IT i naturfagsundervisningen 28.marts 2012 Visioner for IT i undervisningen Ikke et ord om udstyr.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
5 IT-didaktiske principper
Digitalisering og medialisering
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Lektor Rasmus Fink Lorentzen
Lærerprofessionen.
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Hvis digitalisering er svaret, hvad var så spørgsmålet?
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Unge og undervisningens medialisering
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
ER DET IKKE NOK, HVIS JEG KENDER OFFICE PAKKEN? Ann-Thérèse Arstorp Tobias Heiberg Læreruddannelsen Blaagaard/KDAS.
Hvilken vej kører IT-toget ? en meget polemisk sammenligning af de to forskellige opfattelser af, hvordan man integrerer IT i uddannelsesmiljøer. det bliver.
Mediepædagogik og didaktik
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre
Lærermiddelkultur(er)?
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
Ressourcer og læremidler i et didaktisk perspektiv Læring og Læringsressourcer,
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Unge og undervisningens medialisering
Undervisningens medialisering Hørsholm,
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Netværk for fællesskabsagenter marts 2014
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Digitalisering og medialisering
Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.
Teknologi i undervisningen Antvorskov Skole
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Status Udviklingsprojekt ”Ord til billede” Ole Christensen og Merete Skjødt Jørgensen.
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Hvorfor dette initiativ?
Lærerprofessionen.
Velkommen til forældremøde
God læring God undervisning
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Planlægning, proces og evaluering
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Mediepædagogik og didaktik – i teori og i en pædagogisk praksis 13. marts 2012.
Læring og digitalt billedarbejde
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Undervisning i forbindelse med besøg på Experimentarium V/ Anette Vestergaard Nielsen Experimentarium.
De seks bedste billeder fra gruppen
Hvor er vi? Hvem er vi? Vores uddannelse Hvad bliver vi uddannet til? Demokrati Ligeværd Faglighed CKF’er Alsidig udvikling Almen dannelse Pædagogik.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Højere kvalitet gennem forøget brug af læringsmål?
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
© Digital didaktik Helle Hinge (red.) Hans Reitzels Forlag 2016.
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Uddannelsesudvalg- strategisk retning
Præsentationens transcript:

IT i naturfagsundervisningen 28.marts 2012 Visioner for IT i undervisningen Ikke et ord om udstyr

Den digitale udvikling i skolen ENIAC

Pointe Vi investerer i den teknologi vi kender og som kan bruges til at løse gårsdagens opgaver

IT didaktik?

Den digitale udvikling i samfundet ENIAC

Alt har forandret sig, undtagen den måde, vi tænker på

Nye læringsprocesser Læring opstår ikke af sig selv Nye didaktiske processer Vi har ansvaret for hinandens læring

Elevplan

Fra elevplan til CV Forældre BarnetSamfundet Arbejdsmarkedet

2 læringsparadigmer Følg mig Den gymnasieforberedende folkeskole Overrask mig Den livsforberednede folkeskole

Den vigtigste forudsætninger for at IT kan understøtte læring

IT didaktik Skolen skal undervise med og ikke i digitale lærermidler

Keywords Fra udstyr til læringsprocesser Digitale didaktikker Relationskompetence Fra kundskaber til erfaring Output Læringsrum Struktur Fra IT ekspert til IT inddrager