Indvielse af webantologien:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lærersamarbejde i Århus Folkeskole og ungdomsuddannelser Lærersamarbejde i Århus Kommune 2009.
Advertisements

Science-kommune Sorø På vej ind i fremtiden… Mikael Scheby
1 NTS - visionen og knasterne…? Science-kommune-konference Horsens den marts 2010 Peter Norrild
Opfølgning på web-undersøgelse
Center for Videnbaseret Pædagogisk Praksis Grænseløs viden – netværksdannelser Ole Hansen, UCN.
Cand.mag. Lise Vandborg, Chefredaktør Litteratursiden
Forældremøder 2010 Egeskovskolen
Krisehåndtering 2013.
Qualifying In-service Education of Science Teachers Silkeborg
Slutkonferencen Vartov d ved Anders Bech Thøgersen, UC Syd
Værktøjskassen Anvendelsesorienteret undervisning
iBøger og didaktisk design
Science i Mariagerfjord Kommune  Grundlæggende kompetencer. Dansk, matematik, engelsk.  Kreativitet, innovation, problemløsning og samarbejde.  Naturfaglige.
Martin Krabbe Sillasen Videncenter for Didaktik
Evaluering af forsøgsskoleprojektet Læreruddannelsen i Aarhus
Rammer, indhold og formål
Velkomst ved Gunnar Friborg, bips bips konference 2011.
NTS-centeret Nationalt center for undervisning i natur, teknik og sundhed - Fordi interessen for og kvaliteten af undervisningen i natur, teknik og sundhed.
Senior Online – Nye veje til digital inklusion
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
Elevers læring gennem undersøgelse og faglig læsning
Fællesbestyrelsen for Sparkær LBO og Mønsted Skole.
Kpartner på AU.
AARHUS UNIVERSITET Centre for Science Education 27. marts 2009 Centre for Science Education Michael E. Caspersen Centerleder
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Hvordan lettes overgangen relevant
Kursus i tilgængelighed for webmastere, informationsmedarbejdere, redaktører, indkøbere og it-chefer.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Hvorfor er der behov for en kampagne som EN AF OS?
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Faglig udviklingsskole Videncenter Læremiddel.dk og faglige udviklingsskoler Oplæg skoleledermøde Odense Kommune d. 17. januar 2008 Thomas Illum Hansen.
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
-Akademiet NTS repræsentantskabsmøde den
Klasserumsledelse og elevinddragelse Arbejdsseminar 28. august 2014 Camilla Hutters & Astrid Lundby Center for Ungdomsforskning, Aalborg Universitet København.
Kursus i tilgængelighed for webmastere, informationsmedarbejdere, redaktører, indkøbere og it-chefer.
DANMARK LÆSER WORKSHOP KULTURSTYRELSENS ÅRSMØDE – 22. SEPTEMBER 2014.
PROCES OG TIDSPLAN Godkendelse af forslag i Byrådet den 22. april Offentlig debat i maj og juni måned Udstilling i Utzon Centeret Endelig godkendelse.
Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Forskning på tværs af demonstrationsskoleprojekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut,
Multimodale læremidler i naturfagsundervisningen på SOSU … eller bare Naturfagseksperimentarium.
Læreres vilkår for at udvikle en lokal naturfaglig kultur omkring natur/teknik - Resultater fra en spørgeskemaundersøgelse.
Didaktisk rekonstruktion i naturfagsundervisningen
Anden information Delprojekt III: IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv Alice Nissen, VIA Birgitte Lund Nielsen, VIA & AU.
Afslutningskonference på Campus Roskilde UCSJ 18. september 2014.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Pernille Ulla Andersen, VIA University College,
Workshop om tilgængelighed og skabelonløsninger Lars Ballieu Christensen Helene Nørgaard Bech Sensus ApS 12. august 2009.
Tværinstitutionelt samar- bejde om børn og voksnes læring Partnerskabsaftale mellem Museum Vestsjælland og Pædagoguddannelsen UCSJ 1. Marts 2016 Children’s.
Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN INTRODUKTION TIL MADKAMP.
Astra* Nationalt center for læring i natur-, teknik- og sundhed Sprogbaseret læring i naturfag Astra* v/Anette Vestergaard Nielsen.
Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Kontor for Videregående Uddannelse Konference om rapport fra følgegruppen for ny læreruddannelse.
Organisation bestyrelse og direktion
Fagdidaktisk kursus i biologi
Science-kommuner Finansiering: Undervisningsministeriets pulje
©Evaluering. Af læring, undervisning og uddannelse
Organisation Direktion Nedrivning Anlæg Materiel Økonomi KMA.
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
© Fysik/kemididaktik. Peter Norrild & Martin Krabbe Sillasen (red. )
Velkommen Aarhus Universitet i samarbejde med Folkeuniversitetet Horsens-Hedensted byder velkommen til Offentlige foredrag i Naturvidenskab se mere på.
Prøven i Natur/teknologi
Organisation bestyrelse og direktion
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Seminar Akademi for Madkundskabsdidaktik
Præsentationens transcript:

