SLII ® ® To create a match © 2000 The Ken Blanchard Companies Do not duplicate Item# 13492 V111000.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode modtagelse og frivillig trivsel
Advertisements

Hvilken forskel gør spørgsmål?
Den lille Mads.
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
Hjælp der er en journalist i røret
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Dialogisk læsning Hvorfor og hvordan.
Motivation Sidde 4 og 4. af andre.
I dag er temaet Visualisering
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Modul 1 - Processer.
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Den urolige chef kigger på uret,
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Diagnosing © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Det autentiske menneske
Flexibility © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
Udgangspunktet er, at der ikke findes nogen rigtig ledelsesform
Hvad kan vi gøre for at få psykiske sårbare tilbage i arbejde ?
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
COSMOS GROUP A/S – MOVING PEOPLE AND PERFORMANCE member of En samtale – to vindere  Den vanskelige samtale.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Rusmiddelnøgleperson- uddannelse transparenter Trin 2.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
D E T G O D E V Æ R T S K A B F O R D A N S K E C A M P I N G P L A D S E R B I L L U N D 1 6 – 1 7 J A N U A R R E F L E KT I O N E R O G A R.
Cand.pæd. og exam. eksistentiel psykoterapeut (PI)
Vejlederens kommunikation
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Den barmhjertige samaritaner Da rejste en lovkyndig sig og ville sætte Jesus på prøve og spurgte ham: »Mester, hvad skal jeg gøre for at arve evigt liv?«
......der møder han en rigtig Bond-pige og stopper op....
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Kompetencer i det første ingeniørjob Aftagerseminar på DTU Byg tirsdag den 26. maj 2009 Jesper Gath.
Foundation and building blocks
FORHANDLING.NET. Forhandling i individuelle arbejdsforhold FORHANDLING.NET Det handler om at skabe merværdi Interessebaseret forhandling handler om at.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Den barmhjertige samaritaner
Infomøde cand.selv – cand.mentor
Klik på nummerne i den rigtige rækkefølge
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Skills training © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
W ORKSHOP 2 Samtalemodel til virksomheder. F ØRSTE KONTAKT : Vække virksomhedens interesse for at få besøg af skolen. Virksomheden har historik for at.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Bulbjerg.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Selvværd…Hvad er det? NOl-LEOOS HVAD ER SELVVÆRD? Selvværd refererer til en positiv overordnet vurdering af en selv – en oplevelse af at.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Formativ evaluering Workshop Kort repetition  Formativ evaluering  den lærende skal have indsigt i sin egen læreproces  Formativ evaluering.
Almen sTudieforberedelse 2017
Tips til dig, der har ansvaret for at arrangere Awareness Day på din arbejdsplads Forbered dig godt, og brug tjeklisten på næste side til at sikre, at.
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Lektion 6: Rollespil Formålet med denne lektion er:
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Præsentationens transcript:

SLII ® ® To create a match © 2000 The Ken Blanchard Companies Do not duplicate Item# V111000

© 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt V Formål med modulet At kunne afpasse ledelsesstilen til udviklingsniveauet At finde ud af, hvor effektive I er til at diagnosticere udviklingsniveau og vælge den matchende ledelsesstil At forstå den negative påvirkning, som overledelse og underledelse har på medarbejderens præstation og arbejdsmoral At træne diagnosticering af udviklingsniveau og anvendelse af de 4 ledelsesstile 5-1

© 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt V SLII ® -modellen 5-2

© 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt V Som leder har du tre valgmuligheder: at matche at overlede at underlede 5-3

© 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt V040201Stileffektivitet 5-4

© 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt V Stilfleksibilitet versus effektivitet 5-4 Dit svar Rigtig svar

© 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt V040201Stilfigur 5-5

© 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt V Sådan tackler du det, hvis du har overledet eller underledet Erkend problemet Tal med den pågældende medarbejder og find ud af, hvilke behov medarbejderen har for instruktion og støtte Aftal, hvilke former for lederadfærd medarbejderen kan forvente fremover 5-6

© 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt V Udviklingscyklussen 6-1

© 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt V De seks trin for udvikling af medarbejdernes kompetence og engagement 1.Fortæl medarbejderen, hvad han/hun skal gøre. 2.Vis ham/hende, hvad der skal gøres. 3.Giv medarbejderen spillerum til at øve sig. 4.Følg præstationen nøje. 5.Ros fremskridt, eller giv reinstruktion. 6.Afpas din ledelsesstil i takt med stigende eller faldende niveauer for kompetence og engagement. 6-2

© 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt V De fem nøglespørgsmål i forbindelse med diagnosticering 1.Hvad er det specifikke mål/den specifikke opgave? 2.Hvor god en viden og hvor gode færdigheder tidligere udvist i forbindelse med den specifikke opgave? 3.Hvor gode er medarbejderens overførbare færdigheder? 4.Hvor motiveret, interesseret eller engageret er medarbejderen? 5.Hvor meget selvtillid og selvsikkerhed har medarbejderen? 6-3

© 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt V Den regressive cyklus 6-4

© 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt V Sådan håndterer du regression trin for trin 1.Forbered dig inden samtalerne. Begynd med S3. 2.Gå tilbage til S2, hvis problemet med præstationen eller engagementet fortsætter, opsæt et nyt mål, og giv reinstruktion: 3.Brug mere tid på at følge medarbejderens præstation. Sørg for at øge hyppigheden af feedback om præstationen. 4.Beskriv om nødvendigt de negative konsekvenser ved en fortsat ringe præstation. 6-6