Talent Tietgenskolen Deltagende indgang er merkantil Hvor mange undervisere er involveret? – På daglig basis 5 undervisere og 1 fuldtids talentmedarbejder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Køge Handelsskole Thomas Nielsen og Anders Klosterman
Advertisements

Uddannelsesvejledning Musik & Teaterefterskolen 14/15
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Elevens læringsuge for Hovedforløbet PV MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Kl. 8.15– ¾ timers blok inkl. 15 min. pause Kl. 8.15– ¾ timers blok.
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Udskoling Informationsmøder 30. januar og 3. februar 2014.
Talentudvikling gennem transferspor
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Årshjul Skolebestyrelse 2010/11
2-årigt HF i UUO’s område Tirsdag d. 1. november 2011 Asger Raahauge Rasmussen, FYNs HF-kursus.
Virksomhedstilgangen. Research omkring virksomheden Virksomhedsresearch Vælge kendte virksomheder (Brands, renommé) 1.Hvad Vil være de bedste i branchen,
Nyt fra Institutionsstyrelsen Gymnasieskolernes Inspektorforening Årsmøde, Nyborg Strand februar 2009.
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
Velkommen til valgmøde
Vejlby Skole –
Kort om skolen 1  Udbyder 4 uddannelser:  Grundforløbet  Social- og sundhedshjælper  Social- og sundhedsassistent  Pædagogisk assistent  Kursus-
I forlængelse af tydeliggørelsen af talentbegrebet, hvordan kan I så udvikle en læringsplan for talenter i forhold til de resterende ikke talenter? • Udvælgelse.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Gråskala.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Talentvejen på EUC Vest Marts Deltagende indgange 2 undervisere 6 virksomheder Produktion & udvikling 4 undervisere 2 virksomheder Bygge & Anlæg.
Studiekompetencegivende eksamen
Tillykke, du er et talent!
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1

Billedkommunikation i elektroniske journaler Introduktion til projektet Projektets mål er at teste og udvikle billedbaseret kommunikation som et tværfagligt.
UU Odense Om at skabe fastholdelse gennem en organiseret mentorindsats i et større byområde.
Hvad kræver det? Parat til erhvervsuddannelse. Parat til… Erhvervsuddannelser? En konkret erhvervsuddannelse? Grundforløb? En bestemt indgang? En konkret.
Talentvejen Tietgenskolen. Hvorfor et talentprojekt? Talentudvikling på erhvervsskoler er stadig relativ ny 95% målsætning – nedprioritering af talenter.
Eleverne bliver bedre Eleverne læser nu lige så godt i 3. klasse, som de gjorde før i 4. klasse. I naturfag og matematik er de nu lige så gode i 4. klasse,
Studiepraktik Program:
Højskoleforeningen, Vartov 1. april 2014 Jakob Clausager Jensen Konsulent for internationale aktiviteter Efterskoleforeningen.
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
Max 3 forsøg på eud.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Relationen sikrer helhed og tryghed i elevens uddannelsesforløb.
Talentvejen PÅ TECH COLLEGE AALBORG. Talentaktiviteter  Technology College  Strøm, styring og IT – 3 lærere i gang med at udvikle et koncept  Food.
1 Motivation Elevgrundlag på SKT.K 110 GF elever – 80 HF elever -40 skolepraktikelever Aldersfordeling 60% af skolens elever har anden etnisk baggrund.
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
Forældremøde Sortedamskolen 2013/14
Vilje, Engagement, Nysgerrighed, Innovativ. Overblik, Social Kompetent Mad til mennesker Talenttræning.
Udfordrer talenterne igennem. Mercantec 2 Udfordrer talenterne igennem Talentvejen.nu Talentaktiviteter på Mercantec.
Å RHUS A KADEMI v/ Peter Hall Oplæg på konferencen Holdt vi så Fast? Langkær Gymnasium – HF – IB World School 29. april 2011.
Virum Gymnasium LOKALT GYMNASIUM I ET SOCIALT VELFUNGEREDE FORSTADSKVARTER.
Hvad siger virksomhederne (nogle af dem)? En survey udført af projekt Talentvejen.nu ved konsulent fra HVR og Finn Lundorff + flere fra skolerne. Efteråret.
Eliteidræt på HHX Herning
Uddannelsesvejledning MF10.kl. 2011/12 1/8 2010: UU MariagerFjord U-plan, 10. klasse Brobygning Uddannelsessystemets opbygning 1. marts 2012 Gode
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Undervisningsmiljøvurdering 2014 EUX hovedforløb Herningholm Erhvervsskole Evaluering af det fysiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø 1.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 2. OKTOBER 2014 VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU OPTAGELSE PÅ KANDIDATUDDANNELSEN.
Talentvejen. Talent aktiviteter på skolen Landbrug og gartnerskole/ 3 undervisere Transport og Logistik/ 3 undervisere Bil, fly og andre transportmidler/2.
Orienteringsmøde Torstorp Skole.
P ROJEKT : ” LÆREPLADSER TIL ALLE ” I T HISTED 14/
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Talentspotning og talentudvikling på grundforløbet Workshop Den 23. maj og den 25. maj 2016.
Undervisningsbaseret vejledning og samarbejde om vejledningsopgaven på TEC! 1 Carin Rabell.
Uddannelsespolitik og Beskæftigelsespolitik Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler.
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Resultater fra spørgeskemaundersøgelse blandt uddannelsesledere.
Tillykke, du er et talent!
Årsplan skolesundhedsplejen 2015,
Hvorfor dansk på GF1?.
Ambition: Flere skal vælge og gennemføre en erhvervsuddannelse.
Præsentationens transcript:

