1. Innovationers karakteristika Relative fordele Kompabilitet Kompleksitet Triability Observerbarhed
De Fire hovedelementer i innovationers diffusion 1: Innovationen 2: Kommunikationskanaler 3:Tid 4: Det social system
3. Tid Innovationsbeslutningsprocessen Kendskab, overtalelse, beslutning, implementering, bekræftelse Individers relative innovativitet Innovatorer, tidlige adoptorer, tidlige flertal, sene flertal, efternølere Innovationens adoptionsrate Kritisk masse, den S-formede kurve
4. Det sociale system Normer Opinionsledere Change agents Aids Innovationsbeslutninger Optionelle, kollektive, Autoritære Konsekvenser Strukturer
2. Kommunikationskanaler Massemedier Interpersonnel kommunikation Lærerværelse Lærergrupper/Faggrupper Heterofili/homofili
Efterspørgsel og behov? Hvordan bliver de eksisterende, lignende innovationer brugt? Hvor er der problemer som den nye innovation kan tage højde for? Er der features eller lignende der kan forbedres eller tilføjes? Er der et fornuftigt miljø for innovationen at diffundere i ?