INFORMATIONSMØDE PURE4 / TYPO3 m.v.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
TEST 2 modul 1 20 spørgsmål. Du skal klikke med musen på det rigtige svar, så kommer du automatisk til næste spørgsmål Klik for start.
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Links Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Hvad er CURIS? CURIS er et IT-system til registrering af forskning og formidling på KU CURIS er navnet for Copenhagen University Research Information System.
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
TATIONpRÆSEN 7. SEP AARHUS UNIVERSITET NY HJEMMESIDE TIL AU 1.
Sprog/billeder på Internettet
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
AARHUS KARLSHAMN PRÆSENTATION
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2014
1 Internetsøgning •Niveau 3 for Korte- og Mellemlange videregående uddannelser.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Virksomheder - definition
SEO PÅ AU.
Implementering af brandingstrategi på nettet
VERSITET STEFFEN LONGFORS OMRÅDELEDER AARHUS UNIVERSITET 11. JANUAR 2011 UNI CMS INFORMATIONSMØDE.
15. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET HK-MØDE DEN 15. MARTS 2011.
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Kpartner på AU.
Mini TYPO3 kursus - Arts.
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Rapporter (Access, del 5)
Aarhus Uni versitet STEFFEN LONGFORS OMRÅDELEDER AARHUS UNIVERSITET PURE INFORMATIONSMØDE med fokus på indikatorprojektet.
PURE Informationsmøder 2014
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Dagbladet Information Agenda for onsdag den IT-Universitet og faget usability Brugerproblemer ved information.dk Overordnet anbefalinger Kortsortering.
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
21. juni 2005 A A R H U S U N I V E R S I T E T Hvorfor nye AU-systemer?  For at støtte hovedopgaverne: forskning, uddannelse, forskningsformidling og.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
»Vi åbner os for verden over nettet«
Dagbladet Information Agenda for onsdag den IT-Universitet og faget usability Brugerproblemer ved information.dk Overordnet anbefalinger Kortsortering.
Fundamentale principper for brugervenlige web-sites WEB 1 IT-C 24. Feb
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Fællesmøde den 10. september 2008 A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Den administrative forandringsproces.
26. MAJ 2011 AARHUS UNIVERSITY LIBRARY - idé og baggrund PRÆSENTATION AF METTE THUNØ AARHUS DEN AARHUS UNIVERSITET.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
At deltage i projektarbejde
Udvalget for lokaleanvendelse Midtvejsseminar Rebild 2010.
INSTITUTLEDERFORLØB, KICKOFF 27. FEBRUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET PROGRAM FOR KICK OFF-MØDE 1 Velkomst v. Lauritz B. Holm-Nielsen Præsentation af forløbet.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
DANMARKS MILJØUNDERSØGELSER AARHUS UNIVERSITET DMU 2010Organisation og nøgletal DMU - ORGANISATION OG NØGLETAL FOTO: BRITTA MUNTER.
29. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET. Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen  studerende, heraf 52% indskrevet på graduate niveau 
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Stormøde for økonomi på AU
Implementerinsfasen. Tilpasninger & beslutninger Endelig beslutning omkring placeringen af tekst, billede og undermenufelter. Endelig beslutning om informationsarkitekturen:
Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen18. JANUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET Møde med Palle Christiansen REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSENJANUAR 2012 VELKOMST OG INTRODUKTION.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
31. AUGUST 2011 MØDE MED VESTAS VISIONERNE BAG FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
PURE Information- møder 2016
Kommunikationsområdet Styregruppemøde 25
Præsentationens transcript:

INFORMATIONSMØDE PURE4 / TYPO3 m.v.

DISPOSITION PURE / IDM – hvorfor har vi problemer med data Portalen – hvordan fungerer den Forbedringer i PURE4 for almindelige brugere

PURE / IDM – hvorfor har vi problemer med data Vi har samlet 4 PURE instanser i én Vi har valgt en fælles dataprovider (IDM) Problemerne opstår 2 steder: Det gik galt med den initiale synkronisering (= folk, der ikke kunne logge på) IDM har vist sig ikke at være modent nok til vores behov.