Talent Tietgenskolen Deltagende indgang er merkantil Hvor mange undervisere er involveret? – På daglig basis 5 undervisere og 1 fuldtids talentmedarbejder – Lærerkollegierne Odense GF og HF samt Nyborg i alt ca. 100 undervisere – (Partnerskabsaftale: 80 undervisere) Hvor mange talenter er involveret (start/slutskema)? – I indeværende skoleår: – 18 talenter Odense GF/20 talenter Odense HF/15 talenter Nyborg – I alt 53 elever – I skoleår 14/ elever mere – (Partnerskabsaftale: 60 elever) Hvilket omfang har talentarbejdet for det enkelte talent – Odense GF: Valgfag 40 timer pr semester. Virksomheds(-relateret) opgave. Mentor. Ansøgning/CV. Rollespil. Sociale aktiviteter. Tydeliggørelse af talentbegrebet. – Nyborg GF: Talenter udfordres i det dagligt skolearbejde. Ca. 2 timer pr. uge. – Odense HF: Opstart april 14. Ca. 40 timer.

Talent Tietgenskolen

Hvor mange virksomheder er involveret i talentarbejdet, og på hvilket niveau? – Ca. 30 virksomheder – Konkret samarbejde 20 HF 10 GF (Partnerskabsaftale: 50 virksomheder) I dette skoleår når vi de 50 Hvor mange talenter har fået læreplads? – HF – alle – GF – 10 (flere talenter i Nyborg er 1. års) Hvordan bliver det fremadrettede samarbejde med lærepladsen, nu hvor talentet overgår til hovedforløb? – Alle virksomheder er eller bliver kontaktet af HF eller Pernille I hvilket omfang er der et samarbejde mellem grundforløb og hovedforløb? – Der er et godt og frugtbart samarbejde mellem GF og HF.

Talent Tietgenskolen Hvordan er den fremadrettede plan for talentarbejdet hos jer? – Opstart med 1. års elever fra deres 2. semester – 2. års med fra august 14 – Valgfag á 20 timer pr. semester – 1.års – mentor, personlig udvikling, tidligt fokus på ønsker om elevplads, virksomhedskontakt – 2. års – Konkret virksomhedsopgave i ønske lærepladsvirksomhed, mentor, personlig udvikling, ansøgning/CV Hvor meget er skemalagt for lærerne frem til sommerferien, og hvad vil blive skemalagt i efteråret? – Marts-maj 4 undervisere i alt ca. 40 timer Pernille fuld tid – I efteråret 4 undervisere i alt ca. 100 timer Pernille fuld tid

Den bedste historie fra hver indgang? – Nicolai som lavede talentopgave for Pavillion Danmark gjorde det så godt, at virksomheden nu overvejer at tage elev – det plejer de ikke – Alle talenter der har været til samtale har talt længe om talentprogrammet. Der blev lagt stor vægt på deres deltagelse i projektet.