Indvielse af webantologien: Introduktion til naturfagsdidaktik

Plan Kort præsentation af antologi, forfattere og redaktion (Martin K. Sillasen) Traktement Hjemmesiden (Lars Bo Kinnerup) Redaktionelle proces (Jens Jakob Ellebæk) Præsentation af forfattere

Kort om webantologien Introduktion til naturfagsdidaktiske temaer for lærerstuderende: 16 temaer Oversigtsartikler med fokus på anvendelse i skolens naturfagsundervisning Tager udgangspunkt i nyeste udviklings- og forskningsbaserede viden om feltet Videoklip, hvor forfattere og andre aktører fortolker temaet i forhold til undervisningspraksis Litteraturliste og andre inspirationskilder 22 forfattere, 2 redaktører, webmaster & Video, korrekturlæser, controller, intern projektleder og NTS-projektleder Planer om opdatering / udvidelse af konceptet

Partnere og financiering Finansieringsdel UC NatNet Kr. 91.000 Professionshøjskolerne Kr. 76.000 NTS-Centeret Kr. 552.000 I alt Kr. 719.000

FORFATTERE TEMA Evaluering i naturfagene Thomas Bech Lillelund (UCN) Modelbegrebet Benny L. Johansen (VIA) Harald Brandt (VIA) Kompetencer Steffen Elmose (UCN) Naturfag som almendannelse Kaj Smedemark (UC Syd) Læringsteori og naturfag Gert Wahlgren (UC Syd) IT i undervisningen Praktisk og undersøgende arbejde i naturfagene Lars S. Jakobsen (UCC) Peter Mikael Bom Hansen (UCC) Dialogen i naturfagsundervisning Sanne Schnell (UCC) Læringsmiljøer og – situationer Ulla Linderoth (VIA) Pernille Andersen (VIA) Tværfaglighed og projektarbejde Lars Bo Kinnerup (UCSJ) John Andersson (UCSJ) Læremidler og faglig læsning Jørgen Haagen Petersen (UCSJ) Rene B Christensen (UCSJ) Kønsroller i naturfagene Helge Kastrup (UCC) Jeffry Mallow (Loyola University) Motivation og interesse Niels Bonderup-Dohn (Aarhus Universitet)   Hverdagsforestillinger og naturfagsundervisning Birgitte Lund Nielsen (VIA) Inklusion og differentiering Kim Negendahl (VIA) Peer Daugbjerg (VIA) Naturvidenskabens væsen og naturfagsundervisning i folkeskolen Keld Conradsen (VIA)

Redaktion Redaktører: Steffen Elmose (UCN) og Jens Jakob Ellebæk (UC Syd) NTS-projektleder: Lars Bo Kinnerup Webmaster og videoproduktion: Rune Skeel- Gjørring (NTS) Korrektur: Journalist i NTS-centeret Projektleder: Martin K. Sillasen (VIA)

Hjemmeside (Lars Bo) http://ntsnet.dk/webantologi Webantologi går i luften 1. august 2014

Redaktionelle proces (Jens Jakob) UC NatNet og NTS – UC miljøer bredt repræsenteret håb om stærk national forankring Lokal ekspertviden brugbar nationalt Fagdidaktiske temaer meldt ud på forhånd / mulighed for egne forslag til temaer 2013 2014 August 2014 Ansøgningsfrist   Synopsis kommenteret Skriveperiode Præs. BB Åbning af web.

Redaktionelle linjer Forskningsbaseret Praksisrelevant Introtekst til det fagdidaktiske felt Mulighed for tekster med ”kant” / stor grad af frihed til at anføre nye vinkler/argumentationer

Præsentation af to oplæg fredag Birgitte Lund Nielsen (VIA): Hverdagsforestillinger og naturfagsundervisning Peer Daugbjerg og Kim Negendahl (VIA): Elevers læring gennem undersøgelse og læsning Tidligere på dagen: Thomas Bech Lillelund Andersen (UCN) Evaluering for læring