker, ansvar

SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder på Tommerup Skole