Troldhøj & Himmelbjerg Plenummøde 26. november 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Kasserer oplysning – distrikt konference 2011 Höfn Hornafjörður 23. september 2011 Birgir Sveinsson distrikt kasserer 2011– 2012 Margar hendur vinna létt.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
SPØRGESKEMA HARDSYSSEL DISTRIKT Oktober Der afholdes årligt Sysselfejde for bæverne, hvad synes du om konceptet for dette arrangement?
Velkommen.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
Roskilde Tekniske Skole
En sund sjæl ……. i et sundt legeme?.
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
17. januar 2009Teknik event i det mørke Jylland III - CacheMate 1 Geocaching med CacheMate  Hvad er CacheMate?  Indlæsning af Cachebeskrivelser  Bruger.
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Dataopsamling og GPS-styring
Særlige krav til foreninger i svømmehaller …. Sikkerhed Aktiviteter i svømmehallerne sker på foreningens eget ansvar I har det fulde ansvar for Jeres medlemmers.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Velkommen til En verden af motorsports aktiviteter for alle.
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Mødeledelse og deltagelse
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Koordinatsystemet Y-aksen 2. aksen X-aksen 1. aksen.
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Effektiv mødekultur Formål: At udvikle en velstruktureret og effektiv mødekultur 1 Hvad er effektiv mødekultur? 2 Hvad er mål/resultat (Output)? 5 Hvordan.
Lean Netværk AAU.
1 & Har du forsøgt at holde op inden for det sidste år? Nu: 40 % blandt de brugere, der ryger Sidste gang: 30.
Oplæg til debat om 25 m skydeprogrammer for cal. .22 pistol
Oplæg til fællesmøde om Ny skole 2013 Mandag d. 2. juni – 21: 30 på Søndergård Skole v/ skolechef Per Udesen og Børne- og Kulturdirektør Klaus.
DCS/DTS fællesmøde januar 2010 Denne præsentation har været fremlagt ved DCS / DTS Fællesmøde 2010 og Poul Erik Mortensen har alle rettighederne til gengivelse.
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi 2 Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser vores.
Velkommen Rådsmøde Tirsdag d. 17. marts Dagsorden: 1. Senior arbejdet 2. Sysselfejde information 3. Uddannelse / Kursus 4. Økonomi 5. ”MEGA aktivitet”
Velkommen til Rådsmøde Onsdag d. 15. september 2010
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Præsentation af divisionsledelsen: PawTovholder for Mikro-/Minigrenen Anja & ErikTovholder for Juniorgrenen Hans-PetterTovholder for Tropsgrenen Camilla.
Nijmegenmarchen 2012 DANSK NIJMEGEN KONTIGENT Nijmegenmarchen 2012 *
Sammenlægning af Boblen og Loppen – efterår 2012 En gennemgang af processen.
Refleksioner og opsamling ift. i går
Læse/studiegrupper.
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Vandrådet (VR) i Skanderborg Kommune
Velkommen til Fællesledermøde. Program for i dag.
Troppens sommerlejr 2015 Hvorfor skal jeg med ? Spørgsmål ?
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Dialogmøde 17. januar 2011.
Info-møde Sæson Status på Spring og Rytme Gymnastik-Hjem Samtaler Vesterlund Test-cup Dragter FM, Mini D.M. & Junior D.M. Island Kalender Spørgsmål.
Preben Egebo Jagttegns lærer Nyjæger koordinator
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Mødeledelse og deltagelse Nyremedicinsk Afdeling Y.
Spejdernes Lejr juli (uge 30)
KVU møde d. 25/november 2008 Peter november 2008.
Generalforsamling 2019 Rødovrespejderne
Præsentationens transcript:

Troldhøj & Himmelbjerg Plenummøde 26. november 2009

Arbejdsgruppen Dorthe - Hadsten Jens - Hadsten Dorthe- Hinnerup Ole - Odder Jan- Ry Kjeld- Skanderborg Jens - Østbirk

Velkommen til Troldhøj 1. Silkeborg 3. Silkeborg Galten Galten Tambour Hadsten Hammel Hinnerup Sejs

Velkommen til Himmelbjerg Hørning Odder Ry Skanderborg Østbirk

Maj Møder mellem Troldhøj og Himmelbjerg Arbejdsgruppe weekend Plenummøde Det er sket indtil nu i 2009 AugustOktoberNovemberJuniJuliSeptember

Troldhøj & Himmelbjerg Rum til bedre spejderarbejde Lettere at være leder

Ulemper: Længere afstande For mange mennesker Kender ikke alle Svært at finde mødedatoer

