Introduktion til programmering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Advertisements

InformationsTeknologi
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Velkommen til en Kubus Camp
Situationelle Metoder til Digitale Studier
dProg2: Kursusafslutning
DProg2 E Programmering 2 dProg2 E2010
Softwarekonstruktion
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Hvordan gjorde vi i it- gruppen? - Præsentation af skema og resultater.
Hhx – Handelsgymnasium Htx – Teknisk gymnasium
Plan for start på datalogi, DØK 2. år 1. Datalogi kick-off. Præsentation af lærere og instruktorer (Niels, Jacob, Christian, Jesper, Lars & Sine). Niels:
Netbaseret uddannelse ved IT-højskolen i København
CO foråret 2009 CO: Computerarkitektur og operativsystemer CO: Computerarkitektur og operativsystemer Udgør sammen med CDS (Computernetværk og Distribuerede.
Algoritmer og Datastrukturer 1 Gerth Stølting Brodal.
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
Vejlederens kommunikation
FEN Diskret matematik/Seminar 11 Diplomuddannelsen i Softwarekonstruktion (Master-brobygning) Fagpakke: Formelle modeller for programmering Diskret.
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af et undervisningsforløb.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
Reflektion over jeres egen praksis
Kursusintroduktion Introduktion til programmering
Plan Mini Java style guide Bouncing balls Debugger dIntProg, E10.
Forelæsning 3.2 Billedredigering (bl.a. brug af for-løkker)
Algoritmer og Datastrukturer 1 Gerth Stølting Brodal.
Samarbejde, læring og projektstyring (SLP)
Stormøde for økonomi på AU
Introduktion til programmering Kursusintroduktion Greenfoot.
Algoritmer og Datastrukturer 1 Gerth Stølting Brodal.
Ø VE PROJEKT I skal arbejde selv. I skal skrive et projekt på max 5 sider. I skal tage udgangspunkt i en case. I skal fremlægge for enten Claus eller Anne.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmeringIntro.1 Introducerende Objekt-Orienteret Programmering Efterår 2000.
REGULARITET & AUTOMATER Indhold
Introduktion til programmering Repetition - ArrayList.
Eksamen Praktisk prøve.
Introduktion til programmering Kursusoversigt. dIntProg, F08Kursusintroduktion.2 dIntProg Forelæsninger –Fire timer om ugen –Mandag samt fredag.
Introduktion til programmering Kursusoversigt. dIntProg, E08Kursusintroduktion.2 Mål (fra kursusbeskrivelsen) Deltagerne skal ved afslutning af kurset.
Algoritmer og Datastrukturer 1 Gerth Stølting Brodal Aarhus Universitet.
Introduktion til programmering Repetition. dIntProg, F08Repetition.2 dIntProg Sidste forelæsning (12/10) –kort tilbagemelding på evaluering –repetition.
Mål M å let med kurset er at den studerende l æ rer grundlaget for systematisk konstruktion af simple programmer og herigennem opn å r kendskab til hvorledes.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering15A.1 Eksamen…
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering Introduktion og velkomst.
Eksamen Praktisk prøve.
Sprogbaseret læring i naturfag
Skrivekursus 1.e ..
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Forelæsning Uge 1 – Mandag Hvad er programmering? –Eksempel: program, der kan løse sudoku opgaver –Programmering og problemløsning dIntProg kurset –Hvad.
Forelæsning Uge 1 – Mandag Hvad er programmering? –Eksempel: program, der kan løse sudoku opgaver –Programmering og problemløsning dIntProg kurset –Hvad.
Forelæsning Uge 1 – Mandag
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Målgrupper, genrer & medier
Problem- and play- based Learning
Velkommen til Science and Technology
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Målgrupper, genrer & medier
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Velkommen til Introduktion til Programmering
Den gode tone Lse.
Velkommen til Science and Technology
Softwarearkitektur i Praksis: Forsknings- og Udviklingsprojekt
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Den gode tone Lse.
Introduktion til Danmarks Miljøportal
Velkommen til fakultetet Science and Technology
Præsentationens transcript:

Introduktion til programmering Kursusintroduktion Greenfoot

Indhold Kursusformaliteter Hvad er programmering? Se kursusweb Quiz ved første øvelsesgang Hvis I er i tvivl, så spørg! Hvad er programmering? Eksemplificeret med sudoku-løser Undervisnings og studieformer cs.au.dk/dIntProg Hvad skal læres? Hvordan skal det læres? dIntProg, E12

Bemanding Aino Vonge Corry Michael E. Caspersen Michael Lind Mortensen, Sune Ohrt Sørensen, Mads Buch, Jonas Hovmand, Mikkel Brun Jakobsen, Morten Henriksen Birk, Michael Nielsen, Jens Emil Grønbæk, Andreas Mathisen, Morten Djernæs Bech, Lau Skorstengaard, Mathies Boile Christensen, Mathias Bak Bertelsen, Julian Simon Nielsen, Lauge Hoyer, Jens Johansen, Nils Asbjørn Joensen, Jacob Hougaard, Ole Rasmussen, Jeppe Welling Hansen dIntProg, E12

Hvad er programmering?

Programmering af Sudoku-løser dIntProg, E12

Hvordan bedriver vi programmering i dIntProg? Greenfoot

Programeksempler Greenfoot dIntProg, E12

Og hvordan tjekker vi at I har lært det? Hvad skal I lære? Og hvordan tjekker vi at I har lært det?

Mål og valg af prøveform Deltagerne skal ved afslutning af kurset kunne anvende grundlæggende konstruktioner i et sædvanligt programmeringssprog identificere og forklare arkitekturen af simple programmer identificere og forklare betydningen af simple specifikationsmodeller implementere simple specifikationsmodeller i et sædvanligt programmeringssprog anvende standardklasser ved realisering af programmer. Mundtlig prøve Skriftlig prøve Multiple choice Praktisk prøve Det obligatoriske program checker bredere ift. læringsmålene dIntProg, E12

Undervisnings – og studieformer

Undervisningsformer i dIntProg Forelæsninger overblik, begreber, principper og eksempler (forud) detaljer (bagud) Afleveringsopgaver kærligt spark bagi feedback (til jer og til os) Øvelser (vigtigst!) praktisk arbejde under vejledning styret refleksion (efter behov) Hjemmearbejde læs bogen og lav opgaverne i denne forbered øvrige opgaver dIntProg, E12

Vejledende timeforbrug Forelæsninger: Øvelser: ”Hjemme”arbejde: Ialt 4 timer 7 timer 15 timer dIntProg, E12

Studieformer Par-programmering (driver og navigator) Disciplin øvelser studier afleveringsopgave Disciplin lav jeres ting til tiden kurset er tilrettelagt ud fra den forudsætning Kreativitet find selv på udvidelse af opgaverne udfordr jeres forståelse og kompetencer Spørg vent ikke! brug hinanden, jeres instruktor, os, webboardet, ... dIntProg, E12

Om programmering Programmering Faser Anderledes Svær tankegang Motivation Begejstring Tvivl Frustration Eksistentiel krise Heureka! Fascination Kompetencer Indsigt Magt over teknologien Begejstring Tid ”Human beings are not accustomed to being perfect, and few areas of human activity demand it. Adjusting to the requirement for perfection is, I think, the most difficult part of learning to program.” F. Brooks, The Mythical Man-Month, pp. 7-8 dIntProg, E12