Problemer med IDM Har ingen titler – under udvikling Har ingen ophørsdata på folk - fixet Kan ikke skelne mellem vip, tap mv. - fixet Kan ikke lukke udvalgte personer (studerende, emeritus mv.) ind i PURE. - fixet Emailadresser! – fixes ikke…

> e-mails er ikke ens <

Ændring i hjemmesideadresser http://au.dk/xx@xx.dk Arbejdet hidtil: få de samme emailadresser i PURE som før Arbejdet nu: få de gamle adresser til at virke Ønsker man en anden e-mailadresse, skal det rettes lokalt…

Portalen Indpakning fra TYPO3 Indhold fra PURE Styres via enhedsnumre i vores enhedsregister

Demonstration af PURE4 Ekstra tekst Yderligere information CV Udvælgelse af publikationer Valg/fravalg af grafik – kommer… Pause

Forandringerne Brandingstrategien kan læses i sin helhed som kapitel 14 under ”Øvrige bilag” i rapporten..

AU som den eneste ”ejer”. Et stærkt overordnet AU-brand er helt centralt for universitetets generelle omdømme og legitimitet. Derfor skal vi i den eksterne profilering af det nye AU se bort fra de organisatoriske ejerskabsforhold, som formelt udgør relationerne mellem de enkelte enheder og produkter. For omverdenen er det underordnet, hvilket hovedområde, der rent organisatorisk ejer et givent institut, og hvilket institut, der ejer en given uddannelse. Det vigtige er, at alt hører under AU som det overordnede, samlende brand.

Produkterne i fokus frem for de organisatoriske enheder. Brandarkitekturen for det nye AU skal fremover være mere modtagerorienteret. Det betyder helt overordnet, at universitetets produkter (uddannelse, forskning, videnudveksling og talentudvikling) får en mere central plads i den eksterne fremstilling af AU på bekostning af de organisatoriske enheder. Hovedområder og institutter vil fortsat eksistere som organisatoriske enheder – og dermed som en slags interne brands – med egne navne, logoer og selvfremstilling på AU-websitet, men i profileringen af AU og universitetets aktiviteter vil de blive nedtonet mest muligt.

Central og decentral fokusering af den eksterne kommunikation. Konsekvenserne af punkt 1 og 2 er, at AU’s eksterne kommunikation i fremtiden bliver fokuseret både på det mest centrale og det mest decentrale niveau i organisationen. Det centrale AU-niveau er vigtigt ift. at sikre et stærkt og sammenhængende moderbrand, mens det decentrale institut- og centerniveau, som er tættest på produkterne, er vigtigt for at opnå en fagnær og dynamisk fremstilling af produkterne over for de relevante målgrupper. Det organisatoriske mellemniveau – hovedområderne – får kommunikationsmæssigt en vigtig, men primært intern rolle.

Konsekvenser for web For AU’s webside vil den nye brandarkitektur betyde, at produkterne – uddannelse, forskning, videnudveksling og talentudvikling – flyttes endnu længere frem på hylden som de primære indgange til AUportalen. En besøgende skal på meget kort tid og direkte fra forsiden kunne få et overblik over universitetets samlede portefølje inden for hver af de fire produktkategorier – uanset hvilke organisatoriske enheder produkterne formelt udbydes af. Principperne findes allerede i den elektroniske studieguide, men skal videreudvikles i denne og overføres til de øvrige produktkategorier.

Konsekvenser for web Beskrivelserne af de organisatoriske enheder placeres under en selvstændig indgang på AU-forsiden: Om AU. Her vil en besøgende kunne få adgang til hovedområdernes, institutternes og centrenes websider, som rummer beskrivelser af, hvem de er som organisatoriske enheder, og hvilke af AU’s produkter de bidrager til. Men her må ikke ligge produktpræsentationer, som ikke kan tilgås direkte via de øvrige indgange på AU-portalen.

Intern kommunikation Intern kommunikationskanal Den interne, elektroniske kommunikation til AU’s medarbejdere vil fremover foregå via portalen medarbejdere.au.dk, hvor der både vil være en sektion med fælles indhold målrettet alle AUmedarbejdere samt en sektion for hvert af de fire hovedområder. I hovedområdernes sektioner vil der være samme mulighed for indholdsproduktion (tekst, billeder, video osv.) som på selvstændige, enkeltstående sites.

Intern kommunikation Ved således at samle hovedområdernes interne kommunikation på en fælles portal frem for fire selvstændige hovedområdeportaler signaleres i tråd med de overordnede brandingprincipper, at AU er ét samlet universitet. På samme måde kan institutterne tildeles en egen sektion på medarbejdere.au.dk til den interne kommunikation, så deres [navn].au.dk-side kan helliges eksterne formål og målgrupper.