ODDER – SILKEBORG – 51 km, 54 min. ODDER - HADSTEN – 51 km, 44 min. HADSTEN – SILKEBORG – 44 km, 45 min HADSTEN - ØSTBIRK – 56 km, 42 min SEJS – HADSTEN - 40 km, 44 min SEJS – ODDER - 43 km, 51 min

Fordele: Flere om at løfte opgaven Større /”bedre” oplevelser Bedre økonomi Gode erfaringer ved trop/junior gennem de sidste 5 år Rationalisering i den adm. ledelse Flere til møderne – nye og flere ideer Mindre sårbar ved enkelte afbud Lidt arbejde til alle – i stedet for meget arbejde til få Give spejderne forståelse af at være en del af noget større, end egen gruppe

Ulemper bliver til fordele Mange ledere og spejdere er også en fordel: Større rekrutterings grundlag, Bedre mulighed for SUS oplevelser. Der kan endnu bedre afsættes ressourcer til at vi kommer til at kende hinanden OG vi skal lave divisions kalender 1½ år frem.

Divisionsledelsen Sammensætningen:. – Der skal være 1 fra hver gren og 1 fra hver gruppe. – 1 kasserer og 2 DC. – Ok med dobbelt poster. Opgaver for ledelsesmedlemmer: – Formidle info fra og til gren og gruppe – Opgaven er at sørge for at de aftalte arrangementer bliver afholdt – En ansvarlig for ledertræning – En fast referent

Ledelsesmøder Hvor tit: Mindst en gang i kvartalet. Hvorhenne: På skifte i byerne Hvor lange møder: Fra kl – Dagsorden for møderne: Udsendes senest 14 dage før mødet. Nyt fra DC, grupper/grene. Projekter først, info sidst. Mødeleder: skal skære igennem, rollen skal gå på skift.

Aktiviteter for grupperne Grenmøder: Selv aftale forplejning Hvor og hvor tit aftaler grenene selv Der skal være referat fra møderne, sendes til ledelsen Fællesmøder: Det vil være for alle lederne. Det kan et foredrag, internt kursus, information, networking eller erfa. Hvor tit: 2 gange om året, på rullende dage man – tors. Hvorhenne: På skift mellem grupperne eller et fast sted Hvor lange møder: Fra kl – 22.

Aktiviteter for grupperne Gruppeledermøder: Mindst 2 gange årligt. Gruppeledere med dele af divisionsledelsen inkl. DC. Divisionsturneringer: Afholdes 1 gang om året i alle grene. Grenene bestemmer selv hvor og hvornår. Andre aktiviteter: Divisionssommerlejr hver 10 år. Hvis sammenlægning går igennem laver vi noget stort sammen i Lederarrangement

Støtte til grupperne Kursustilbud, uddannelse generelt: Ledertræning, evt. nye trend som GPS og lign. Formidling af tilbud om centralt leder træning Anden støtte til grupperne: Divisionsledelsen er repræsenteret til generalforsamlinger Divisionsledelsen skal være synlig i grupperne

Økonomi Materiel: Der kommer ikke til at være noget fælles materiel i divisionen, men grupper kan evt. oplyse hvad de vil låne ud. Divisionskontingent: Divisionskassen skal ikke være en pengemaskine. Skilsmisse papirerne skal være i orden – dvs. hvis det går galt går vi ud med lige så stor del som vi kom med.

To Ligeværdige Divisioner Himmelbjerg: 450 Troldhøj: 530 Grupper: 5 8 Mikro: Mini Junior Trop Klan Øvrige ledere Formue 01/01/ = per spejder:

Fælles værdier og holdninger Vi er allerede fælles om rigtig mange ting. Fælles trops divi siden 2003 Fælles junior divi siden 2005 Fælles mini divi i 2009 Beholder alle nuværende aktiviteter, såsom Indaba, Juniorbio, Himmelbjergdag, klanjuletur, så længe der er kræfter og interesse nok ! Nye aktiviteter, f.eks. Lederarrangementer – fordi vi nu har flere kræfter til at arrangere !

Næste skridt Opklare spørgsmål fra salen Evt. nyt fællesmøde i foråret Indstille til rådsmøderne om sammenlægning Ekstra rådsmøde senere i 2010 for beslutning Fælles grenmøder allerede fra nu af ?

Opfølgningsmøde Selvstændige divisionsrådsmøder Fælles ekstra rådsmøde Tidsplanen Maj Februar April Juli Juni JanuarMarts

Hvad skal vi hedde ? Navn og logo konkurrence: Navnet skal gerne dække hele området og meget gerne være helt fri for associationer til de gamle navne. Navn og logo bliver besluttet hver for sig. Navn først og derefter et godt logo. Konkurrencen starter først efter rådsmøderne 2010